HONOR osiągnął 44 proc. wzrostu sprzedaży na rynkach międzynarodowych poza Chinami w pierwszym półroczu 2019 r. w porównaniu z ubiegłym rokiem – wynika z zestawienia ICD Worldwide Quarterly Phone Tracker. Marka zdominowała rynek rosyjski oraz odnotowała znaczące wzrosty w rejonie Bliskiego Wschodu.

 

Według firmy GfK w pierwszym półroczu  2019 r. HONOR znalazł się wśród 5 top marek na rynku smartfonów w Rosji, Arabii Saudyjskiej, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Egipcie, Finlandii, we Włoszech, Francji i na Ukrainie. HONOR znalazł się także na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży online na świecie w drugim kwartale 2019 r. w segmencie smartfonów premium oraz modeli ze średniej półki.

 

Rekordowe wyniki sprzedaży

W Rosji w pierwszym kwartale tego roku HONOR zajął najwyższe miejsce. W następnym kwartale uplasował się na drugim miejscu i był najszybciej rosnącą marką wśród znaczących graczy na rynku smartfonów ze wzrostem sprzedaży na poziomie 141 proc. W rejonie Europy Północno-Wschodniej HONOR osiągnął 110 proc. wzrostu. W Finlandii zajął miejsce czwarte z 10,1 proc. udziałem w rynku, a w Czechach był piąty z udziałem na poziomie 7 proc.

W rejonie Europy Zachodniej HONOR zajął czwarte miejsce we Włoszech oraz piąte we Francji. Na Bliskim Wschodzie HONOR notowany jest na trzecim miejscu pod względem sprzedaży w kanałach online wśród smartfonów ze średniej półki oraz w segmencie premium, odnotowując także najszybsze tempo wzrostu wynoszące 546 proc. W Egipcie HONOR znalazł się na pierwszym miejscu pod względem sprzedaży online z najwyższym wzrostem wynoszącym 214 proc. Z kolei w Arabii Saudyjskiej znalazł się w pierwszej trójce sprzedaży online w segmencie modeli ze średniej półki oraz premium.

Na terenie Azji i Pacyfiku w porównaniu z wynikami z ubiegłego roku HONOR osiągnął wzrost sprzedaży na poziomie 89 proc., na Filipinach i w Wietnamie odpowiednio wzrost o 595 proc. i 136 proc. Na corocznym dniu wyprzedaży, będącym ważnym wydarzeniem handlowym w Chinach,  HONOR triumfował w serwisie JD.com pod względem sprzedaży i dochodu w kategorii smartfonów z systemem Android i okazał się marką osiągającą najlepsze wyniki już piąty rok z rzędu.

 

Osiągnięcia produktowe

HONOR 20 osiągnął rekordowe wyniki sprzedaży wynoszące ponad 1 mln sztuk na świecie w zaledwie 14 dni. Smartfon wyposażony w aparat główny 48 MPix, umożliwiający wysoką rozdzielczość i utrwalanie obrazów z bardzo precyzyjnym odwzorowaniem detali, uzyskał 113 punktów (trzeci wynik na świecie) w  teście fotografii mobilnej DxOMark. W Chinach sprzedaż modelu HONOR 20 Pro wyniosła ok. 15 milionów USD w ciągu 3 sekund od pojawienia się w sprzedaży.

W lutym 2019 r. HONOR View20 w globalnej sprzedaży uzyskał wynik na poziomie 1,5 mln sztuk. W czasie pierwszego tygodnia sprzedaży w serwisie Amazon we Francji smartfon stał się liderem w segmencie powyżej 499 EUR. Zyskał także miano najlepiej sprzedającego się modelu flagowego w sieci Senheng – jednego z głównych detalistów elektroniki konsumenckiej w Malezji.

 

Prestiżowe wyróżnienia

Podczas berlińskich targów IFA 2019 model HONOR 20 Pro w wersji kolorystycznej Icelandic Frost uzyskał miano „Best of IFA 2019”. Już w październiku kolor trafi również do sprzedaży w Polsce. Tymczasem HONOR 20 zdobył tytuł „Best Lifestyle Smartphone 2019-2020” nadany przez europejskie stowarzyszenie EISA. Ponadto HONOR Vision wyróżniono tytułem „Best of IFA”.

Modele serii HONOR 20 uzyskały po premierze wysokie oceny ze strony uznanych światowych mediów.

 

Ważne wydarzenia

Podczas światowej premiery HONOR View20 w Paryżu w styczniu tego roku HONOR zaprezentował odświeżone logo, nowy slogan „HONOR My World” oraz ogłosił partnerstwo z markami MOSCHINO, VIVIENNE TAM i Fortnite. Marka jest uwielbiana przez młodzież na całym świecie, a jej nowa odsłona miała lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby młodych ludzi. HONOR w dalszym ciągu oferuje przełomową technologię i design oraz stylowe produkty, dopasowane do zróżnicowanego stylu życia młodzieży na całym świecie.

W sierpniu 2019 r. podczas konferencji Huawei Developer Conference miała miejsce oficjalna premiera serii HONOR Vision. Są to pierwsze na świecie urządzenia smart posiadające system HarmonyOS stworzony samodzielnie przez HUAWEI. Seria jest wzbogacona najbardziej innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi, włączając w to Honghu 818 – kostkę sterującą systemem inteligentnego wyświetlacza, czy aparat fotograficzny wyposażony w sztuczną inteligencję.

Pod koniec sierpnia 2019 r. produkty HONOR były dostępne w 1760 sklepach o zasięgu globalnym, w 18 000 punktów sprzedaży detalicznej oraz w ok. 20 000 sklepów partnerskich działających offline.