E-HANDEL
E-handel stał się dziś mobilny
Najnowsze globalne dane wskazują na to, że zakupy z aplikacji mobilnych zaczynają prześcigać te, dokonywane z poziomu urządzeń desktopowych. Według danych z rynku polskiego udział urządzeń mobilnych w zakupach eCommerce wygląda następująco: smartfon 7.5% (Android 5.3%, iPhone 2.0%), tablet 7.1% (Android 3.0%, iPad 4.1%), desktop 85.4%
Kto w Polsce robi zakupy online?
Nieustannie rozwijająca się technologia otwiera przed nami morze nowych możliwości. Jedną z nich był przed laty internet, teraz – coraz popularniejsze zakupy online. Korzyści? Oszczędność czasu, pieniędzy i nerwów. Może jednak warto się przemóc i zacząć robić zakupy przy pomocy komputera?
Dostęp do Windows Store w Plusie z telefonów pre-paid
Klienci sieci Plus korzystający z urządzeń mobilnych z systemem operacyjnym firmy Microsoft mogą już w wygodny sposób robić zakupy w Sklepie Windows. Usługa została udostępniona z początkiem lipca bieżącego roku i pozwala na zakupienie dostępnych tam produktów przez użytkowników wszystkich rodzajów ofert w Plusie (Abonament, Mix, Na Kartę).
Handel kwitnie w internecie
Według analityków firmy PMR w 2014 roku Polacy kupili w e-sklepach towary o wartości ponad 27,3 mld złotych. To o 15 proc. więcej niż rok wcześniej. Zdaniem badaczy tempo wzrostu rynku w najbliższych latach utrzyma się na wysokim poziomie. Tylko w ciągu ostatnich sześciu lat liczba e-sklepów zwiększyła się kilkukrotnie. Jeszcze w 2006 roku w Polsce było ich niecałe 3 tysiące, teraz pojawiają się szacunki mówiące nawet o 20 tysiącach.
iOS vs. Android: Użytkownicy Apple wydają nawet dwa razy więcej
Android i iOS od lat należą do najpopularniejszych systemów operacyjnych w Polsce. Ich użytkownicy różnią się jednak nie tylko wyborem oprogramowania sterującego ich urządzenia przenośne, lecz również swoimi nawykami związanymi z zakupami. Android najczęściej wykorzystywany do zakupów w sieci. Użytkownicy iOS kupują do dwóch razy droższe produkty.
Co 10 zamówienie w e-sklepie składane jest przez aplikację mobilną
E-klient jest znacznie bardziej lojalny wobec raz wybranego sklepu. Klient serwisu internetowego wydaje na każde zakupy czterokrotnie więcej niż w tradycyjnym sklepie. Teraz już niemal co dziesiąte zamówienie jest robione przez aplikacje i strony mobilne.
Allegro.pl wprowadzi nowy system rekomendacji
Gravity R&D rozpoczął współpracę z Allegro.pl. Podczas udanego programu pilotażowego przeprowadzonego w 2014 roku firma Gravity była odpowiedzialna za dostarczenie spersonalizowanych rekomendacji, prezentowanych w wybranych obszarach serwisu, w celu zwiększenia współczynników wartości towarów sprzedanych na platformie (GMV) oraz klikalności (CTR)
Reklama sklepu internetowego przy ograniczonym budżecie. Z czego warto skorzystać?
Uruchomienie sklepu internetowego wcale nie jest trudnym zadaniem. Kwestie techniczne zwykle wykonuje zewnętrzna firma, a właściciele dbają o wyposażenie i logistykę sklepu. Wielu firmom wydaje się, że szeroka oferta i ładna szata graficzna przyciągną klienta i zagwarantują powodzenie biznesu. Nic bardziej mylnego.
Czy nowe prawa konsumenta rzeczywiście są korzystne dla polskich klientów?
