Lenovo pochwaliło się swoimi wynikami finansowymi za ostatni kwartał 2014 roku. Motorola pod skrzydłami chińskiego producenta szybko się rozwija: sprzedaż smartfonów się podwoiła, a przychody sięgnęły niemal 2 mld dolarów.


Lenovo kupiło Motorolę z rąk Google w styczniu zeszłego roku, za kwotę 2,9 mld dolarów, ale zakup sfinalizowano 30 października. W ciągu kwartału, który zakończył się z końcem 2014 roku, Motorola sprzedała ponad 10 milionów smartfonów, czyli o 118 % więcej niż w analogicznym okresie roku poprzedniego. Przychody wyniosły 1,9 miliardów dolarów, z całkowitej sumy 3,4 mld dolarów, jakie Lenovo zarobiło ze sprzedaży swoich urządzeń mobilnych. Dział ten zakończył jednak rok na minusie, ze stratą 89 mln dolarów za kwartał.

Lenovo chce, by Motorola zaczęła przynosić zyski w ciągu 6 kwartałów. Urządzenia tej marki są już dostępne w 67 krajach świata, a firma chwali się tym, że ponad 60 % słuchawek sprzedaje się poza Chinami. Według IDC, dzięki Motoroli i urządzeniom z własnym logo, Lenovo ma w garści 6,6 % globalnego rynku smartfonów, pozostając w tyle tylko za Samsungiem i Apple. To wzrost aż o 78 % rok do roku.

Źródło: PhoneArena

Sewix