Facebook właśnie ogłosił na swoim blogu, że zaczyna wprowadzać w serwisie 15-sekundowe, auto-odtwarzające się reklamy wideo. Testy tej kolejnej, irytującej użytkowników, funkcji rozpoczęły się ostatniej jesieni.
Na blogu społecznościowego giganta możemy przeczytać, że Facebook pracuje z „wybraną grupą reklamodawców” a użytkownicy mogą spodziewać się nowego typu reklam „w ciągu najbliższych kilku miesięcy”. Te 15-sekundowe filmy będą automatycznie odtwarzanie bez dźwięku gdy tylko pojawią się na ekranie, a po naciśnięciu zostaną poszerzone i dźwięk zostanie włączony.
Najwyraźniej proces zakupu reklam będzie „zbliżony do tego, w jaki sposób reklamodawcy już kupują i dostosowują reklamy w telewizji”. Chodzi o to, by „dotrzeć do określonej grupy odbiorców w krótkim okresie czasu”, a trafność i dotarcie reklam do odbiorców mierzone będzie przez system Nielsen Online Campaign Ratings.
Z pewnością użytkownicy nie będą zachwyceni na widok nowych reklam, zwłaszcza, że automatyczne odtwarzanie łatwiej rozproszy ich uwagę. Co ciekawe jednak, kierownictwo Facebooka stwierdziło, że wprowadzenie większej liczby reklam do strumienia aktualności (News Feeda), będzie miało „ograniczony lub znikomy wpływ” na zaangażowanie użytkownika.
Sposób działania nowych wideo-reklam na Facebooku przedstawiono na opublikowanym wcześniej w sieci filmiku:
Źródło: Techcrunch
Sewix
Bardzo DOBRE posunięcie. Może wreszcie ludzie zrozumieją, że ten portal nie jest wcale portalem dla nich, a dla udziałowców Facebooka. Może zlikwidują swoje konta i zaczną się znów spotykać zamiast klikać „lajki” i emocjonować się idiotyzmami, których Facebook jest pełen. Życzę szybkiej utraty użytkowników i trzymam za to kciuki!
Ja bym na to nie liczył . To zaplanowane działanie . Już zapewne policzyli straty i zyski . Uzależnili czy przyzwyczaili swoich użytkowników do tego stopnia że będą te reklamy wstanie znieść. Zresztą w takiej formie w jakiej to zaprezentowali uciążliwość ich nie wygląda źle w porównaniu z reklamami na popularnych portalach które wylewają się na cały ekran i wrzeszczą bez ostrzeżenia.
Zalajkował bym ten komentarz, ale nie ma takiej opcji 🙂
Auto-odpalające się video-filmy powinny być zabronione ustawowo. Kto ma internet mobilny z limitem ten wie dobrze, jak szybko videłka żrą paczki danych. Video-reklamy i video-newsy powinny być odpalalne tylko na życzenie, a nie bezwiednie. Szkoda, że niewiele portali przestrzega tej zasady.
chłopaki juz pracuja nad adblockiem na to badziewie
Na tablecie i telefonach adfree, w przeglądarkach adblock i nie wiem nawet jaki chłam ludzie muszą oglądać przez swoje lenistwo.
Jak reagują 'adblocki’ na reklamy zintegrowane z filmikami? Blokują czy puszczą takie newsy? A może odfiltrują z nich reklamową czołówkę, pozwalając na odtworzenie się tylko właściwemu filmikowi, już bez komercyjnego wstępu? A poza tym: czy 'adblocki’ są rozwiązaniem na auto-odpalające się, tematyczne videa na stronach www, np. na video-newsy, samo-startujące przy otwieraniu strony www? Stopują ich auto-odpałki, pozwalając jednak na uruchomienie manualne, gdy się chce? Nie sądzę, by programy typu 'adblock’ sprawdzały się w opisanych wyżej, a powszechnych udrękach, ale chętnie dam się zaskoczyć konkretami. 😎
Nie korzystam. Do tego takie filmy zużywają więcej danych. Adblock i Adfree grzeją telefon i zużywają baterię. Konkludując świat jest lepszy bez fejsbuka,