Firma Adobe zapowiedziała wprowadzenie na rynek pakietu Adobe Connect 9, najnowszej wersji oprogramowania do zarządzania konferencjami internetowymi, przeznaczonego dla przedsiębiorstw i agencji rządowych na całym świecie. Adobe Connect 9 to wszechstronne rozwiązanie, które umożliwia prowadzenie seminariów internetowych oraz pracę zespołową i naukę z wykorzystaniem urządzeń mobilnych.

Moduł Adobe Connect 9 for Webinars umożliwia specjalistom od marketingu tworzenie bogato skomponowanych markowych stron rejestracyjnych oraz optymalizowanie promocji imprez przy niższych kosztach i mniejszym uzależnieniu od infrastruktury informatycznej. Pakiet Adobe Connect 9, który wykorzystuje rozwiązanie do zarządzania treściami internetowymi Adobe CQ i narzędzia do analizy online Adobe SiteCatalyst, umożliwia tworzenie dostosowywanych mikrostron i wiadomości e-mail na temat różnych wydarzeń, organizowanie interaktywnych spotkań z udziałem nawet 1500 uczestników oraz pomiary efektywności kampanii i prelegentów.
W połączeniu z nową wersją Adobe Connect Mobile 2.0 umożliwia także przedsiębiorstwom rozwinięcie strategii dotyczącej mobilności przez wprowadzenie pracy zespołowej opartej na komunikacji za pomocą urządzeń mobilnych — tabletów i smartfonów. Użytkownicy urządzeń z systemami Apple iOS i Blackberry PlayBook dysponują mocą przetwarzania i elastycznością, które umożliwiają hosting spotkań i współpracę online na takim samym poziomie, jak na komputerach stacjonarnych.

Dodatkowo moduł Adobe Connect 9 for eLearning daje bogate możliwości edukacji online. Nauczyciele mogą prowadzić zajęcia w wirtualnych klasach bezpośrednio ze swoich urządzeń, a uczniowie mogą w nich uczestniczyć przez tablety lub smartfony. Najnowsza wersja obsługuje format HTML5, czyli m.in. treści tworzone za pomocą oprogramowania Adobe Creative Suite, a także szeroko stosowane w nauczaniu przez Internet standardy SCORM 1.2 i 2004.

Najważniejsze nowe funkcje:

  • Dostosowywane tzw. landing pages i katalogi dotyczące imprez — szablony umożliwiają szybkie przygotowywanie landing pages, informacji o prelegentach, stron rejestracji i stron logowania. Szablony można dostosowywać za pomocą bogatego zestawu elementów, takich jak obrazy, tabele, wykresy i wykresy kołowe.
  • Oparte na szablonach wiadomości e-mail i reguły wysyłania — nowe funkcje typu „przeciągnij i upuść” pozwalają szybko i łatwo opracowywać typowe i niestandardowe szablony wiadomości e-mail. Reguły wysyłania mogą dotyczyć określonych grup rejestrujących się osób i określonego czasu.
  • Konsola do monitorowania uczestnictwa — monitoruje uczestnictwo w zdarzeniu w czasie rzeczywistym. Miernik z kodowaniem kolorami pozwala łatwo śledzić efektywność wysyłanych wiadomości. Informacje o kluczowym znaczeniu mogą być obserwowane w celu wprowadzenia ulepszeń w przyszłości.
  • Analiza online — organizatorzy spotkania mogą analizować zaangażowanie uczestników i badać, które elementy kampanii są najefektywniejsze. Dynamiczne funkcje analizy zapewniają wgląd w czasie rzeczywistym w efektywność poszczególnych promocji i całych programów marketingowych.
  • Zaawansowana mobilna pomoc techniczna dotycząca spotkań i szkoleń — gospodarze spotkań mogą elastycznie prowadzić prezentacje za pomocą urządzeń mobilnych, korzystać z tablicy i narzędzi do tworzenia komentarzy oraz udostępniać dokumenty z tabletów, a także z chmury. Instruktorzy mogą zarządzać wirtualnymi salami lekcyjnymi z urządzeń z tym samym prezenterem i opcjami udostępniania oraz salami do zajęć w grupach.

Dostępność
Przewiduje się, że pakiet Adobe Connect 9 będzie dostępny na całym świecie jako rozwiązanie instalowane u klienta. W III kwartale 2012 r. rozpocznie się jego udostępnianie w hostingu.

Także rozwiązanie Adobe Connect Mobile 2.0 do urządzeń z systemami Apple iOS i Android oraz tabletów BlackBerry PlayBook ma być dostępne w III kwartale 2012 r.

źródło: Adobe

Kan