Po 15 miesiącach od premiery Windows 8, Microsoft ogłosił, że sprzedano już 200 milionów licencji tego systemu. Choć liczba ta wydaje się całkiem przyzwoita, w zestawieniu z tempem sprzedaży Windows 7 nie jest już tak różowo.


6 miesięcy od premiery pozwoliło zarówno Windows 8 jak i 7 na zdobycie 100 milionów nowych użytkowników. W przypadku Windows 7 tempo sprzedaży po tym okresie zaczęło nabierać rozpędu, i tak oto po roku czasu siódemka miała już 240 milionów sprzedanych licencji na koncie. Nieco inaczej jest w przypadku Windows 8 – tempo sprzedaży zaczęło bowiem spadać i aktualny pułap 200 milionów licencji przekroczono dopiero w 15 miesięcy po premierze. Ósemka zadomawia się więc wolniej od swojego poprzednika.

Spowolnienie jest częściowo związane z ogólnym stanem rynku komputerów PC, choć tablety Microsoftu również nie zdobyły dużej popularności. Aplikacji przeznaczonych dla ekranów dotykowych są stosounkowo niewiele, mimo zapewnień, że są one priorytetem dla giganta z Redmond.

„Ciągle zastanawiamy się nad tym, co robimy dobrze a co wychodzi nam źle i jak możemy to zmienić”, mówi Tami Reller z Microsoftu. Niedawne przecieki wykazały, że firma koncentruje się na lepszemu dostosowaniu interfejsu Windows 8 do obsługi za pomocą myszy i klawiatury oraz zmniejszeniu wykorzystania dysku przez system operacyjny.

Źródło: The Verge

Sewix