Podczas konferencji DefCon, poświęconej bezpieczeństwu oprogramowania, przeznaczonego na platformy Android oraz Apple, znaleziono interesujący błąd.
Problemy ten tyczy się pewnych gier, gdzie gracz wciela się w rolę wirtualnego farmera. Normalnie by zacząć zbierać plony, trzeba odczekać pewien czas.
Na przykład w grze gdzie jesteśmy hodowca kukurydzy, musimy czekać do ok. 9 godzin, aż zbierzemy plony. Wykazano że wystarczy na moment zerwać połączenie internetowe i przestawić godzinę w urządzeniu, by
przejść do kolejnych poziomów gry bez zbędnego czekania.
Problemy nie jest zbyt poważny- ale jednak się pojawił, a ciekawostką w tej całej historii jest to że opisywany błąd odkryła 10-latka. Dziewczynka której pseudonim brzmi CyFi, przedstawiła swoje spostrzeżenia podczas DeCons Kids, czyli konferencji dla młodszych użytkowników.
źródło: Apokalipto
CNET
Czytałem już dziś na innym portalu o tej dziesięciolatce szczwany dzieciak.
Mój pierwszy telefon był E-250 samsung czarny w 2009 roku 04.04.2009r
Tak Panowie informatycy – wieku ponad 25 lat jesteśmy już bezwartościowym piachem i żwirem – gdyż rynek IT jako jedyny chyba nie wymaga pielęgnowania tradycji i doświadczenia – wyjątkiem są CHYBA bazy danych i strefa bezpieczeństwa danych. Ale już tworzenie oprogramowania lub grafiki wymaga ciągłego przestawiania swoich nawyków i umiejętności do zmieniającego się świata i oprogramowania – co z wiekiem staje się trudne. Dlatego nie dziwią mnie sytuacje kiedy już kilkuletnie dzieci obsługują komputer lepiej od swoich rodziców 🙂
bez przesady, to, że wy na to nie wpadliście, to nie oznacza, że odkryła to właśnie teraz 10-latka. Już wiele lat temu spotkałem się z tym problemem, robiąc grę w javie, gdzie karmiło się wirtualnego stworka. I faktycznie niektórzy gracze wykorzystywali tę lukę 😉