25 czerwca 2015 roku mija pół roku od wprowadzenia nowych praw konsumenta. W swoim najnowszym raporcie porównywarka cen idealo.pl postanowiła sprawdzić, czy polskie sklepy internetowe rzeczywiście wprowadziły ustawowo określone zmiany i w jakim stopniu wpłynęły one na udogodnienia dla konsumentów.
Checkout w polskich sklepach internetowych
Długotrwały proces zamówienia w sklepie internetowym jest jednym z powodów, dla których klienci porzucają swoje koszyki. Choć pomyślnie zakończony checkout na stronach polskich sprzedawców zajmuje średnio 3,68 etapu, najczęściej spotykanym rozwiązaniem są 4 kroki, których przejście decyduje o decyzji konsumentów o finalizacji zakupów. Czy zawsze trzeba podać numer telefonu?
Omnichannel, czyli sprzedaż przez wiele kanałów
Polacy coraz częściej robią zakupy przez internet, przede wszystkim ze względu na szybkość i wygodę. Większość klientów nawet podczas zakupów nie rozstaje się ze smartfonami czy tabletami. Wi-Fi w centrum handlowym stało się standardem, podobnie aplikacja mobilna, która informuje o aktualnych promocjach - przekonuje Lidia Deja, szef marketingu i PR w Apsys Polska.
Allegro, po raz kolejny na oku cyberprzestępców
Kaspersky Lab Polska informuje o pojawieniu się ataku phishingowego na użytkowników popularnego portalu aukcyjnego Allegro. Cyberprzestępcy wykorzystali oficjalny wygląd wiadomości wysyłanych przez serwis Allegro (łącznie z charakterystycznym formatowaniem i logo firmy).
Relacja z targów E-meeting
Pierwsza edycja targów E-meeting już na nami. Co o wydarzeniu mówią uczestnicy? „Liczba i jakość nawiązanych kontaktów przerosła nasze oczekiwania” - tak katowickie targi e-commerce i m-commerce E-meeting komentują wystawcy. Czy zatem targi na stałe zagoszczą na eventowej mapie Polski?
Amazon odnotowuje stratę netto w I kwartale 2015 roku
Amazon odnotował wzrost wielkości sprzedaży o 15% w I kwartale 2015 roku (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym), podczas gdy sprzedaż firmy eBay w tym samym czasie zwiększyła się o 4%. Łączna wartość przychodów netto ze sprzedaży, jakie wypracował Amazon za pośrednictwem strony amazon.co.uk w pierwszych trzech miesiącach tego roku to 22 mld dolarów.
Katowice stolicą e-Commerce – już 5 maja, co dla odwiedzających?
Już 5 maja Katowice na jeden dzień staną się wyjątkowym miejscem spotkania branży e-commerce i m-commerce. Wszystko za sprawą organizowanych pod patronatem Telix.pl targów E-meeting, o których mówią już wszyscy.
mBank i PayU udostępniają mobilny e-przelew na jedno kliknięcie
Obok mTransferu, przydatnego podczas płacenia za zakupy w internecie, klienci mBanku mogą korzystać z nowej metody płatności – jeszcze szybszej, stworzonej z myślą o powiększającej się grupie użytkowników bankowości mobilnej. Dzięki nowemu mTransferowi mobilnemu za zakupy w sieci można zapłacić jednym kliknięciem bezpośrednio z rachunku bankowego.
Portal Zuckerberga pozwoli na płatności w Internecie
Zaledwie kilka tygodni temu, Facebook ujawnił swój ambitny plan, aby jeszcze bardziej zachęcić do aktywności użytkowników portalu. Swoista nowość na Facebook’u to płatności przy użyciu aplikacji komunikatora Facebook Messenger i ma to być tak proste jak kliknięcie „Lubię to!”.
Gdzie są granice nasycenia polskiego rynku e-commerce?
