Musical.ly to nowy, szybko rosnący gracz na rynku mediów społecznościowych. Aplikacja umożliwia tworzenie krótkich, ale skomplikowanych materiałów wideo i miksowanie ich z popularną muzyką. Prostota działania, dynamika oraz mobilność aplikacji w połączeniu z ulubioną muzyką sprawiły, że Musical.ly ma ponad 240 mln użytkowników. Dziennie produkują oni aż 15 mln postów – tak zwanych musicali.

Jeśli nie słyszałeś jeszcze o Musical.ly, to zapytaj o muserów pierwszego spotkanego nastolatka i nawet, jeśli nie jest jednym z kilku milionów polskich użytkowników aplikacji, to na pewno aplikację zna i ma o niej wyrobione zdanie. Raport Musical.ly „Ulubiona aplikacja nastolatków” to skumulowana porcja wiedzy o ostatnio najbardziej „hot” aplikacji mobilnej i zarazem błyskawicznie rosnącej platformie
społecznościowej.

Musical.ly 2

Musical.ly

CO TO JEST MUSICAL.LY?

Mówiąc o Musical.ly powinniśmy wyobrazić sobie hybrydę Snapchata i Spotify z potężnym narzędziem do montażu oraz platformą społecznościową zamkniętą w smartfonie. Serwis za pomocą kilku kliknięć pozwala na tworzenie krótkich, ale skomplikowanych materiałów wideo i miksowanie ich z popularną muzyką. Efektem pracy możemy podzielić się ze znajomymi przez maila, messendżera, Instagrama czy publicznie wewnątrz platformy. Prostota działania, dynamika i mobilność aplikacji w połączeniu z ulubioną muzyką pozwoliły Musical.ly skupić wokół aplikacji ponad 240 milionów użytkowników. Poza Chinami aplikacja znalazła rzesze odbiorców w Stanach,
Kanadzie i Europie – w szczególności w Niemczech i we Włoszech.

Posty na Musical.ly to tak zwane musicale. Aplikacja sama siebie określa, jako globalna społeczność wideo, lecz obecnie znacząco dominują
tu video lip-sync-i i taniec do nad innymi kategoriami i formatami wideo. Dodany musical wyświetla się zapętlony a fani natychmiast go lajkują i komentują. Im więcej takich aktywności wygeneruje klip, tym bardziej algorytm dba o jego ekspozycję w szerszej grupie użytkowników.
Podstawowe wartości zaangażowania zlicza się po liczbie polubień, komentarzy czy wyświetleń (te ostatnie dostępne jedynie w podglądzie dla
musera, który opublikował klip). Ważną cechą Musical.ly jest bardzo proste udostępnianie postów na platformy zewnętrzne jak np. Instagram czy Facebook. Taki musical z niezbywalnym brandingiem aplikacji działa na obcej platformie jak koń trojański i sprowadza ruch na Musical.ly.

Musical.ly 3

Musical.ly

Wyglądem profil na Musical.ly przypomina ten z Instagrama. Bio – tutaj Muser umieszcza kilka słów o sobie, często pisze ile dostał wyróżnień swoich postów (Featured). Przyznawane są one globalnie i lokalnie (w PL), przez co rozumie się, że wyróżniony post wyświetla się przez pewien czas użytkownikom, również tym nieśledzącym danego musera, po lokalizacji, w której się znajdują.
Kliknięcie Follow, czyli śledzenie danego Musera uruchamia też ikonkę direct.ly, czyli wewnętrznego czatu między użytkownikami, który pozwala wysłać wiadomość tekstową, gifa czy dany utwór z biblioteki Musical.ly. Na profilu możliwe jest również podpięcie innych kanałów Social Media np. Instagrama czy YouTube. Profil każdego Musera można dwoma kliknięciami udostępnić na platformy zewnętrze m.in. na Facebook, Twitter czy mailem.

Musical.ly 4

Musical.ly

Pierwsze skojarzenie z Musical.ly to „aplikacja do lip syncu i tańców dla dzieciaków”. Ten prosty format w parze z kolorową szatą graficzną pozwolił aplikacji od początku wyróżnić się na tle konkurencji i zaznaczyć swoje miejsce na rynku.
Dziś Musical.ly wychodzi z contentem daleko poza muzykę, lip-sync czy taniec. Wraz z nowym inwestorem, odświeżone o doroślejszy design
Musical.ly promuje komediowe skecze, tutoriale makijażowe, wybiegi modowe, vlogi, DIY, sztukę czy video ze zwierzętami.
Codziennie na platformie przybywa ponad 15 milionów musicali. Obecnie do najpopularniejszych formatów na Musical.ly należą:

Musical.ly 5

Musical.ly

Z marketingowego punktu widzenia Musical.ly jest przede wszystkim jedyną obecnie platformą społecznościową, która pozwala tak precyzyjnie dotrzeć z komunikacją do generacji Z. To pokolenie, które nie zna świata bez internetu, eksploruje go niemal przez całą dobę  i pozostaje tam jedną z najbardziej zaangażowanych grup.

Na niebywały sukces Musical.ly składa się kilkanaście bardzo ważnych, często unikatowych cech, które posiada platforma. Generacja Z to pokolenie, które nie zna świata bez Internetu, eksploruje go niemal 24 godziny na dobę i pozostaje tam jedną z najbardziej zaangażowanych grup. Pokochali tę aplikację i swoim zaangażowaniem rozpromowali ją niemal na całym świecie. Co powoduje, że Musical.ly to ulubiona
aplikacja nastolatków?

Niemal 65% użytkowników Musical.ly stanowią osoby w wieku 13–21 lat. Dominacja nastolatków wiąże się z większą dostępnością technologii oraz naturalnym adaptowaniem się coraz młodszych dzieci do korzystania z tabletów i smartfonów. Co z tego wynika? Musical.ly jest oficjalnie dostępne dla użytkowników od 13. roku życia. Przeglądając aplikację, zauważymy jednak, że korzystają z niej dużo młodsze osoby, które wymykają się oficjalnym rejestrom wiekowym.

Gdy wiele platform społecznościowych skupia się na podniesieniu liczby użytkowników czy pobrań swojej aplikacji, głównym celem
Musical.ly jest zwiększanie zaangażowania obecnych użytkowników. – mówi Alex Zhu, jeden z założycieli Musical.ly, w rozmowie z INC.com

Sukces Musical.ly jest ewidentny i mierzalny – aplikacja, w rok po debiucie znalazła się na pierwszej pozycji w Apple App Store w 19 krajach, na świecie ma ponad 240 milionów zarejestrowanych, lojalnych użytkowników i to dopiero początek – w listopadzie 2017 roku za około miliard dolarów, została przejęta przez Chińskiego giganta Bytedance.

źródło: Hash.fm