Dziś w Warszawie odbyła się prezentacja View-Master – pierwszych gogli wirtualnej rzeczywistości od Mattel, stworzonych z myślą o użytkownikach w wieku już od 7 roku życia. View-Master to proste w użyciu, niedrogie urządzenie, które w połączeniu ze smartfonem i cyfrową platformą umożliwia dzieciom odkrywanie świata w dotychczas niespotykany sposób.
Za pośrednictwem panoramicznych zdjęć 360 stopni oraz materiałów animowanych zabiera w dalekie podróże do znanych miast, niezwykłych ziemskich zakątków, gdzie rządzą wyłącznie prawa natury, albo na pozaziemską wyprawę w kosmos. Dzieci zyskują błyskawiczny dostęp do twórczego, interaktywnego środowiska edukacyjnego, gdzie nauka odbywa się przez zabawę.
Wirtualna rzeczywistość w szkole przyszłości z View-Master
Mattel zapytał rodziców dzieci w wieku szkolnym (7-19 lat) o to, co wiedzą na temat wirtualnej rzeczywistości? Czy umożliwiają dzieciom korzystanie z nowoczesnych urządzeń mobilnych, cyfrowych i VR, i do jakich celów? Czy widzą potencjał edukacyjny w wykorzystywaniu nowoczesnych urządzeń, np. gogli VR? Jak wyobrażają sobie szkołę przyszłości?
1. Czy wiesz o istnieniu technologii VR/AR i czy jej kiedykolwiek doświadczyłaś/eś? – „słyszałam/em o wirtualnej rzeczywistości” – deklaruje 53% rodziców – „korzystałam/em z aplikacji wykorzystujących technologię VR” – deklaruje 14% rodziców- „słyszałem/em o rzeczywistości rozszerzonej” – deklaruje 26% rodziców- „doświadczyłam/em AR” – deklaruje 10% rodziców 2/3 rodziców potrafi wskazać przynajmniej jedną markę sprzętu wykorzystującego technologię VR/AR – zdecydowaną większość stanowią tu ojcowie
WIEM, CZYM JEST WIRTUALNA RZECZYWISTOŚĆ
2. Czy posiadasz sprzęt do odbioru VR lub planujesz jego zakup? – posiadam sprzęt do odbioru VR – deklaruje 25% rodziców- planuję zakup sprzętu do odbioru VR – deklaruje 41% rodziców
CHCĘ MIEĆ SPRZĘT DO ODBIORU WIRTUALNEJ RZECZYWISTOŚCI
3. Do czego używasz sprzętu do odbioru VR? – rozrywka (gry) – 72%, częściej mężczyźni – nauka – 20%, częściej kobiety
VR TO PRZEDE WSZYSTKIM ROZRYWKA, ALE MOŻE SŁUŻYĆ DO NAUKI
4. Do czego planujesz używać sprzętu do odbioru VR? – rozrywka/zabawa – 78% – nauka/rozwój zainteresowań – 33% 5. Czy wg Ciebie nowoczesne technologie pomagają w nauczaniu? 92% rodziców uważa, że technologia pomaga w nauce
NOWOCZESNE TECHNOLOGIE POMAGAJĄ W NAUCZANIU
6. Czy wg Ciebie technologie VR/AR mogą pomagać w nauce? 81% rodziców świadomych istnienia tej technologii uważa, że może ona być przydatna w nauce
TECHNOLOGIA VR MOŻE POMAGAĆ W NAUCE
7. Czy masz obawy w związku z korzystaniem przez dzieci z rozwiązań z wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości? Jakie? 20% rodziców deklaruje pewne obawy – negatywny wpływ na wzrok – dekoncentracja, oderwanie od nauki – oderwanie od rzeczywistości
MAM PEWNE OBAWY ZWIĄZANE Z UŻYWANIEM PRZEZ DZIECI SPRZĘTU VR
8. Czy kupiłbyś gogle rzeczywistości wirtualnej View-Master swojemu dziecku? 55% rodziców deklaruje chęć zakupu gogli View-Master (więcej mężczyzn) 2/3 rodziców deklaruje chęć zakupu rozszerzeń tematycznych View-Master (więcej w grupie rodziców w wieku 7-12)
CHCĘ KUPIĆ GOGLE VIEW-MASTER MOJEMU DZIECKU
9. Czy Twoje dziecko chciałoby mieć gogle View-Master? 87% rodziców jest przekonanych, że ich dzieci chciałyby mieć gogle View-Master.
