Firma Vodafone ogłosiła, że w pełni zakończyła już wdrażanie architektury wirtualnych sieci opartych o technologie VMware we wszystkich swoich europejskich lokalizacjach. Tym samym infrastruktura chmury telekomunikacyjnej dostępna będzie na 21 globalnych rynkach. Ma to umożliwić szybsze i sprawniejsze dostarczanie przyszłych produktów i usług, co jest dzisiaj kluczowe dla dziesiątek klientów, którzy w obliczu pandemii COVID-19 potrzebują stabilnych połączeń i trwałego dostępu do usług telekomunikacyjnych

Wraz zakończeniem prac wdrożeniowych w Albanii firma Vodafone zakończyła proces wirtualizacji swojej infrastruktury sieciowej. Dzięki chmurze telekomunikacyjnej VMware operator może teraz dostarczać swoje usługi stabilniej i o 40 proc. szybciej. Automatyzacja ogranicza przy tym konieczność fizycznej ingerencji pracowników Vodafone w utrzymanie infrastruktury sieciowej.

 

„Chcemy, by Vodafone był liderem cyfrowej telekomunikacji. Cieszy nas postęp jakiego dokonaliśmy w procesie budowy nowoczesnej, w pełni zautomatyzowanej infrastruktury chmurowej. Dzięki VMware możemy zaoferować naszym klientom szybsze i bardziej efektywne rozwiązania. Szacujemy, że jednocześnie nasze tradycyjne usługi sieciowe będą teraz nawet 50 proc. tańsze”  – mówi Johan Wibergh, CTO w Vodafone Group.

 

Finalizacja tego wdrożenia ma obecnie kluczowe znaczenie dla klientów Vodafone. Dostęp do wydajnych, elastycznych sieci nie był nigdy tak istotny jak w czasach pandemii COVID-19. Wielu ludzi w całej Europie potrzebuje dzisiaj stabilnych połączeń i efektywnych usług sieciowych, by móc żyć i pracować w czasach, gdy izolacja jest najlepszym orężem w walce z wirusem.

Chmura telekomunikacyjna VMware jest obecnie wykorzystywana przez Vodafone w 57 europejskich lokalizacjach i 25 lokalizacjach w Afryce i Azji. Definiowana programowo platforma chmurowa VMware dedykowana sieciom telekomunikacyjnym wspiera zarządzanie danymi m.in. głosowymi i ponad 900 funkcjami sieci wirtualnych. Ponad 50 proc. tradycyjnych połączeń sieciowych Vodafone, obsługujących m.in. usługi głosowe działa w oparciu o platformę VMware vCloud NFV.

 

„Czołowi dostawcy usług telekomunikacyjnych wdrażają chmurę telco, by móc sprawniej oferować swoim klientom nowoczesne aplikacje i usługi. Vodafone osiągnął niesamowite efekty od czasy, gdy rozpoczął cyfryzację usług sieciowych. Cieszymy się na myśl o kontynuacji tego procesu. Chcemy razem szukać innowacyjnych rozwiązań dla klientów Vodafone” – komentuje Shekar Ayyar, prezes wykonawczy i dyrektor generalny Telco Group w VMware

 

Platforma chmury telekomunikacyjnej VMware automatyzuje zarządzanie wirtualną infrastrukturą sieciową, zasobami dyskowymi i maszynami wirtualnymi, co umożliwia operatorom świadczenie nowoczesnych usług sieciowych. Dostawcy mogą znacznie szybciej wprowadzać na rynek nowe usługi, usprawniać wewnętrzne operacji zmniejszyć koszty utrzymania infrastruktury sieciowej, a przede wszystkim mogą wdrażać elastyczne modele biznesowe.