T-Mobile Usługi Bankowe, wspólny projekt Alior Banku i T-Mobile, udostępnia klientom nową bankowość mobilną. To nowa jakość w zakresie designu, funkcjonalności, ale też jedno z nielicznych rozwiązań zaprojektowanych tak, by stale być o krok przed innymi. Dzięki nowej aplikacji mobilnej klienci mogą bankować szybciej, łatwiej i wygodniej niż na komputerze. T-Mobile Usługi Bankowe będzie wprowadzenie innowacyjnego systemu bankowości transakcyjnej.


Lawinowo rośnie grono klientów na co dzień kontaktujących się z bankiem za pośrednictwem telefonów i tabletów. Według najnowszego raportu portalu prnews.pl liczba aktywnych użytkowników bankowości mobilnej osiągnęła 6,3 mln osób na koniec II kwartału 2016 roku (wzrost o 2 mln r/r). To blisko połowa wszystkich użytkowników bankowości internetowej, z której według ostatnich danych Związku Banków Polskich korzysta już ponad 13 mln Polaków. Na ten trend T-Mobile Usługi Bankowe przygotowało kompleksową odpowiedź.


Oddajemy w ręce naszych klientów jedno z najbardziej zaawansowanych na rynku rozwiązań mobilnych do zdalnego zarządzania finansami. Zaawansowane, ale przy tym proste w obsłudze. Zadbaliśmy o to, żeby nasi klienci mogli od razu skorzystać z aplikacji tak łatwo, jakby używali jej wcześniej dziesiątki razy. Intuicyjna jak nigdy dotąd, i co więcej, zachwycająca estetyką i użytecznością kluczowych dla klientów funkcji. Nowa aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe została od początku do końca zaprojektowana zgodnie z najnowszymi trendami i przy wykorzystaniu najlepszej dostępnej technologii. Wszystkie rozwiązania wykorzystują natywny ekosystem operacyjny, a ich logika jest spójna ze specyfiką nawigacji systemów Google Android i Apple iOS. Wierzę, że wszystko to sprawi, że bankowość mobilna T-Mobile Usługi Bankowe szybko trafi na listę ulubionych aplikacji naszych obecnych i przyszłych klientów – powiedziała Magdalena Proga-Stępień, Dyrektor Departamentu T-Mobile Usługi Bankowe.

Aplikacja T-Mobile Usługi Bankowe jest zbudowana w oparciu o zasadę „Mobile First”. Oznacza to, że większość nawet złożonych operacji można wykonać z telefonu. Dotyczy to też procesu otwarcia konta, aktywacji aplikacji czy nawet obsługi rachunku firmowego. Nie ma potrzeby przełączania się do bankowości internetowej.

Co ważne, na wielości funkcji i zastosowań, nie ucierpiało doświadczenie klienta. Łatwe i bezpieczne logowanie, prezentowanie informacji przed zalogowaniem oraz płynne i wygodne działanie, wykorzystujące przyzwyczajenia nawigacyjne klientów i odpowiadające na ich oczekiwania, były głównymi celami przy projektowaniu aplikacji. Bankowość mobilna T-Mobile Usługi Bankowe została przygotowana od podstaw i niezależnie na każdy z systemów, a przez to jest w pełni zgodna z ich logiką i specyfiką nawigacji. W rezultacie aplikacja staje się integralną częścią systemu, w którym działa klient.

Duże znaczenie ma też innowacyjne podejście do projektowania i unikalna technologia wykorzystana w aplikacji, pozwalająca na dynamiczny rozwój i modyfikacje oraz trwałą przewagę konkurencyjną w przyszłości. – Postawiliśmy na mocne fundamenty. Całość procesu analizy i produkcji aplikacji podporządkowaliśmy metodologii Atomic Design. Aplikacja T-Mobile Usługi Bankowe składa się kilkuset osobno zaprojektowanych elementów, które można dowolnie konfigurować i wykorzystywać w nowych rozwiązaniach. To wymagające i unikalne podejście, ale daje możliwość wprowadzania modyfikacji i aktualizacji w rekordowych czasach. Głównymi beneficjentami takiego podejścia są oczywiście nasi klienci, bo nowe funkcje i kolejne udogodnienia mogą otrzymywać na długo przed innymi – powiedział Krzysztof Suchan, Dyrektor Działu Rozwoju Systemów i Kanałów.

