Amazon odnotował wzrost wielkości sprzedaży o 15% w I kwartale 2015 roku (w porównaniu do tego samego okresu w roku ubiegłym), podczas gdy sprzedaż firmy eBay w tym samym czasie zwiększyła się o 4%. Łączna wartość przychodów netto ze sprzedaży, jakie wypracował Amazon za pośrednictwem strony amazon.co.uk w pierwszych trzech miesiącach tego roku to 22 mld dolarów.

Zysk spółki na poziomie operacyjnym wyniósł 255 mln dolarów, wzrastając aż o 74% w porównaniu do Q1 2014. Amazon wykazał jednak ujemny poziom wyniku netto – strata wyniosła 57 mln dolarów, podczas gdy w ubiegłym roku – w tym samym okresie czasu – spółka wygenerowała zysk netto na poziomie 108 mln dolarów. raport okresowy firmy Amazon opublikowano niedługo po ogłoszeniu wyników finansowych przez eBay. Jeden z liderów amerykańskiego rynku e-commerce odnotował przychody na poziomie 4,45 mld dolarów oraz zysk netto na poziomie 626 mln dolarów w I kwartale 2015 roku. To znaczna poprawa w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym, kiedy strata netto eBay wyniosła aż 2,3 mld dolarów. Ponadto Amazon zwiększył minimalną kwotę, jaką brytyjscy e-klienci muszą wydać na produkty spoza kategorii „książki”, aby otrzymać darmową dostawę typu „Super Saver”. Do tej pory wystarczyło przeznaczyć w tym celu zaledwie 10 funtów, aby tego rodzaju dostawa była bezpłatna – teraz spółka wymaga zakupu produktów za minimum 20 funtów.

Rynek e-commerce należy do najdynamiczniej rozwijających się gałęzi światowego handlu detalicznego, ale nikogo na świecie nie dziwi, że gracze z tego sektora przez wiele lat notują straty. Najlepszym przykładem jest choćby Amazon. W taki sam sposób należy oceniać perspektywy Grupy Integer.pl – podobnie jak amerykański gigant prowadzimy bardzo szeroką ekspansję naszych rozwiązań. Potwierdzają to opinie najbardziej doświadczonych ekspertów – choćby nowych akcjonariuszy easyPacka – Templeton Strategic Emerging Markets” – komentuje Rafał Brzoska, prezes Grupy Integer.pl.

źródło: Integer.pl

Kan