Rozwój oferty internetowej i inwestycje w sieć gigabitową napędzają wzrost i zwiększają satysfakcję klientów UPC Polska.
Podniesienie średniej prędkości internetu dla obecnych klientów do blisko 150 Mb/s i wprowadzenie Boosterów WiFi, dalsze inwestycje w rozwój światłowodowej sieci gigabitowej oraz rozwój oferty telewizyjnej, umocniły rynkową pozycję UPC zarówno w obszarze B2C, jak i B2B. Łączna liczba usług (RGU) wzrosła o 36 800 rok do roku, osiągając poziom 2 994 300.
Główne wydarzenia II kwartału:
- Wzmocnienie pozycji rynkowej dzięki wzrostowi łącznej liczby usług o 36 800 rok do roku oraz wzrostowi użytkowników Connect Boxa do ponad 42 proc. klientów internetu i platformy Horizon do ponad 56 proc. klientów telewizji cyfrowej.
- Podniesienie satysfakcji klientów poprzez kolejne przyśpieszenie internetu dla obecnych klientów, dzięki czemu średnia prędkość oferowana użytkownikom wzrosła do blisko 150 Mb/s ze 100 Mb/s w ciągu zaledwie półrocza.
- Przyśpieszenie wzrostu B2B dzięki nowej ofercie oraz nowej identyfikacji wizualnej.
- Kontynuacja rozwoju naszej sieci światłowodowej – blisko 150 tys. nowych gospodarstw w jej zasięgu w ciągu roku, co oznacza wzrost do ponad 3,4 miliona mieszkań w zasięgu światłowodowej sieci UPC.
Na koniec II kw. 2018, 1 430 100 klientów UPC Polska korzystało z 2 994 300 usług (RGU):
Ponadprzeciętne przyśpieszenie internetu napędza wzrost i satysfakcję klientów
W II kw. 2018 r. inwestowano w rozwój oferty dostępu do internetu, podnosząc satysfakcję naszych klientów. Obok wprowadzenia nowych produktów, takich jak Wi-Fi Boostery (urządzenia zwiększające zasięg Wi-Fi w dużym mieszkaniu i domu) kontynuowano program podnoszenia prędkości internetu naszym klientom, przenosząc kolejną ich grupę do grona użytkowników 250 Mb/s.
Dzięki temu, tylko w ciągu ostatniego półrocza, średnia prędkość oferowana klientom wzrosła do prawie 150 Mb/s ze 100 Mb/s, a w ciągu dwóch ostatnich lat – blisko dwukrotnie. W efekcie, liczba użytkowników korzystających z prędkości przekraczającej 100 Mb/s przekracza już 66 proc. (11pp. więcej w porównaniu z końcem 2017 roku). Wraz z tym wzrostem, znacząco zwiększyła się też liczba użytkowników modemu Connect Box, która na koniec II kwartału przekroczyła 500 000, co oznacza jej podwojenie w ciągu roku. W II kw. 2018 r. liczba użytkowników internetu UPC wzrosła do 1 147 700, co daje 2 400 więcej aniżeli w I kw. i 30 200 więcej rok do roku.
W II kwartale rozwijano też ofertę telewizyjnej rozrywki, wprowadzając nowe kanały takie jak Epic Drama czy BBC CBeebies i udostępniając usługę Horizon Go w całej Unii Europejskiej. Dzięki lepszej ofercie, liczba użytkowników telewizji cyfrowej wzrosła o 2 500, osiągając poziom 1 029 200, co jednocześnie daje wzrost rok do roku na poziomie 15 300. Liczba użytkowników platformy Horizon wzrosła do prawie 580 000, co stanowi 56% bazy klientów telewizji cyfrowej. Baza subskrybentów usług telefonicznych wzrosła o 8 900 rok do roku, do poziomu 636 800.
Jeszcze lepsze pozycjonowanie B2B dzięki nowej ofercie oraz nowej identyfikacji wizualnej
Kontynuacja rozwoju sieci światłowodowej
* RGU – Revenue Generating Unit, czyli liczba sprzedanych usług
Zostaw komentarz