Zysk netto grupy TP SA w czwartym kwartale 2011 roku wyniósł 358 mln zł wobec 191 mln zł (skorygowany o
wyłączenie z konsolidacji Emitela od 2 półrocza 2010) rok wcześniej – poinformowała spółka w raporcie kwartalnym.
Kluczowe wskaźniki:
telefonia komórkowa |
4 kw. 2011 |
4 kw. 2010 |
Zmiana | 2011 | 2010 | Zmiana |
Przychody (w mln zł) | 2 052 | 2 125 | -3,4% | 8 282 | 8 866 | -6,6% |
Liczba łączy stacjonarnych (w tys.) |
5 623 | 6 346 | -11,4% | |||
Liczba detalicznych dostępów szerokopasm. (w tys.) |
2 346 | 2 286 | +2,6% | |||
Liczba klientów usług TV (w tys.) | 636 | 544 | +17,0% | |||
Skorygowana marża EBITDA (jako % przychodów) |
35,5% | 36,3% | -0,8 pp | 37,6% | 38,9% | -1,3pp |
Spadek przychodów w segmencie telefonii stacjonarnej został ograniczony do 6,6% rok-do-roku
wobec -8,5% w 2010 roku, co odzwierciedlało korzystną tendencję w ciągu całego roku: od spadku
o 7,8% w 1 kw. 2011 do spadku o zaledwie 3,4% w 4 kw. 2011. Do znacznego ograniczenia
spadku przychodów w 4 kw. przyczyniły się przede wszystkim następujące czynniki: mniejszy
spadek przychodów z usług głosowych (-141 mln zł w 4 kw. wobec średnio -165 mln w pierwszych
trzech kwartałach), zwiększony ruch międzynarodowy oraz wzrost przychodów z usług ICT.
Zasadniczą przyczyną spadku przychodów w segmencie stacjonarnym pozostaje wypieranie
telefonii stacjonarnej przez telefonię komórkową, czego ilustracją jest spadek liczby detalicznych
łączy stacjonarnych w 2011 roku o 11%. Strategia Grupy TP w segmencie szerokopasmowym
przyczyniła się do stopniowego przywrócenia wzrostu: baza klientów zwiększyła się o 60 tys., tj. o
2,6% rok-do-roku, przy czym wskaźnik przyłączeń netto był dodatni we wszystkich kwartałach.
Ponadto, udział opcji o dużych prędkościach (6 Mb/s lub więcej) w sprzedaży neostrady osiągnął w
2011 roku poziom 47%, co stanowi znaczącą poprawę wobec 18% w 2010 roku. TP odnotowała
także dalszy wzrost w segmencie TV: baza klientów tych usług zwiększyła się o 17%, a wskaźnik
penetracji wśród klientów detalicznych usług szerokopasmowego dostępu do internetu przekroczył
27%.
Skorygowana3 marża EBITDA w segmencie telefonii stacjonarnej wyniosła 37,6% wobec 38,9% w
2010 roku. Spadek ten był wynikiem malejących przychodów oraz ujemnych różnic kursowych, co
nie zostało w pełni zrównoważone przez oszczędności wynikające z programu optymalizacji
kosztów. Marża EBITDA wykazana w sprawozdaniu wyniosła 43,8%, przy czym do tak wysokiego
poziomu przyczyniło się przede wszystkim 1,2 mln zł zysku ze sprzedaży spółki TP Emitel.
Grupa TP – pełne wyniki za 2011 rok: Tutaj
źródło: Grupa TP
Kan
Gratulacje dla TP – nauczyli moją 53 letnią matkę że z komórki dzwoni się na komórki i na stacjonarne! Stacjonarny służy jedynie do odbierania połączeń z zagranicy… Brawo za ofertę – taniej z komórki na kartę dzwonić na międzymiastowe (maks 29gr) niż z domowego :))
Poza tym po co ten podział na połączenia lokalne i międzymiastowe?!:)) To jest jakiś relikt przeszłości! Dajcie ceny 9-19gr za minutę to może ludzie wrócą…
Pamietajcie dziś zarabacie na glupocie jeszcze wielu klientów ale jak Ci sobie uświadomią to ich decyzje będą szybkie i nagłe – rezygnacja lub zmiana operatora.
@Maciej powiedz mamie że T-mobile ma numer stacjonarny obok komorkowego w abonamencie. Dodatkowo można dokupic za 16 zł. 1000 minut do T i na wszystkie stacjonarne. Można przeniesc numer stacjonarny z TP do tej usługi.