Odnosząc się do wyników Grupy TP w 2011 roku, Maciej Witucki, Prezes Zarządu TP, stwierdził:

  • 2011 był rokiem, w którym Grupa TP osiągnęła solidne wyniki. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej i
    makroekonomicznej udało nam się utrzymać wytyczony kurs. Dyscyplina w realizacji planu działań
    przyniosła znaczącą poprawę w sferze komercyjnej, a jednocześnie osiągnęliśmy zakładane cele
    finansowe. Wyzwania w otoczeniu biznesowym nie powstrzymały nas od wykonania
    strategicznych posunięć o kluczowym znaczeniu dla przyszłego sukcesu. Wśród nich należy
    wymienić umowę o współdzieleniu sieci z T-Mobile, współpracę z TVN oraz podpisanie umowy
    społecznej ze związkami zawodowymi. W najlepszym interesie Spółki i akcjonariuszy zawarliśmy
    ostateczną ugodę w ciągnącym się przez długi czas sporze z DPTG. Ponadto, zakończona
    sukcesem sprzedaż spółki Emitel umożliwiła realizację programu skupu akcji własnych, który
    dodatkowo zwiększa zysk akcjonariuszy.

    W 2012 roku jesteśmy zdecydowani utrzymać dynamiczny wzrost w segmencie komórkowym oraz
    zwiększyć tempo wzrostu w segmencie szerokopasmowym, w dużej mierze dzięki jakości naszych
    usług. Realizacja programu doskonalenia obsługi klientów będzie dla nas jednym z priorytetowych
    zadań w nadchodzącym roku. Chcemy także w pełni wykorzystać możliwości wizerunkowe, jakie
    wynikają ze sponsorowania przez Orange turnieju Euro 2012. Najbliższe dwanaście miesięcy
    poświęcimy na dalsze umacnianie fundamentów oraz tworzenie podstaw do skutecznej strategii
    średniookresowej po roku 2012.”

    Przewidywane trendy operacyjne w 2012 roku:

    • Na ewolucję rynku telekomunikacyjnego w Polsce będą mieć wpływ obniżki stawek MTR
      (za SMS i połączenia głosowe) wprowadzone w lipcu 2011 roku, a także dalsze obniżki
      zaplanowane na 2012 rok. Jednak przewidywany wzrost liczby klientów w segmencie
      komórkowym i szerokopasmowym oraz zwiększony ruch powinny zrównoważyć wpływ
      obniżek MTR, co powinno niemal ustabilizować wartość rynku. W tym kontekście, Grupa
      TP przewiduje się, że jej przychody powinny zmniejszyć się w 2012 roku, ale nie więcej niż
      o 3%1.
    • Grupa TP będzie kontynuować rygorystyczną kontrolę kosztów w celu dalszego obniżenia
      bazy kosztowej1. Jednak niestabilność kursu złotego znacznie utrudnia przewidywanie
      wyników w tym zakresie. W efekcie, Grupa TP przewiduje, że w 2012 roku marża EBITDA
      powinna się zawierać w przedziale 35-37%1.
    • Grupa TP przewiduje, że nakłady inwestycyjne powinny kształtować się na poziomie 15-
      17%1 przychodów przede wszystkim w związku z dokończaniem programu inwestycji w
      szerokopasmowy dostęp do internetu uzgodnionego z regulatorem w 2009 roku.
    • Przewiduje się, że w 2012 roku wolne przepływy środków pieniężnych netto powinny
      wynięść co najmniej 2 mld zł.

    W 2011 roku ograniczyliśmy spadek przychodów, utrzymaliśmy pozycję lidera na rynku komórkowym, odbił się broadband, rozpędzamy naszą współpracę z TVN i T-Mobile, wreszcie zakończyliśmy spór z DPTG. Tradycyjnie szczegółowe cyferki i tabelki znajdziecie na naszej stronie, a ja skupię się na wybranych danych. Mamy ponad 14,6 mln klientów Orange, smartfony osiągnęły 35 proc. sprzedaży i używa ich 2,1 mln klientów. To powoduje, że rośnie ARPU z transmisji danych. Z szerokopasmowego dostępu do netu korzysta 2,346 mln klientów Grupy TP. Już prawie połowa (47 proc.) decydujących się na neo wybiera opcję 6 Mb/s lub wyższą. Pakiety „n” ma 24 tys. abonentów. Cele na 2012 rok to przede wszystkim utrzymanie pozycji lidera na rynku mobilnym oraz przyśpieszenie większy wzrost w szerokopasmowym dostępie do netu. Będziemy wykorzystywać mocno nasz kontrakt sponsorski przy EURO 2012 oraz mamy ambicję poprawiać naszą obsługę. A na koniec bardzo wam dziękuję, że jesteście z nami – skomentował wyniki Grupy TP Wojciech Jabczyński, rzecznik Grupy TP.

    źródło: Grupa TP

    Kan