CEO Richard Yu, Dyrektor Wykonawczy Huawei Consumer BG ogłosił nowe, strategiczne cele firmy na swoim oficjalnym koncie Sina Weibo:

  1. Huawei zostanie największym producentem smartfonów na świecie.
  2. HONOR zostanie drugim największym producentem smartfonów w Chinach i czwartym na świecie.
  3. Firma zamierza wspierać markę HONOR w zakresie rozwoju najnowocześniejszych produktów oraz kontynuować swoje inwestycje w obszarach innowacji technologicznych, kanałów dystrybucyjnych i strategii sprzedaży detalicznej w ramach konsekwentnej strategii dwóch marek, wiążącej Huawei i Honor. Wyróżnikiem obu marek pozostanie przyszłościowe nastawienie oraz zaangażowanie w budowę świata inteligentnej komunikacji, pozbawionej ograniczeń.

Richard Yu jest przekonany, że „Huawei Consumer BG rozpoczyna nowy etap rozwoju marki” i że „Huawei i HONOR jeszcze w tym roku mają szansę zostać największym producentem smartfonów na świecie”.

Nowe cele pojawiają się w następstwie realizacji przez firmę siedmiu strategicznych celów, wyznaczonych przez Richarda Yu w 2012 r., które obejmowały:

  1. Transformację z produkcji ODM bez własnej marki dostosowanej do wymagań operatora w niezależną markę OEM.
  2. Wzrost jakości inteligentnych terminali z produktów z najniższej półki w produkty ze średniej i najwyższej półki.
  3. Zaprzestanie sprzedaży najtańszych telefonów z segmentu feature, zapewniających wysoką sprzedaż przy niskich zyskach.
  4. Wykorzystanie procesora Hi-Silicone quad-core i chipa Balong.
  5. Rozwój sektora handlu elektronicznego.
  6. Zaprojektowanie interfejsu Emotion UI w celu udoskonalenia doświadczeń użytkowników.
  7. Osiągnięcie wiodącej roli w globalnym przemyśle sprzętu komputerowego.

Dział Huawei Consumer Business (elektroniki użytkowej) odpowiada obecnie za największą część przychodów firmy, odnotowując wzrost o 48,4% i wyprzedzając dział Carrier Network Business (rynku operatorskiego). W zeszłym roku dział Consumer Business osiągnął sprzedaż na poziomie 348.9 miliardów juanów ze wzrostem o 45,1% w stosunku do roku poprzedniego i może się pochwalić największym wkładem w ogólny zysk firmy.

HONOR ugruntował swoją pozycję lidera, odnotowując znaczący wzrost sprzedaży pomimo globalnego spadku koniunktury. Jak podaje firma IDC, globalny rynek smartfonów odnotował w ostatnich trzech kwartałach 2018 r. spadek o 3,1% w stosunku do roku poprzedniego, jednak HONOR przełamał ten trend, osiągając wzrost o 27,1%. Marka odnotowała również w 2018 r. wzrost międzynarodowej sprzedaży o 170% w stosunku do roku poprzedniego. HONOR zajął drugie miejsce w globalnej sprzedaży online, osiągając w 2018 r. wzrost o 29,4% w stosunku do roku poprzedniego [źródło: IDC Worldwide Mobile Phone Tracker, 2018].

HONOR wprowadził w tym roku na rynek szereg nowych technologii, świadczących o wiodącej pozycji marki, m.in.:

– 3D TOF: HONOR View20 jest wyposażony w nowy sensor TOF (Time of Flight) 3D w systemie tylnego aparatu, umożliwiający funkcje wykrywania głębi, śledzenia ruchu i rejestrowania ruchu w czasie rzeczywistym. Cieniutki transformer 3D posiada funkcje gier sterowanych ruchem 3D, kształtowania 3D i Magic AR.

– Ekran All-View: HONOR View20 posiada ekran o przekątnej 6,4-cala, rozdzielczości 2310×1080 pikseli i 398 ppi. Nowy wyświetlacz na całej powierzchni wyposażony jest w innowacyjny aparat, wbudowany bezpośrednio w ekran, co pozwoliło zrezygnować z powszechnie stosowanego notcha, zajmującego relatywnie dużo miejsca w panelu przednim, na rzecz niewielkiego otworu o średnicy zaledwie 4,5 mm., w którym osadzony jest aparat przedni. Dzięki tym rozwiązaniom HONOR View20 spektakularnie poszerza pole widzenia, przy stosunku powierzchni ekranu do powierzchni urządzenia sięgającym aż 91,8%. Proporcje ekranu 19:5:9 są bliskie kinowym, dzięki czemu HONOR View20 zapewnia niezapomniane wrażenia podczas oglądania filmów.

– 5G: Huawei i HONOR mogą się poszczycić głębokim zaangażowaniem na wszystkich trzech poziomach rozwoju sieci: od sieci 3G, przez 4G aż po sieć 5G w chwili obecnej: pierwsza wiązała się z wprowadzaniem standardowych i kluczowych rozwiązań patentowych; druga z dostarczaniem i weryfikacją rozwiązań sprzyjających rozwojowi sieci; trzecia obejmuje marki smartfonów oparte na kreowaniu rozwiązań 5G i produkcji usług, związanych z najróżniejszymi aplikacjami 5G. HONOR pełni wiodącą rolę w zakresie taktycznego planowania rozwiązań 5G i planuje wprowadzić na rynek pierwszy telefon komórkowy 5G jeszcze w tym roku, jak zapewniał prezes marki HONOR, George Zhao, na Mobile World Congress 2019.

„HONOR jest u progu kolejnego przełomu i nie da nas się zatrzymać. Trudności tylko nas wzmacniają. Każdy dzień jest dla nas okazją, by zaoferować fanom HONORA jeszcze wyższą jakość. Najlepsze jest jeszcze przed nami”, powiedział George Zhao.