Koncern Apple, nadal ciągnie serial pt. wojna patentowa, którego nie widać końca.
Tym razem firma wkroczyła do Japonii, gdzie złożyła pozew o naruszenie praw patentowych przez firmę Samsung. Apple domaga się kwoty rzędu 1,3 mln dolarów z ramach rekompensaty. Rozprawa odnośnie tej sprawy rozpoczęła się wczoraj, jej wynik jest jeszcze nieznany.
Jak spekulują media powodem ataków Apple są bardzo dobre wyniki sprzedaży urządzeń Samsunga, a nie „kradzież własności intelektualnej”, czytaj patentów.
Z informacji analityków rynku wynika, że popyt na urządzenia ze stajni Samsunga jest ogromny, tylko cztery dni po premierze „galaktycznego” smartfonu, liczba sprzedanych modeli wynosiła przeszło 100 tysięcy sztuk. Smartfon Samsung Galaxy S II, jest najlepiej sprzedającym się urządzeniem u największego Japońskiego operatora komórkowego, jakim jest NTT DOCOMO. Takie wyniki zagrażają poważnie pozycji produktów Apple, dlatego też firma postanowiła użyć wszelkich środków, aby zahamować ekspansję i zaszkodzić popularności Samsunga na rynku Kraju Kwitnącej Wiśni. Warto dodać, że NTT DOCOMO, zamierza wprowadzić do oferty tablet Galaxy Tab, który będzie współpracował z technologią LTE, to prawdopodobnie był moment, kiedy Gigant z Cupertino postanowił w końcu działać.
źródło: techcrunch.com
Apokalipto
A ci dalej swoje, no ileż można ciągle się pozywać. Ta marka dla mnie to dno…
do znudzenia już przypominam że nazwa Japonia jest opatentowana przez Apple więc to skandal by sprzedawać coś bez ich zgody 😀 😀
Jak Apple robi denny szmelc to jakoś musi walczyć o klientów … Ale szkoda że marketingowcy Appla nie zdają sobie sprawy jaką robią REKLAMĘ Samsungowi:)
jednen szajs nie kupujcie tego kitu!!!!!
Nijak sie to ma do teorii Zbyszka , analitycy mowia ze chca zablokowac wzrost sprzedazy,ale z drugiej strony wpływaja na popularnosc Samsunga, tymbardziej ze te pozwy są bezpodstawne na pierwszy rzut oka i tak naprawde apple szkodzi sam sobie. Nie wierze ze nie maja tej swiadomosci i tu zgodziłbym sie ze Zbyszkiem ze cos tu nie gra, nie dokonca jednak ze jest to kampania marketingowa
to już zaczyna być nudne 😉