W celu sprawdzenia działania nawigacji został wykonany test na trasie Warszawa (ul. Grójecka) – Kręczki – Warszawa (ul. Grójecka). Podczas testu zwrócono uwagę na:

  • swobodne jeżdżenie po mniejszej miejscowości oraz drogach osiedlowych, aby sprawdzić dokładność mapy,
  • asystenta głosowego do określonych miejsc,
  • zmianę trasy względem pierwotnie zaplanowanej.

Wyznaczenie trasy trwało niespełna kilka sekund. Na ekranie nawigacji pojawiło się kilka alternatywnych tras do wyboru z oznaczeniem: najszybszej, najkrótszej, ekonomicznej, najłatwiejszej. Wybrałam trasę najkrótszą. Po czym już na wstępie ją zmieniłam. Nawigacja bardzo szybko zareagowała na moją zmianę i pokazał w jaki sposób wrócić na zaplanowana trasę. Jako, że trasa ta i jej alternatywy są mi bardzo dobrze znane, jeszcze kilkukrotnie pojechałam w innym kierunku. Za każdym razem nawigacja zadziałała poprawnie i szukała najkrótszej trasy (zgodnie z moim pierwotnym wyborem). W połowie trasy pojechałam zgodnie z jej wytycznymi i tak do końca trasy.

IMG 20180715 115123

Mio Spirit 7700

Komentarze głosowe wypowiadane są odpowiednio wcześniej i są głośne i wyraźne, nawet przy szybkiej jeździe, gdzie bywa głośno w samochodzie. Nie zdarzyło mi się przejechać skrzyżowania czy ominąć jakiś inny skręt. Zawsze byłam informowana o zbliżającym się manewrze. Dodatkowe zbliżenie przy każdym skrzyżowaniu znacząco pomagało w wybraniu właściwego kierunku. Szczególnie przydaje się to, kiedy dojeżdżamy do bardzo skomplikowanego skrzyżowania. Wtedy takie skrzyżowanie mamy przeważnie na całym ekranie i wybranie właściwego kierunku nie stanowi problemu.

Dodatkowym atutem jest głosowe ostrzeganie o przekroczeniu dozwolonej szybkości. Za każdym razem słyszymy wyraźmy dźwięk informujący nas o przekroczeniu.

A to dzięki bardzo dobremu, czułemu i szybkiemu wbudowanemu GPS. W urządzeniu pracuje moduł GPS: MSR2112-LF, który zapewnia wysoką jakość sygnału, co przekłada się na szybką i trwałą łączność z satelitami nawigacyjnymi.

Podczas jazdy po mniejszych miejscowościach oraz drogach osiedlowych nawigacja wypadła rewelacyjnie. Gdzie bym nie wjechała to nawigacja pokazywała moje położenie na mapie. Nawet małe uliczki gdzieś między blokami składające się z kilku domów też były odwzorowane. Każdy powie… duże miasto. Nie mogło być inaczej. Jednak przy jeździe po mniejszych miejscowościach w okolicach Kręczek i tam sytuacja przedstawiała się podobnie.

IMG 20180715 115145

Mio Spirit 7700

Ostatnim testem było przejechanie dokładnie z wyznaczoną trasą jednak w połowie drogi okazało się, że część drogi, którą miałam pojechać została czasowo wyłączona z powodu weekendowych prac. Zmieniłam trasę, a nawigacja bardzo szybko poinformowała mnie o tym i wyznaczyła nową skorygowaną trasę.

Jedyna rzecz, która wpadła mi w ucho podczas jazdy, to niedokładne wypowiadanie ulic: zamiast np. „ulica czwartego stycznia” słyszymy „ulica cztery stycznia”. Warto tutaj dopracować poprawne nazewnictwo. Przy dłuższej jeździe po takich ulicach takie nazywanie ulic mocno drażni.

Jeszcze do niedawana korzystałam z nawigacji dostarczanych przez Google do telefonów pod Androidem. Nie ukrywam, że w porównaniu ze smartfonem z testowanym urządzeniem pracowało mi się przyjemniej, a telefon nie grzał się niepotrzebnie na szybie.

W testowanej nawigacji zainstalowano mapy 45 krajów europejskich działające offline z dożywotnią, darmową aktualizacją. Aktualizacje map odbywają się 4 razy w roku. Każda z nich obejmuje szczegółową infrastrukturę adresową i drogową. Użytkownik może przeprowadzić aktualizację urządzenia bądź dokonać zakupu dodatkowych pakietów map za pośrednictwem programu MioMore.

System nawigacyjny Tom Tom,  zainstalowany w Spirit 7700 zawiera udogodnienia takie jak, na przykład:

  • asystent pasa ruchu pokazuje właściwy pas, który należy zająć na skrzyżowaniu,
  • asystent parkowania, który pomoże znaleźć parking w promieniu 1 km,
  • punkty użyteczności publicznej,
  • Systemy wsparcia IQ Routes & LearnMe Pro

sprawiają, że nasza podróż przebiegnie szybko i bez zbędnych zakłóceń, daje możliwość nawigowania ‘od drzwi do drzwi’ w całej Europie. Na pasku trasy w widocznym miejscu pokazane są wszystkie informacje o ruchu drogowym.