Na rynku można znaleźć całe mnóstwo wideorejestratorów od najprostszych, bez ekranu LCD, aż po najbardziej wyrafinowane. U-Drive WiFi MT4060 należy do tej pierwszej grupy. I, chociaż dla wielu osób może się to wydawać dziwne, wcale nie jest to urządzenie gorsze od konkurencji, a po prostu inne. O ile wyświetlacz jest nam w stanie ułatwić np. podgląd nagranego materiału, zaraz na miejscu, o tyle ma też swoje wady. Podstawowa to dużo większy rozmiar takiego wideorejestratora. A to przecież nie jest bez znaczenia, w końcu mocowany jest na przedniej szybie samochodu i częściowo zasłania widok na drogę. Wideorejestratory bez ekranów są też łatwiejsze w użytkowaniu. Po prostu, instalujemy kartę pamięci microSD, podłączamy go do zasilania, włączamy i urządzenie jest gotowe do nagrywania.


Aby odtworzyć nagrane filmy należy pobrać pliki na smartfona, lub komputer. MT4060 obsługiwany jest za pomocą dwóch czytelnie opisanych przycisków, które umieszczono na dolnej krawędzi.


Za ich pomocą można uruchomić/wyłączyć urządzenie ręcznie – przytrzymać przycisk Power na ok. 2 s. Krótkie wciśnięcie tego przycisku rozpoczyna/wstrzymuje nagranie. Gdy kamerka nie nagrywa można wcisnąć przycisk Snapshot, aby zapisać zdjęcie. Przyciski są łatwo dostępne i reagują nawet na lekkie naciśnięcie, dzięki czemu podczas jazdy (nie polecamy) możemy komfortowo je obsługiwać.


Aby uzyskać pogląd obrazu na żywo oraz sterować zaawansowanymi funkcjami kamery musimy zainstalować na smartfonie, lub tablecie darmową aplikację „FinalCam” i połączyć się za pomocą łącza Wi-Fi. Nie ma też powodów do zmartwień z powodu dostępnych lub niedostępnych funkcji. Tego typu urządzenia mają wszystkie najważniejsze opcje, do których dostęp mamy z poziomu aplikacji i ekranu naszego smartfona.

Wróćmy jeszcze do naszej kamerki. Obudowę wykonano estetycznie, i z dobrej jakości materiału. W czasie testu nie pojawiły się na niej żadne rysy czy uszkodzenia, co dobrze może świadczyć o jej odporności. Montowana „przyklejana” na przedniej szybie za lusterkiem wstecznym, nie ogranicza pola widoku kierowcy. Dzięki zastosowaniu szyny montażowej w kamerze zakładanie, a także jej szybką deinstalację, gdy chcemy zabrać urządzenie jest bardzo łatwe. Kabel ma wystarczającą długość, aby go poprowadzić za podsufitką, tak by montaż był estetyczny i zwisający przewód nie rozpraszał kierowcy. Sprzęt zasilany jest z akumulatora samochodowego. Dodatkowym atutem, który powinien przekonać klientów do zakupu tego urządzenia jest to, iż urządzenie oferuje unikalne zasilanie: Dual power – kablem ACC do skrzynki z bezpiecznikami lub zasilacz 12V z gniazda zapalniczki. Automatyczne rozpoczęcie nagrywania następuje natychmiast po podłączeniu zasilania, oraz automatycznie się wyłączy po wyłączeniu zapłonu (z kilkusekundowym opóźnieniem). O tym, że kamera pracuje i nagrywa informują nas małe diody LED. Zarejestrowanymi filmami można zarządzać z poziomu komputera za pośrednictwem programu „FinalCam”, niestety dostępnego tylko w języku angielskim.
Ustawienia kamery:

  • Camera Name – pozwala zmienić nazwę nazwę sieci WiFi
  • Password – zmiana hasła
  • Auto recording – włączamy/wyłączamy automatyczne nagrywanie, po uruchomieniu urządzenia
  • Vide quality – wybór rozdzielczości nagrywanego filmu
  • Format – pozwala sformatować kartę microSD

Zaawansowane ustawienia:

  • G-sensor – automatycznie zabezpieczy przed nadpisaniem ważne nagrania w razie wykrycia kolizji, gwałtownego hamowania itp.
  • TV mode – wyjście CVBS, dostępna opcja PAL lub NTSC
  • Record file interval – off, 3/5/10 min