Polscy programiści mogą już bezpłatnie korzystać z platformy deweloperskiej Nuance NDEV pozwalającej wykorzystywać technologię rozpoznawania mowy we własnych aplikacjach na urządzenia mobilne.

Firma Nuance Communications ogłosiła, że zasięg programu partnerskiego NDEV Mobile firmy Nuance dla producentów rozwiązań mobilnych, poszerzył się o kolejne kraje europejskie: Danię, Portugalię i Polskę. Dzięki dostępności platformy deweloperskiej programiści i producenci oprogramowania z tych krajów zyskali możliwość wykorzystania funkcjonalności rozpoznawania mowy przy rozwijaniu własnych aplikacji głosowych na najpopularniejsze systemy iOS, Android, Windows Phone7, w oparciu o technologię i pakiet Dragon Mobile SDK.

Program NDEV Mobile odniósł wielki sukces rynkowy, ciesząc się uznaniem wśród producentów aplikacji, którzy otrzymują elastyczne rozwiązanie, dopasowane cenowo i funkcjonalnie w zależności od ich potrzeb i preferencji. Od momentu uruchomienia w styczniu 2011 r., odnotował ponad 6000 rejestracji producentów rozwiązań ze Stanów Zjednoczonych, Europy, Azji i Australii. Dragon Mobile SDK obsługuje aktualnie 20 języków w zakresie rozpoznawania mowy i transkrypcji na tekst oraz ponad 30 języków w odniesieniu do syntezy głosu z tekstu pisanego.

Dzięki programowi NDEV Mobile możliwa jest obsługa głosu w dostępnych obecnie na rynku popularnych aplikacjach, tj. Price Check w portalu Amazon, Ask dla urządzeń iPhone, Merriam-Webster, Dictionary.com, RemoteLink firmy OnStar, SpeechTrans, Yellow Pages oraz AirYell firmy Avantar, iTranslate, Taskmind, SayHi Translate, Vocre, Bon’App oraz wielu innych.

Program NDEV Mobile obejmuje obecnie trzy poziomy obsługi — Silver (bezpłatny), Gold oraz Emerald — aby lepiej sprostać zróżnicowanym potrzebom globalnej społeczności producentów rozwiązań mobilnych:

  • NDEV Silver (bezpłatny): w ramach tego poziomu usług producenci aplikacji dla systemów Android, Windows Phone 7 oraz iOS uzyskują możliwość darmowego wdrażania swoich aplikacji z precyzją i niezawodnością, którą może zagwarantować tylko firma Nuance. Producenci będą mieć również darmowy dostęp do obsługiwanej przez firmę Nuance funkcji zamiany tekstu na mowę w ponad 30 językach, która zapewnia naturalne brzmienie odczytywanego tekstu i jest realizowana w środowisku tzw. „chmury”. Co więcej, klienci usług NDEV Silver uzyskają dostęp do przykładów użycia interfejsu Bluetooth oraz aplikacji głosowych obsługujących zestawy głośnomówiące. Klienci usług NDEV Silver mają dostęp do najlepszej na świecie technologii rozpoznawania mowy w rozwiązaniach ogólnych związanych z dyktowaniem oraz wyszukiwaniem głosowym. Ponadto rozwiązanie Dragon Mobile Developer Center zapewnia dostęp do scentralizowanych zasobów danych głosowych oraz wiedzy z tej dziedziny, w tym do forów internetowych, przykładów wykorzystania kodu oraz pełnej dokumentacji.
  • NDEV Gold: w ramach tego poziomu usług klienci uzyskują dostęp do szyfrowania danych za pomocą protokołu SSL, większą elastyczność wdrożeń oraz lepsze wsparcie. Oprócz rozwiązań dla systemów iOS, Android i Windows Phone 7 klienci usług Gold mogą również korzystać z opracowanego przez firmę Nuance interfejsu usług sieciowych HTTP, który rozszerza zastosowanie technologii Dragon na dowolne urządzenia mobilne, zapewniając producentom większą kontrolę nad interfejsem użytkownika. Klienci usług NDEV Gold mogą korzystać w swoich aplikacjach z protokołu SSL w celu szyfrowania transmisji danych, a także mają swobodny dostęp do narzędzi analitycznych, które pomogą im zmaksymalizować siłę oddziaływania oraz skuteczność obsługi mowy w tych aplikacjach. Co więcej, oprócz dostępu do zasobów społeczności internetowej NDEV Mobile, klienci usług Gold mogą również korzystać z indywidualnej pomocy firmy Nuance.
  • NDEV Emerald: usługi NDEV Emerald zostały opracowane z myślą o wyjątkowych potrzebach członków społeczności NDEV Mobile, którzy poszukują wyróżniających się funkcji obsługi mowy na potrzeby swoich aplikacji. Klienci usług NDEV Emerald mają do wyboru szeroki wachlarz opcji dostosowywania rozwiązania do indywidualnych potrzeb. Spersonalizowaną obsługę, która umożliwiak korzystanie z dogłębnej wiedzy i usług firmy Nuance dla bardzo zróżnicowanej rzeszy producentów — od początkujących firm po duże przedsiębiorstwa, operatorów telefonii komórkowej czy producentów sprzętu (OEM). Usługi Emerald obejmują dostęp do niestandardowego słownictwa i gramatyki. Ponadto doradztwo w zakresie komfortu obsługi, systemową integrację funkcji mowy, zaawansowane przetwarzanie tekstu na mowę, wdrażanie rozwiązań o wysokiej dostępności oraz niezrównane wsparcie firmy Nuance — zarówno przed, jak i po wdrożeniu, w tym dedykowane zasoby dotyczące zarządzania kontem klienta.

Wszyscy klienci usług NDEV Silver, Gold i Emerald mają dostęp do funkcji przetwarzania mowy na tekst w dziewięciu nowych językach, obsługiwanych w ramach pakietu Dragon Mobile SDK — francuskim kanadyjskim, hiszpańskim amerykańskim, niderlandzkim, norweskim, szwedzkim, koreańskim, tajwańskim, mandaryńskim i kantońskim — oprócz dostępnych już na potrzeby dyktowania i wyszukiwania głosowego języków: angielskiego w odmianie amerykańskiej, australijskiej i brytyjskiej, hiszpańskiego europejskiego, francuskiego europejskiego, niemieckiego, włoskiego, chińskiego mandaryńskiego oraz japońskiego. Do końca roku dodawane będą kolejne języki, co umożliwi producentom większą ekspansję geograficzną oraz udostępnianie innowacyjnych aplikacji obsługujących głos na całym świecie.

Dostępność

Pakiet Dragon Mobile SDK jest dostępny dla systemów iOS 4.0 i iOS5.0 (iPhone/iPad/iPod touch), Android 2.1 Windows Phone 7.1 oraz poprzez interfejs usług sieciowych HTTP. Więcej informacji na temat usług NDEV Silver, Gold i Emerald można znaleźć w portalu NDEV Mobile dla producentów pod adresem www.dragonmobile.nuancemobiledeveloper.com

źrodło: Nuance

Kan