Właściciele smartfonów z systemem Android i iOS wydali 61,7 miliarda Dolarów na gry mobilne w zeszłym roku. Kwota ta stanowiła 74% wszystkich wydatków właścicieli urządzeń mobilnych na 2019 –  wynika z obliczeń analitykó Sensor Tower.

W porównaniu z 2018, wydatki graczy wzrosły o 12,8%. Gry zapewniły 68% całkowitych przychodów iOS a w przypadku Android – 84%.

Ponadto w 2019 r. użytkownicy systemów iOS i Android pobrali więcej gier niż w zeszłym roku. Liczba podstawowych instalacji gier wzrosła o 9,9% — do 42,1 miliarda.

Najwięcej gier – 78% – zostało pobranych ze Sklepu Google Play. Dla Platformy Android najbardziej poszukiwana była gra z gatunku Battle Royale  – Garena Free Fire. Liderem pod względem przychodów na iOS był Call of Duty Mobil – mobilna wersja tej popularnej „strzelanki” pojawiła się pod koniec roku, 1 października. Według Sensor Tower, w ciągu trzech miesięcy ta gra została pobrana ponad 180 milionów razy ze sklepów Apple i Google. Start Call of Duty Mobile był najbardziej udany od czasu wydania Pokémon Go w III kwartale 2016 roku.

Branża gier mobilnych przeżywa nie tylko gwałtowny wzrost, jak zauważyli analitycy. Branża odnotowuje również zdrową konkurencję: od IV kwartału 2019 r. żaden topowy wydawca nie ma więcej niż 3 projekty wśród 20 najczęściej pobieranych gier.