MOJE DZIECKO NA PEWNO CHCIAŁOBY MIEĆ GOGLE VIEW-MASTER
10. Jak wyobrażasz sobie Szkołę Przyszłości? 57% rodziców uważa, że szkoła będzie lepiej wyposażona w sprzęt elektroniczny 39% rodziców uważa, że szkoła będzie lepiej wyposażona w urządzenia i sprzęt do eksperymentów, badań, prac manualnych 38% uważa, że szkoła będzie lepiej wyposażona w sprzęty multimedialne 33% rodziców uważa, że powszechne będzie spersonalizowanych urządzeń elektronicznych 16% rodziców uważa, że sprawdziany będą realizowane z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (komputerów, tabletów) 2/3 rodziców wskazuje na zmiany związane z rozwojem relacji między ludzkich – większy nacisk na współpracę – poprawa relacji międzyludzkich, koleżeńskich 1/3 rodziców twierdzi, że w szkołach pozostaną tradycyjne metody nauczania
Badanie zrealizowane w maju 2016 roku przez Ipsos na zlecenie Mattel Polska – właściciela marki View-Master
Na polskim rynku gogle View-Master pojawią się już w drugiej połowie 2016 roku. W zestawie za 120 zł znajdą się gogle oraz krążek demonstracyjny. Użycie krążka demonstracyjnego z odpowiednią aplikacją i smartfonem pozwoli na pierwsze, niezwykle intensywne doświadczenia rzeczywistości rozszerzonej View-Master. Dodatkowe krążki z rozszerzeniem, zachęcające do eksplorowania nowych światów, będą sprzedawane oddzielnie, w cenie 40 zł, w zestawach tematycznych (National Geographic: Dzika przyroda, Ciekawe miejsca, Kosmos).
Na młodych odkrywców czeka między innymi dostęp do galerii klasycznych obrazów z View-Mastera, kosmiczna podróż i zwiedzanie kosmicznego promu, czy możliwość rozejrzenia się po niezwykle ciekawych miejscach na Ziemi dzięki panoramicznym fotografiom wykonanym w zakresie 360 stopni. Urządzenie współpracuje ze smartfonami wyposażonymi w ekrany o rozmiarach do 5,5 cali, z systemem operacyjnym Android i iOS.
Planując rozszerzenie oferty View-Master, firma Mattel rozpoczyna współpracę z innymi projektami z zespołu Google Cardboard. Projekt przewiduje opracowanie kolejnych rozszerzeń z nową, wyjątkową treścią przeznaczoną dla młodych użytkowników.
źródło: wł.
Kan
Na żywo premiera gogli View Master w Polsce w #Periscope na twitter.com/TelixPl
Pobawiłabym się nimi. Ciekawią mnie te inne krążki.
Totalny bubel nie warty wydanych pieniędzy. Grafika jak z niskobudżetowych bajek komputerowych. Obraz nieostry i zrywający wzrok, a więc nie polecam dla małych dzieci. No i te rozszerzenia, które kosztują niemało, a wiedzy w nich tyle co kot napłakał. Dzika Przyroda to zaledwie kilkanaście bardzo marnych opisów przypadkowo dobranych zwierząt z króciutkimi filmikami (kilkanaście sekund) i kilka zdjęć. To samo dotyczy Ciekawych Miejsc.
W miarę broni się Kosmos, bo choć kiepska grafika to można co nieco dowiedzieć się o mapie nieba z różnych miejsc świata, czy też pooglądać nasz układ słoneczny, lub odwiedzić kilka statków kosmicznych lub stacji kosmicznych.
Poszczególne rozszerzenia dają marnej jakości zabawę i naukę na około pół godziny każda, po czym dziecko odkłada ten temat nie wracając do niego już raczej nigdy, a wszystko to za minimum 200 – 250 zł. Oczywiście trzeba posiadać jeszcze dobrej jakości dedykowany telefon komórkowy na który ściągniemy sobie aplikacje tych 3 rozszerzeń co będzie kosztowało pamięć naszego telefonu niemało, bo aż 1 GB.
Przereklamowany bubel i nic więcej. Nie polecam.