Materiał partnera

Dropshipping to bardzo ciekawy sposób na rozpoczęcie sprzedaży w sieci, dzięki któremu skutecznie obniżysz koszty prowadzenia działalności i zredukujesz ryzyko inwestycyjne. Aby w pełni wykorzystać potencjał tego rozwiązania, będziesz jednak potrzebować dobrego oprogramowania e-commerce. Z tego poradnika dowiesz się, jaką platformę do dropshippingu wybrać.

Jak działa platforma do dropshippingu?

Dropshipping to model, w którym sprzedawca przenosi wszystkie kluczowe procesy logistyczne na współpracujące z nim hurtownie. Zajmują się one między innymi magazynowaniem, pakowaniem i wysyłką towarów. Właściciel sklepu zaopatruje się w nich, ale za nabywane produkty płaci dopiero wtedy, gdy znajdzie na nie kupców. W efekcie minimalizuje zarówno wydatki, jak i ponoszone ryzyko. Dropshipping wydaje się więc idealnym systemem dla przedsiębiorców, którzy dopiero wchodzą na rynek e-commerce.

Współpracę z hurtowniami w ramach dropshippingu możesz w dużym stopniu zautomatyzować, ograniczając jednocześnie ryzyko ewentualnych błędów. Wszystko za sprawą funkcjonalnych platform e-commerce, oferujących szereg udogodnień, które pozwalają w pełni wykorzystać potencjał tego modelu logistycznego.

Trudno właściwie wyobrazić sobie prowadzenie sklepu w dropshippingu bez platformy e-commerce wyposażonej w funkcję integracji z hurtowniami. Zanim podejmiesz decyzję o wejściu na rynek, musisz więc dobrze zastanowić się nad wyborem oprogramowania. W dalszej części naszego artykułu podpowiemy Ci, jakimi cechami odznacza się dobra platforma do dropshippingu.

Jakie funkcje posiada idealna platforma do dropshippingu?

Choć w sieci znajdziesz całe mnóstwo platform sklepowych, to nie każda z nich będzie odpowiednio dostosowana do dropshippingu. Wybierając oprogramowanie pod kątem tego modelu logistycznego, zwróć więc uwagę na następujące funkcje:

  1. Integracje z hurtowniami dropshippingowymi

Połączenie sklepu internetowego z bazami hurtowni dropshippingowych to bez wątpienia najważniejsza funkcja tego typu platform. Dzięki odpowiedniej integracji automatycznie pobierzesz wszystkie interesujące Cię produkty na swoją stronę, gwarantując sobie jednocześnie ich systematyczne aktualizacje.

Dobra platforma do dropshippingu będzie zawierała listę setek hurtowni, z którymi możesz połączyć swój sklep internetowy. Przed wyborem konkretnego oprogramowania sprawdź więc, czy oferuje on integracje z dostawcami z Twojej branży. Zweryfikuj również dostęp do takich udogodnień jak między innymi:

  • reguły narzutów w integracji z hurtowniami,
  • integracja jednego sklepu z wieloma hurtowniami,
  • pobieranie produktów według kryteriów,
  • wiązanie kategorii pomiędzy hurtownią a sklepem,
  • pomijanie VAT-u z hurtowni.
  1. Aktualizacje stanów magazynowych

Prowadząc sklep w dropshippingu, nie masz fizycznego dostępu do oferowanych produktów. Zarządzają nimi magazynujące je hurtownie. Z tego powodu może dojść do sytuacji, w której Twój klient zamówi u Ciebie towar niedostępny u dostawcy. Aby uniknąć takiego ryzyka, należy zadbać o jak najczęstsze aktualizacje stanów magazynowych. Dobra platforma e-commerce będzie weryfikowała te dane nawet 12 razy na dobę.

  1. Automatyczne przekazywanie zamówień

Główną zaletą dropshippingu jest jego prostota. To rozwiązanie dla osób, które chcą prowadzić sprzedaż w sieci jak najmniejszym nakładem czasu i sił. Warto więc zaopatrzyć się w oprogramowanie wyposażone w funkcję automatycznego przekazywania zamówień do hurtowni. Dzięki temu właściciel sklepu nie musi martwić się o zarządzanie sprzedażą i obsługę klientów. Może skoncentrować się na działaniach marketingowych lub dodatkowej działalności zarobkowej, podczas gdy zamówienia realizowane sa przez jego dostawców.

