2 grudnia o godzinie 16.50, programem #dziejesięnażywo prowadzonym przez Macieja Orłosia, rozpocznie nadawanie telewizja WP. Kanał będzie dostępny na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, w wybranych platformach satelitarnych i telewizjach kablowych oraz na stronie głównej Wirtualnej Polski.

Produkcje własne stacji zajmą ponad 2,5 godziny programu dziennie. Będą się na nie składać trzy pasma: publicystyczne, lifestylowe i informacyjne o wspólnym tytule #dziejesięnażywo. Poprowadzą je m.in. Maciej Orłoś, Igor Sokołowski, Kamila Biedrzycka-Osica, Małgorzata Serafin, Karolina Jakobsche, Małgorzata Ohme, Aleksandra Szwed, Katarzyna Krupa, Natalia Nguyen. Atutem kanału będzie wysoki udział zagranicznych premier, z których znaczna część znajdzie się w bezpłatnej kolekcji VOD – uruchomionej równolegle ze startem stacji. Wśród hitów znajdą się takie światowe produkcje serialowe, jak m.in. The Fall, Orphan Black, Parade’s End, Ekaterina, Prisoners of War, Broen, Death in Paradise, Call The Midwife, Manor House czy Dressed For Mourning.

Start telewizji WP to bardzo ważny moment w 21-letniej historii rozwoju naszego biznesu – Wirtualnej Polski. Rozszerzamy markę WP stając się multimedium internetowo – telewizyjnym. Dzięki wykorzystaniu kompetencji i skali działania Grupy, synergii w obszarach dystrybucji naszych produkcji telewizyjnych oraz promocji, dajemy nowemu kanałowi silną przewagę konkurencyjną już na starcie i szansę konkurowania z największy-mi kanałami ogólnopolskimi. Polakom, możliwość korzystania z Wirtualnej Polski na największym ekranie w każdym domu.” – powiedział Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska Holding S.A

Zasięg kanału będzie też zapewniony przez reemisję ze strony głównej Wirtualnej Polski.

Sprzedaż sponsoringu i akcji specjalnych realizowana będzie przez Grupę Wirtualna Polska.

Telewizja w Internecie:

Dzięki telewizyjnemu playerowi, umiejscowionemu w oknie na stronie głównej WP, widz będzie mógł swobodnie poruszać się między sygnałem telewizji na żywo a dłuższymi treściami VOD. Będzie miał możliwość cofnięcia się do wyemitowanych programów czy seriali oraz mógł na bieżąco reagować na aktualnie nadawany program, wchodząc w interakcję. Poniżej playera znajdzie się tzw. newsfeed, będący strumieniem szybko podawanych cytatów, ciekawostek wychwyconych w social mediach, redakcyjnych sond i użytecznych widgetów.

Internet w Telewizji:

Innowacyjną, użyteczną funkcją będą widoczne na ekranach telewizorów tzw. elementy wzbogacające, nakładane na przekaz. Będzie to dynamiczny obszar w kształcie litery „L”, z krótkimi, zróżnicowanymi treściami, redagowanymi w formie znanej z mediów społecznościowych czy agencyjnych depesz. Wśród rotujących tekstów znajdą się m.in. news bites, czyli informacyjne „kąski” oraz treści dotyczące ramówki, zachęcające widzów do interakcji z ramówką przez urządzenia mobilne czy pecety.

Jako telewizja interaktywna, z korzeniami w Internecie, będziemy angażować publiczność prowadząc dialog poprzez własne strony, jak i Facebook, Twitter oraz – w niedalekiej przyszłości – aplikację. Widzowie będą współtworzyć programy udostępniając wideo własnej produkcji, które będziemy pokazywać na antenie oraz w oficjalnym serwisie telewizji. Chcemy być telewizją prezentującą poglądy wszystkich środowisk, wychodzącą ze studia szeroko w Polskę, docierając do wszystkich zakątków kraju. To będzie telewizja, która w niespotykanym dotychczas stopniu zaprzęgnie Internet” – powiedział Michał Brański, VP Product Strategy.

Ramówka

Pod względem programowym telewizja WP to kanał uniwersalny, familijny, znajdujący widownię młodszą niż B4, w większych miastach. Poprzez dobór pozycji serialowych i antenowych twarzy zorientowany lekko na kobiety. Telewizja WP dziedziczy wiele cech z marki WP: pluralizm, obiektywizm, niezależność, wysokie standardy dziennikarskie, przystępny sposób podawania informacji z jednej strony z powagą, z drugiej będąc też źródłem rozrywki jak również szeroką widownię.

Telewizja WP będzie zbliżać ludzi budując pozytywne emocje, zgodnie z hasłem „Polska jest jedna” – „Wirtualna Polska jest jedna”.

Jak odbierać kanał telewizji WP – krok po kroku:

  • Sprawdź czy jesteś w zasięgu nadajników MUX 8 (na stronie www.emitel.pl).
  • Jeśli tak, sprawdź czy Twój telewizor lub dekoder znajdzie nowe kanały automatycznie.
  • Jeśli jesteś w zasięgu a nie widzisz nowych kanałów sprawdź jakiej używasz anteny, do odbioru MUX 8 potrzebna Ci będzie antena VHF skierowana w kierunku najbliższego nadajnika.
  • Jeśli mieszkasz w bloku i korzystasz z anteny zbiorczej, sprawdź czy znajdziesz nowe kanały automatycznie. Jeśli się nie pojawiają upewnij, się w administracji swojego budynku, że antena zbiorcza odbiera MUX 8. Może być potrzebna jej modernizacja.
  • Jeśli antena zbiorcza nie odbiera nowych kanałów możesz kupić własną (pokojową lub zewnętrzną).
  • Starsze telewizory mogą potrzebować dekodera do odbioru telewizji cyfrowej.

źródło: Wirtualna Polska

Kan