Użytkownicy internetu coraz częściej oglądają telewizję śniadaniową, a coraz rzadziej – programy dokumentalne i wiadomości: telewizję śniadaniową w internecie oglądało w 2016 roku 3% internautów, a w 2017 – 24%. Wiadomości oglądało na komputerze w 2016 – 44% internautów, a w 2017 – 31%. Pierwsze wyniki Multiscreeningu 2017.


W IRCenter właśnie zrealizowano 4 edycję projektu syndykatowego Multiscreening, dotyczącego korzystania z tv i video wśród użytkowników internetu. W ramach projektu śledzono trendy związane ze sposobami oglądania, ulubionymi rodzajami contentu video i ich dostawcami. W tym roku badanie przeprowadzono we wrześniu na reprezentatywnej próbie n=1003 internautów (kontrola próby pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania).


W tegorocznej edycji firma badawcza zwróciła przede wszystkim uwagę na to, że

  • rośnie liczba osób oglądających w internecie telewizję śniadaniową (wzrost o 21pp) i spada liczba osób oglądających serwisy informacyjne w telewizji i w internecie (spadek o 13pp).
  • najbardziej typowa widownia telewizji i video wśród użytkowników internetu ogląda Iplę i CDA. To najczęściej wybierane serwisy do oglądania video.
  • wyraźnie rośnie segment młodych kobiet oglądających vod.tvp.pl oglądające tam seriale.
  • wyróżniają się również użytkownicy Showmaxa, wśród których jest najwięcej mężczyzn w wieku 25-34 lata.
  • do widowni Showmaxa podobni są również użytkownicy serwisów video portali horyzontalnych – gł. film.wp.pl.


Spadek zainteresowania serwisami informacyjnymi w tym roku jest spowodowany czasem pomiarów w kolejnych latach – w maju 2016 miało miejsce wiele ważnych wydarzeń społeczno-politycznych, a we wrześniu 2017 jest sezon ogórkowy. Zwracam uwagę to, że internetowe wydania treści video informacyjnych są bardziej czułe na bieżące wydarzenia niż serwisy informacyjne oglądane na telewizorach.

Wyróżnianie się młodej, damskiej widowni serialowej związanej z video.tvp.pl może wskazywać na tworzenie się coraz bardziej zróżnicowanych segmentów związanych z różnymi rodzajami oglądanej telewizji i video.

źródło: IRCenter

Kan