Jak podaje firma analityczna IDC, sprzedaż tabletów w tym roku była niższa niż w 2015. Specjaliści zaznaczają, że konsumenci wybierali o wiele chętniej urządzenia wyposażone w ekran powyżej 9-cali.

W 2016 aż 43% sprzedanych tabletów posiadało ekrany od 9 do 13 cali. W analogicznym okresie 2015 roku wynik tej kategorii wynosił 39%. Analitycy z IDC przewidują, że do 2020 roku aż 60% użytkowników będzie wybierać tablety większe. Małe urządzenia w tym roku wybierało 56% kupujących, a rok wcześniej 60% kupujących.

Tablet Ruggedbook SR800
Tablet Ruggedbook SR800

Trzeba jednak zaznaczyć, że ogólna sprzedaż tabletów w 2016 roku była niższa o 12% od roku ubiegłego. Jasno wynika więc, że klienci coraz rzadziej sięgają po tego typu urządzenia, chociaż producenci chwalą się dobrą sprzedażą swoich modeli, chociażby hybrydowych.

Źródło: IDC

Tomasz