Toyota opatentowała projekt rozszerzonej rzeczywistości, jaka ma się pojawić na przednich szybach jej aut. Patent podobny jest do rozwiązania zaprezentowanego w koncepcyjnym modelu LF-FC.

Wnętrze Lexusa LF-FC
Wnętrze Lexusa LF-FC

Patent Toyoty działa w sposób zbliżony do znanych już HUD, prezentując informacje kierowcy, nie rozpraszając przy tym jego uwagi. Nowe rozwiązanie wykorzystuje system ECU, który analizuje ruch kierownicy i prędkość jazdy. Dodatkowa przednia kamera, rozpoznaje pasy na jezdni, a wewnętrzna śledzi punkt widzenia kierowcy. Łącząc wszystkie zbierane w tym samym momencie dane, system dostosowuje obraz rozszerzonej rzeczywistości do wzroku kierowcy. Nawet najmniejszy ruch ciała, powoduje przesunięcie projektowanych treści w miejsce najlepsze dla użytkowania auta.

Przednia szyba Lexusa LF-FC
Przednia szyba Lexusa LF-FC

Dla poprawy bezpieczeństwa, obraz rozszerzonej rzeczywistości współgra z szerokością auta. Dzięki temu kierowcy łatwiej jest zachować poczucie właściwej odległości i pozycji wobec pasów ruchu. Wraz ze wzrostem prędkości, wyświetlane dane zmniejszają się i unoszą w górę – to z uwagi na to, że wzrok sięga coraz dalej wraz z przyspieszaniem.

Na filmie, przygotowanym przez Lexusa, widać jak działa rozszerzona rzeczywistość w koncepcyjnym modelu LF-FC:

źródło: Toyota

Kan