Facebook właśnie ogłosił na swoim blogu, że zaczyna wprowadzać w serwisie 15-sekundowe, auto-odtwarzające się reklamy wideo. Testy tej kolejnej, irytującej użytkowników, funkcji rozpoczęły się ostatniej jesieni.


Na blogu społecznościowego giganta możemy przeczytać, że Facebook pracuje z „wybraną grupą reklamodawców” a użytkownicy mogą spodziewać się nowego typu reklam „w ciągu najbliższych kilku miesięcy”. Te 15-sekundowe filmy będą automatycznie odtwarzanie bez dźwięku gdy tylko pojawią się na ekranie, a po naciśnięciu zostaną poszerzone i dźwięk zostanie włączony.

Najwyraźniej proces zakupu reklam będzie „zbliżony do tego, w jaki sposób reklamodawcy już kupują i dostosowują reklamy w telewizji”. Chodzi o to, by „dotrzeć do określonej grupy odbiorców w krótkim okresie czasu”, a trafność i dotarcie reklam do odbiorców mierzone będzie przez system Nielsen Online Campaign Ratings.

Z pewnością użytkownicy nie będą zachwyceni na widok nowych reklam, zwłaszcza, że automatyczne odtwarzanie łatwiej rozproszy ich uwagę. Co ciekawe jednak, kierownictwo Facebooka stwierdziło, że wprowadzenie większej liczby reklam do strumienia aktualności (News Feeda), będzie miało „ograniczony lub znikomy wpływ” na zaangażowanie użytkownika.

Sposób działania nowych wideo-reklam na Facebooku przedstawiono na opublikowanym wcześniej w sieci filmiku:

Źródło: Techcrunch

Sewix