Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów UPC Polska.

Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 36 800 rok do roku, osiągając poziom 2 994 300.

Główne wydarzenia II kwartału:

  • Wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki wzrostowi łącznej liczby usług o 36 800 rok do roku oraz wzrostowi użytkowników Connect Boxa do ponad 42 proc. klientów internetu i platformy Horizon do ponad 56 proc. klientów telewizji cyfrowej.
  • Podniesienie satysfakcji klientów poprzez kolejne przyśpieszenie internetu dla obecnych klientów, dzięki czemu średnia prędkość oferowana użytkownikom wzrosła do blisko 150 Mb/s ze 100 Mb/s w ciągu zaledwie półrocza.
  • Przyśpieszenie wzrostu B2B dzięki nowej ofercie oraz nowej identyfikacji wizualnej.
  • Kontynuacja rozwoju naszej sieci światłowodowej – blisko 150 tys. nowych gospodarstw w jej zasięgu w ciągu roku, co oznacza wzrost do ponad 3,4 miliona mieszkań w zasięgu światłowodowej sieci UPC.
Grafika RR_Q2_1.jpg

Na koniec II kw. 2018, 1 430 100 klientów UPC Polska korzystało z 2 994 300 usług (RGU):

Liczby_PR.jpg

Ponadprzeciętne przyśpieszenie internetu napędza wzrost i satysfakcję klientów

W II kw. 2018 r. inwestowano w rozwój oferty dostępu do internetu, podnosząc satysfakcję naszych klientów. Obok wprowadzenia nowych produktów, takich jak Wi-Fi Boostery (urządzenia zwiększające zasięg Wi-Fi w dużym mieszkaniu i domu) kontynuowano program podnoszenia prędkości internetu naszym klientom, przenosząc kolejną ich grupę do grona użytkowników 250 Mb/s.

Dzięki temu, tylko w ciągu ostatniego półrocza, średnia prędkość oferowana klientom wzrosła do prawie 150 Mb/s ze 100 Mb/s, a w ciągu dwóch ostatnich lat – blisko dwukrotnie. W efekcie, liczba użytkowników korzystających z prędkości przekraczającej 100 Mb/s przekracza już 66 proc. (11pp. więcej w porównaniu z końcem 2017 roku). Wraz z tym wzrostem, znacząco zwiększyła się też liczba użytkowników modemu Connect Box, która na koniec II kwartału przekroczyła 500 000, co oznacza jej podwojenie w ciągu roku. W II kw. 2018 r. liczba użytkowników internetu UPC wzrosła do 1 147 700, co daje 2 400 więcej aniżeli w I kw. i 30 200 więcej rok do roku.

W II kwartale rozwijano też ofertę  telewizyjnej rozrywki, wprowadzając nowe kanały takie jak Epic Drama czy BBC CBeebies i udostępniając usługę Horizon Go w całej Unii Europejskiej. Dzięki lepszej ofercie, liczba użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o 2 500, osiągając poziom 1 029 200, co jednocześnie daje wzrost rok do roku na poziomie 15 300. Liczba użytkowników platformy Horizon wzrosła do prawie 580 000, co stanowi 56% bazy klientów telewizji cyfrowej. Baza subskrybentów usług telefonicznych wzrosła o 8 900 rok do roku, do poziomu 636 800.

Jeszcze lepsze pozycjonowanie B2B dzięki nowej ofercie oraz nowej identyfikacji wizualnej

UPC Biznes wprowadziło nową identyfikację wizualną, wspartą kampanią „Otwórz się na sukces”, a także nową ofertę dedykowaną segmentowi SoHo, podzieloną na trzy główne grupy: Start, Smart i Pro, aby jak najlepiej odpowiedzieć na potrzeby przedsiębiorców prowadzących domowe lub małe biura. W II kw. 2018 UPC kontynuowało również wsparcie dla przedsiębiorców z finałem 5. edycji programu Think Big „Let’s Cinnect to Grow”, który miał miejsce w maju. Zwycięzcą została firma Vintom – twórcą rozwiązania  służącego do generowania spersonalizowanych materiałów wideo.

Kontynuacja rozwoju sieci światłowodowej

W ciągu II kw. 2018 objęto zasięgiem światłowodowej sieci UPC i oferty Happy Home kolejne ponad 31 000 nowych domów (145 700 rok do roku), dając tym dostęp do najlepszych rozwiązań w zakresie Internetu i telewizyjnej rozrywki 3,4 milionom gospodarstw domowych, a także jeszcze bardziej przyczyniając się do rozwoju gospodarki cyfrowej i konkurencyjności kraju.

* RGU – Revenue Generating Unit, czyli liczba sprzedanych usług

Q2_2018new_PL_pn_final.jpg