Firma myPhone, producent telefonów komórkowych oraz tabletówu trzymała pozycję kluczowego gracza na krajowym rynku marek smartfonów. myPhone, w III kwartale odnotowała wzrost sprzedaży, zarówno w Polsce, jak i za granicą – poinformowała Grupa KapitałowaTelForceOne, w raporcie kwartalnym za okres od 01.01.2015 do 30.09.2015 roku .

Głównym przedmiotem działalności spółki jest sprzedaż smartfonów i telefonów komórkowych. W analizowanym okresie udanie zadebiutowały modele kategorii OUTDOOR, spółka kontynuowała również prace wdrożeniowe nad nowymi modelami smartfonów klasy Premium, których premiera przypadnie na IV kwartał.

Jak podaje Spółka w raporcie, intensywnie rozwijały się także pozostałe podmioty wchodzące w skład Grupy. Wzrost przychodów odnotowały R2 Invest, zajmująca się sprzedażą futerałów do urządzeń mobilnych oraz myPhone, która w trzecim kwartale wprowadziła do sprzedaży dwa kolejne smartfony kategorii outdoor – AXE oraz Hammer 2.

Ostatecznie po trzech kwartałach bieżącego roku, udało nam się osiągnąć 180 mln PLN skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, które przełożyły się na 3,2 mln PLN zysku netto. Przedstawiane wielkości są wprawdzie niższe, niż w analogicznym okresie roku ubiegłego, należy jednak podkreślić, iż były one efektem konsekwentnie i świadomie realizowanej strategii, skupionej na wzroście sprzedaży wysokomarżowych marek własnych. W efekcie, pomimo
niższych przychodów, kolejny kwartał z rzędu odnotowaliśmy wzrost realizowanej marży brutto – za trzy kwartały narastająco wskaźnik ten wyniósł 25,2%, co oznacza poprawę o 3 p.p. w stosunku do okresu porównawczego. Na kształtowanie się wyniku finansowego netto wpłynęły także koszty związane z intensywną promocją na rynkach zagranicznych, pracami badawczo
rozwojowymi oraz rozszerzaniem oferty handlowej – czyli działaniami, które z pewnością zaowocują dalszym rozwojem Grupy w kraju oraz za granicą
– mówi Wiesław Żywicki, Wiceprezes Zarządu TelForceOne S.A.

W październiku 2015 roku Spółka prezentowała swoją ofertę na warszawskich targach Mobility Resellers Days. Poza głównymi liniami produktowymi oraz marką myPhone, została zaprezentowana pełna gama akcesoriów premium MADSEN House dedykowanych do smartfonów.

W III kwartale 2015 roku spółka myPhone kontynuowała wcześniejsze działania dystrybucyjne na rynku krajowym oraz zagranicznym i odnotowała znaczący wzrost sprzedaży w każdym z tych obszarów. Na rynku krajowym, ze znaczącym progresem prowadzona jest sprzedaż w sieci detalicznej Teletorium, w której prezentowana jest oferta producenta. Spółka kontynuowała wdrożenie zaleceń firmy doradczej z zakresu poprawy procesów obsługi klienta, min. w dziale wsparcia
serwisu. Elementem uzupełniającym i wieńczącym wspomniane wdrożenie była rozbudowa i relokacja działu serwisu telefonów wraz z niezależnym działem części zamiennych. Efekty wszystkich wdrażanych zmian będą widoczne w okresach późniejszych.

W III kwartale br. kontynuowane były prace wdrożeniowe nad nowymi modelami, których premiery będą miały miejsce na przełomie listopada i grudnia. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami trwają zaawansowane prace wdrożeniowe nad modelami myPhone z kategorii premium, w tym dobrze przyjętą na rynku serią Infinity. Premiery modeli Infinity zostały
zapowiedziane ostatnią dekadą listopada.

Sukcesem dla spółki zakończyła się promocja najnowszego modelu z serii telefonów OUTDOOR o nazwie AXE. Premierowy model posiada bardzo wysoką specyfikację techniczną z certyfikatem odporności IP 68. Wraz za sukcesem pierwszego modelu OUTDOOR o nazwie Hammer do sprzedaży w III kw został przekazany nowy model tej serii o nazwie Hammer 2. Model ten, jako następca, ma lepszą specyfikację od swojego poprzednika ale zbliżoną cenę sprzedaży. W tym samym czasie model Hammer został przeznaczony do sprzedaży na rynki zagraniczne. Wartość sprzedaży zagranicznej w ujęciu rok do roku znacząco wzrosła. Spółka kontynuuje wszystkie wcześniejsze kierunki rozwoju.

źródło: myPhone

Kan