Samsung Electronics zaprezentował na targach Integrated Systems Europe (ISE) 2019 w Amsterdamie pierwsze produkty digital signage oferujące jakość obrazu QLED 8K. Oprócz urządzeń signage QLED 8K uczestnicy ISE 2019 będą mieli okazję zapoznać się z takimi nowinkami technologicznymi jak The Wall 2019 i Multi-Link LED HDR dla produktów digital signage.

 

Samsung zaprezentował nowy 82” ekran QLED 8K Signage, który łączy najwyższą na rynku rozdzielczość z technologią poprawy jakości obrazu (upscalingu) opartą na sztucznej inteligencji (AI). Technologia poprawy rozdzielczości oparta na AI w wyświetlaczach komercyjnych pomoże m.in. w przyciągnięciu uwagi potencjalnych klientów. Dla właścicieli sklepów i reklamodawców oznacza to obniżenie kosztów związanych z prezentowaniem treści o niskiej rozdzielczości, która podczas wyświetlania na urządzeniu 8K, znacząco zyska na jakości.

QLED 8K Signage 2

Smukła konstrukcja nowych urządzeń digital signage, o grubości nie przekraczającej 40 mm, zapewnia łatwą instalację dzięki zastosowaniu zaawansowanej technologii optycznej firmy Samsung. Znakomicie wkomponowuje się w każde otoczenie zarówno w orientacji pionowej jak i poziomej. Dzięki rozdzielczości 7680 x 4320 pojedyncze piksele na obrazie są praktycznie niewidoczne dla ludzkiego oka.

Podobnie, jak zaprezentowany pod koniec ubiegłego roku telewizor, wyświetlacz QLED 8K zapewnia lepsze wyświetlanie czerni dzięki funkcji lokalnego przyciemniania i Quantum Light Control. Wyświetlacz obsługuje również funkcję HDR10+, i charakteryzuje się jasność szczytową dochodzącą do 4 000 nitów co zapewnia 100-procentowe odwzorowanie kolorów niezależnie od poziomu jasności.

 

The Wall 292″ w rozdzielczości 8K: premiera w pierwszej połowie 2019 r.

W pierwszej połowie bieżącego roku Samsung wprowadzi na rynek wyświetlacz The Wall o przekątnej 292” i rozdzielczości 8K. The Wall to wielkoformatowy wyświetlacz modułowy, idealnie nadający się zarówno do luksusowych rezydencji, jak i do zastosowań biznesowych. Można go konfigurować i dostosowywać do różnych rozmiarów i proporcji w zakresie od 73 do 292 cali. Smukła, bezramkowa konstrukcja The Wall umożliwia dyskretne wkomponowanie wyświetlacza w otoczenie. Tryb Ambient daje możliwość wyświetlania różnorodnych treści, takich jak fotografie i dzieła sztuki oraz dopasowanie tła do otoczenia.

ISE 2019  Samsung prezentuje nową generację urządzeń Digital Signage 8K

Wrażenia wizualne oferowane przez wyświetlacz, mają być uzupełnione przez najwyższej klasy rozwiązania audio oferowane przez partnerów Samsunga takich jak Harman Luxury Audio i Steinway Lyngdorf. Samsung współpracuje też z firmami Control4, Crestron i Savant w zakresie rozwiązań automatyki domowej oraz Domotz, Ihiji i OrvC w zakresie możliwości zdalnego monitorowania.

 

Multi-Link LED HDR: Pierwsze w branży 8K HDR dla urządzeń signage LED

Multi-Link LED HDR to pierwsza w branży technologia 8K LED HDR. Za pomocą zastrzeżonego prawnie algorytmu i analizy scen, Multi-Link LED HDR zamienia treści w obraz o jakości HDR, bez potrzeby wykorzystania specjalnych metadanych.

Multi Link LED HDR with P1.2 LED Signage 1

Technologia Multi-Link LED HDR wyposażona jest także funkcję Inverse Tone Mapping (ITM) i Dynamic Peaking, w celu osiągnięcia maksymalnej jasności i kontrastu pełnego ekranu poprzez podwojenie wartości szczytowej luminancji. Funkcja odwzorowywania kolorów pozwala również ustawić adaptacyjną gamę kolorów, aby uzyskać realistyczne, żywe barwy LED.

Multi Link LED HDR with P1.2 LED Signage 2

Ponadto Technologia Multi-Link LED HDR dzięki optymalnemu trybowi transmisji na żywo dostarcza treści przekazywane na żywo z mniejszym opóźnieniem. Pomaga to wyeliminować plątaninę przewodów w innych wyświetlaczach za pomocą 100 metrowego kabla LAN.

Dzięki funkcji Multi 8K Frame Lock wbudowanej w Multi-Link LED, integratorzy nie potrzebują osobnego urządzenia do synchronizacji treści prezentowanych na wyświetlaczach 8K. Technologia Multi-Link LED HDR obsługuje wszystkie urządzenia Samsung SMART LED Signage i jest kompatybilna z urządzeniami z serii The Wall Professional i IFJ.

 

Seria OMN/OMN-D: Światowa prezentacja urządzeń digital signage przeznaczonych do częściowej eksploatacji na zewnątrz

Samsung wprowadzi w tym roku na rynek serię urządzeń digital signage przeznaczonych do częściowej eksploatacji na zewnątrz OMN/OMN-D. Wyświetlacze przeznaczone do umieszczenia w oknach wystawowych, dostępne w rozmiarach 46″ i 55″, pozwalają na wyświetlanie żywych i wyraźnych barw oraz zapewniają doskonałą widoczność, nawet w bezpośrednim świetle słonecznym. Jest to możliwe dzięki wysokiej jasności ekranów dochodzącej do 4000 nitów i wysokim współczynniku kontrastu 5000:1.

Semi Outdoor OMN Series

Seria OMN-D zaoferuje dwustronne wyświetlacze, które pozwolą na pokazywanie treści jednocześnie od frontu jak i wewnątrz sklepu, zwiększając tym samym możliwości promocji. Dzięki wbudowanej sieci WiFi i zastosowaniu jednego kabla zasilającego i LAN, seria ta eliminuje plątaninę kabli i zmniejsza zużycie energii.

Oba rodzaje wyświetlaczy wyposażone są w pyłoszczelną obudowę o klasie szczelności IP5X oraz trójstopniowe zabezpieczenie przed przegrzaniem, co zapewnia długi okres eksploatacji. Ekrany posiadają także autorskie rozwiązanie – MagicINFO S6 z systemem operacyjnym Tizen 4.0, które ułatwia zarządzanie treściami. Wyświetlacze znajdą zastosowanie w różnych punktach detalicznych od restauracji szybkiej obsługi po domy towarowe.

Na targach ISE Samsung prezentuje również nowe wyświetlacze z serii QMR i QBR 4K liczącej pięć modeli – od 43” do 75”. Każdy z nich wyposażony jest w technologię poprawiającą rozdzielczość (upscaling) i pyłoszczelną obudowę klasy IPX5, system zabezpieczeń KNOX oraz Wi-Fi do zarządzania bezprzewodowego. Stworzona z myślą o centrach handlowych, sklepach i lotniskach, seria QMR oferuje jasność 500 nitów i panel z powłoką antyodblaskową. Przeznaczony do mniejszych sklepów, stacji i przystanków, QBR ma jasność 350 nitów. Obie serie to unowocześnione wersje poprzednich urządzeń o mniejszych ramkach i bardziej symetrycznym wzornictwie.