Jesteś tutaj:-, Newsy, Operatorzy, Raporty i prezentacje, Reklama, Rynek, Top7-Raport IMM: Grupa Cyfrowego Polsatu (Plus/Cyfrowy Polsat) z największymi wydatkami reklamowymi

Raport IMM: Grupa Cyfrowego Polsatu (Plus/Cyfrowy Polsat) z największymi wydatkami reklamowymi

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w lipcu 2018 roku w wybranych branżach, w tym telekomunikacyjnej. W tym miesiącu na prowadzeniu wśród marek z największymi wydatkami reklamowymi są Plus (23,6 mln zł) i Cyfrowy Polsat (18,3 mln zł), wyprzedzając T-MobilePlay i Orange.

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w lipcu wyniosły 34 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. W tym miesiącu dogoniła ją branża farmaceutyczna (także 34 proc.). Na trzecim miejscu znajduje się telekomunikacja (12 proc.), na kolejnych finanse (10 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (około 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (54 proc. budżetu).

a553e756f7e1cf68f588eaaedaf45ba8

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W lipcu na pierwszym miejscu w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej znalazł się Plus, wyprzedzając Cyfrowy PolsatT-MobilePlay i Orange.

IMM reklama telekomunikacja1

IMM – reklama telekomunikacja

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży komunikacyjnej większość lipcowych reklam dotyczyła oferty na kartę (27 proc.). Dalej zmonitorowaliśmy sieci komórkowe, telewizję cyfrową, oferty na abonament i reklamy dostawców internetu.

IMM reklama telekomunikacja2

IMM – reklama telekomunikacja

Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 lipca 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

źródło: Instytut Monitorowania Mediów



1 komenarz

  1. bieda 11 sierpnia 2018 w 12:54 - Odpowiedz

    Polkomtel jak zwykle szaleje z tymi reklamami, az zal patrzec na to ze tyle hajsu na to wydaja

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.