Sukces IKO – aplikacji PKO Banku Polskiego – staje się faktem. W ciągu pierwszego miesiąca od startu komercyjnego nową usługę płatności mobilnych aktywowało blisko 16 tysięcy aktywnych użytkowników. Jeśli chodzi o sieć POS akceptującą płatności iKO – jest to już ponad 24 tysiące terminali.
Użytkownicy telefonów Android, iOS, BlackBerry, Nokii z systemem Symbian, a także innych telefonów umożliwiających instalację aplikacji Java mogą zapłacić mobilnie w punktach handlowo-usługowych, dokonywać płatności w sklepach internetowych, wypłat z bankomatów PKO Banku Polskiego i przelewów na numer telefonu.
źródło: PKO Bank Polski
Kan
Przetestowałem, sam proces dłuższy niż normalną kartą, wpisywanie PINu na malej klawiaturce utrudnione. Jak się zabezpieczy operacje, to trzeba wpisywać 2razy. W sklepie raczej nie do przyjęcia. Jako wypłata z bankomatu może być. W Symbianie nie można aplikacji zmknąć, trzeba ubić proces.
Jaki sukces?
To się nie przyjmie.
Sukces możemy osiągnąć wspólnymi siłami. Sprawdźcie to: do 19 kwietnia trwa głosowanie na innowacje technologiczne, i jest tam Polska z usługą MyWallet od T-Mobile (PL). Głosujmy razem! http://contactlessintelligence.com/contactless-mobile-awards-2012/cma-2013-the-industrys-choice/
Na Jailbreaku nie działa !!!
Aplikacja ma szanse powodzenia pod warunkiem wykorzystania jej przez inne duże banki , oraz poszerzania sieci terminali POS akceptujących ją . W sklepie jest może nieco uciążliwa , ma jednak przewagę nad kartami pod względem bezpieczeństwa . Dotyczy to również bankomatów . Może jeszcze ciekawsze są funkcje tzw. czeku , oraz przelewu na nr telefoniczny . Niestety , dotyczy to chyba tylko klientów mających zarejestrowane telefony w PKOBP (brak wyraźnej informacji) . Samo PKOBP nie upowszechni dostatecznie tej aplikacji .