Polski rynek handlu internetowego rozwija się bardzo dynamicznie. W 2001 roku jego wartość wyniosła około 110 mln PLN, a już w 2014 r. było to ponad 27 mld PLN. Jest to bardzo duży skok, choć warto zwrócić uwagę na fakt, że obecnie e-commerce stanowi jedynie ok. 6% PKB. Jest to również tylko kilka procent wartości całego handlu w Polsce. Czy to oznacza, że w Polsce jeszcze przez wiele lat możemy być pewni każdego roku dwucyfrowego przyrostu e-handlu?
Całe polskie e-commerce i m-commerce w jednym miejscu
80 stoisk wystawców z branży e-commerce i m-commerce, tysiące zwiedzających, pokazy i warsztaty dla sklepów online prowadzone przez specjalistów w ramach Szkoły e-Commerce Polska. Już 5 maja 2015 roku w katowickim Międzynarodowym Centrum Kongresowym odbędą się targi E-meeting. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po rejestracji na stronie internetowej imprezy.
Co kupujemy i jak płacimy w e-sklepie?
Zakupy w sklepach internetowych stają się powoli nową świecką tradycją. Wraz z nią poznajemy nowe metody płatności i dostawy. Czy tak gwałtowny rozwój e-zakupów wpłynął także na bardziej nowoczesne podejście do płatności? Odpowiedź na to pytanie i wiele innych informacji znajdą Państwo w raporcie Agito.
Internet staje się wygodnym i najpopularniejszym kanałem sprzedażowym
Intensywny rozwój handlu elektronicznego w Polsce rozpoczął się w pierwszej dekadzie XXI wieku. Jak podaje w swoim raporcie Deloitte, w latach 2006–2012 wartość gospodarki internetowej w Polsce podwoiła się i w 2012 roku osiągnęła wartość 93 mld złotych, a wartość polskiego handlu elektronicznego wyniosła 21,5 mld złotych. Komentarz Krzysztofa Szuberta, eksperta BCC, ministra ds. cyfryzacji w Gospodarczym Gabinecie Cieni BCC.
Jaki powinien być e-sklep w 2015 roku?
Obecnie w Polsce funkcjonuje ponad 13 tysięcy sklepów internetowych i choć rynek wydaje się już nasycony, specjaliści przewidują, że w 2015 roku wzrośnie liczba e-sklepów w takich kategoriach jak „motoryzacja”, „dom i ogród”, czy „produkty spożywcze”. Ogromna konkurencja powoduje, że nowym podmiotom coraz trudniej jest znaleźć swoje miejsce na rynku. Konkurować można nie tylko ceną.
e-commerce: Jak sprzedawać w kanale mobilnym. 5 praktycznych wskazówek
W ostatnich 12 miesiącach ruch generowany na stronach przez urządzenia mobilne wzrósł o ponad 60 proc., a dochody w handlu internetowym, generowane w kanale mobilnym, odnotowały wzrost o ponad 100 proc. Te dane pokazują, że mobile to nie chwilowy trend, tylko kierunek rozwoju dla sklepów. I to zarówno tych internetowych, jak i stacjonarnych. Oto 5 praktycznych wskazówek, dzięki którym dowiesz się jak sprzedawać więcej w mobile’u.
Zablokowane konto Allegro – cyberprzestępcy usiłują wykraść dane
Po raz kolejny cyberprzestępcy usiłują wykraść dane logowania użytkowników do serwisu aukcyjnego Allegro. Tym razem e-mail, który mówi o blokadzie konta Allegro prosi o wprowadzenie danych poprzez specjalnie spreparowany link, który może nie tylko przesłać wszystkie dane do logowania do konta w niepowołane ręce (a także numery połączonych z Allegro kart kredytowych), ale również zainfekować komputer złośliwym oprogramowaniem.
FORUM TELEKOMUNIKACYJNE
Sekcje Forum
Zapisz się do Newslettera
[newsletter_signup_form id=1]