Jak przystało na narzędzie oparte o najnowsze trendy i innowacje, aplikacja mobilna T-Mobile Usługi Bankowe oddaje w ręce klientów szereg udogodnień. I tak, zamiast logować się wpisując uciążliwe hasła, wystarczy przyłożyć palec do czytnika linii papilarnych. W przypadku telefonów z systemem Android można skorzystać z logowania gestem.

Integracja z systemem płatności BLIK pozwala na opłacenie zakupów w sklepie przy wykorzystaniu wyłącznie telefonu lub swobodne wypłacenie środków z bankomatu. Saldo konta i trzy ostatnie transakcje klienci T-Mobile Usługi Bankowe mają zawsze pod ręką. Te informacje zobaczą tuż po włączeniu aplikacji, bez konieczności logowania. Mogą też skorzystać z widgetów, dostępnych zarówno na system Android jak i iOS.

Przelewy to jedna z kluczowych funkcji, z której korzystają użytkownicy bankowości mobilnej. Twórcy aplikacji wzięli sobie to do serca. Zamiast tworzyć listy przelewów i definiować stałych odbiorców, opracowano „ekosystem płatniczy”. Aplikacja sama zapamięta kontrahentów i da do nich szybki i łatwy dostęp. A przelew można zainicjować w najbardziej intuicyjnych kontekstach np. z historii płatności czy klikając na kontakt w telefonie.

Istotnym udogodnieniem jest wygodna wyszukiwarka – zawsze pomoże odnaleźć to, czego potrzeba. Przeszuka nie tylko historię transakcji, ale też funkcje, kontakty, szablony czy bankomaty. Pozwala również szybciej i wygodniej zablokować kartę gdy będzie to konieczne.

Z kolei żeby zawnioskować o kredyt gotówkowy wystarczy kliknięcie.

Aplikacja bankowości mobilnej T-Mobile Usługi Bankowe potrafi też sama zadbać o to, żeby telefon na kartę był zawsze doładowany. Wystarczy określić kwotę, którą telefon ma być stale zasilony i w razie potrzeby górny limit wydatków w miesiącu.

Do omówionych funkcji, w najbliższym czasie dołączą kolejne, w tym m.in.: zamawianie karty debetowej i kredytowej, rozkładanie na raty zakupów dokonanych kartą kredytową, natychmiastowa pożyczka z rachunku karty kredytowej, natychmiastowa pożyczka w procesie preweryfikacji oraz otwieranie kont oszczędnościowych i kont dodatkowych. T-Mobile Usługi Bankowe planuje też udostępnić klientom technologię HCE, pozwalającą na dokonywanie płatności bezstykowych telefonem.

Wprowadzeniu na Internet mobilny. Wystarczy, że będą aktywnie korzystać z konta.

Nowa bankowość mobilna to nie jedyna nowość w T-Mobile Usługi Bankowe. Już wkrótce zostanie udostępniona zupełnie nowa bankowość internetowa. Jest zaprojektowana zgodnie z koncepcją Material Design i spójna z logiką aplikacji mobilnej, a przez to idealnie z nią współgra. Nowy serwis internetowy jest oczywiście wykonany w technologii Responsive Web Design (RWD), co pozwala na optymalne dopasowanie do urządzenia klienta: desktopa, tabletu czy smartfona. W komplecie nowe kanały obsługi zdalnej T-Mobile Usługi Bankowe dają klientom niespotykany komfort użytkowania.

źródło: Alior Bank

Kan