  1. Dwukierunkowa integracja z Allegro

Sprzedaż w dropshippingu warto prowadzić nie tylko za pośrednictwem własnej witryny sklepowej, ale także dodatkowych kanałów. W Polsce najpopularniejszym z nich jest bez wątpienia Allegro, odwiedzane każdego miesiąca przez ponad 18 milionów użytkowników. Działania w tym serwisie możesz wygodnie prowadzić dzięki funkcji dwukierunkowej integracji.

Pozwoli Ci ona z jednej strony błyskawicznie wystawiać produkty na sprzedaż z poziomu panelu administracyjnego swojego sklepu, a z drugiej automatycznie pobierać zamówienia w celu przekazania ich hurtowni. Integracja zagwarantuje Ci także dostęp do takich udogodnień jak masowe zamykanie i wznawianie aukcji, ustawianie narzutu czy wysyłanie listów przewozowych do Allegro.

  1. Integracje z innymi marketplace’ami

Allegro to oczywiście nie jedyny marketplace godny uwagi. Im więcej kanałów dobranych pod kątem potrzeb i zachowań Twojej grupy docelowej, tym większe szanse na poszerzenie grona klientów. Chcąc wykorzystywać do sprzedaży kilka różnych serwisów, musisz zaopatrzyć się w platformę do dropshippingu oferującą niezbędne integracje. Dzięki temu zyskasz możliwość zarządzania zamówieniami ze wszystkich kanałów z poziomu jednego panelu administracyjnego. To rozwiązanie bardzo wygodne i oszczędne czasowo.

Do chętnie wybieranych pod kątem dropshippingu marketplace’ów należą na przykład:

  • Ceneo,
  • EmpikPlace,
  • Morele Marketplace,
  • OLX.
  1. Dostęp do kreatora sklepu

Marketplace’y stanowią gotowe rozwiązania dla osób, które chcą jak najszybciej wejść na rynek e-commerce. Ogromne bazy potencjalnych klientów i zaawansowane narzędzia marketingowe tych serwisów mają jednak swoją cenę. Mowa między innymi o dużej konkurencji i kłopotliwych prowizjach. Tego typu ograniczeń unikniesz, prowadząc swój własny sklep internetowy. Witryna e-commerce zapewni Ci bowiem pełną niezależność.

Wiele osób ogranicza się na przykład do sprzedaży na Allegro, ponieważ boi się procesu tworzenia własnego sklepu internetowego. Tymczasem — za sprawą nowoczesnych platform e-commerce — można zrobić to w paru prostych krokach. Potrzebujesz jedynie intuicyjnego kreatora stron www, który pozwoli Ci edytować gotowe szablony i modyfikować układ witryny metodą przeciągnij i upuść. Niezbędne okażą się również integracje z bramkami płatności, usługami kurierskimi czy narzędziami marketingowymi.

  1. System księgowy

Choć w dropshippingu to hurtownie zajmują się realizacją zamówień, odpowiedzialność za przebieg transakcji spoczywa na sprzedawcy. Osobiście musisz więc dostarczać swoim klientom dowody zakupu. Nie powinno to być dla Ciebie żadnych problemem, zwłaszcza jeśli zaopatrzysz się w platformę wyposażoną we wbudowany minisystem księgowy. Dzięki temu stworzysz sobie kompleksową bazę klientów, zyskując jednocześnie możliwość szybkiego i wygodnego wystawiania faktur.

  1. Wsparcie techniczne

Niezależnie od tego, czy dopiero wchodzisz na rynek e-commerce, czy masz już doświadczenie w sprzedaży, podczas prowadzenia sklepu przyda Ci się profesjonalne wsparcie techniczne. Chcąc uruchomić na stronie nowe funkcje bądź wyeliminować ewentualne usterki, możesz skontaktować się z działem obsługi klienta, który bezpłatnie udzieli Ci niezbędnej pomocy. Aby uzyskać dostęp do takiego udogodnienia, sprawdź, czy wybrana przez Ciebie platforma do dropshippingu zapewnia fachowe wsparcie techniczne.

Jaką platformę do dropshippingu wybrać? Podsumowanie

Powyższe funkcje sprawiają, że platforma do dropshippingu bezbłędnie wywiązuje się ze swojej roli. Dostępne są one na przykład w oprogramowaniu Sky-Shop i innych dobrych aplikacjach typu SaaS. Planując sprzedaż w dropshippingu, zapoznaj się więc z różnymi rozwiązaniami i wybierz platformę idealnie dopasowaną do swoich potrzeb!