HR z natury rzeczy jest blisko ludzi i biznesu, co w praktyce oznacza, że nieustannie się przekształca i dopasowuje. 2 ostatnie lata, pełne zwrotów akcji pokazały, że nie jest też funkcją, która powinna działać w odosobnieniu. Tym samym przeniknął nawet do hermetycznych struktur w firmach, uświadamiając wszystkim w organizacji, że ludzie są naprawdę najważniejsi. Tym samym obszar human resources stał się jeszcze bardziej strategiczny.

Wspomniane 24 miesiące przyniosły konieczność często redefinicji, a przynajmniej świeższego podejścia i spojrzenia na wiele obszarów personalnych. Światło na wybrane z nich rzucą podczas tegorocznej konferencji Wyzwania HR Online eksperci i ekspertki, dzieląc się doświadczeniami, osobistymi przemyśleniami i receptami, jak oswoić ciągle pojawiające się „nowe”.

Wydarzenie Wyzwania HR, organizowane przez Pracuj.pl od 2009 roku, w każdej swojej edycji skupia się najważniejszych, ale też wymagających nieustannego trzymania ręki na pulsie tematach branżowych. Poruszane są zarówno zagadnienia, z którym rynek pracy dopiero zaczyna mieć styczność, ale też te, które są już wiele lat w centrum zainteresowań przedstawicielek i przedstawicieli human resources.

 

image processing20211115 1331099 1dd9zgm

Od ponad 2 lat towarzyszy nam stale „nowe” – od nowej normalności, która w międzyczasie stała się codziennością, przez nowe podejścia, po nowe początki będące efektem rewolucyjnych zmian. I choć wydaje się, że ta nieustanna podaż „nowego” powoduje przesyt, a my sami możemy być zmęczeni ciągłą pogonią za aktualizacjami rzeczywistości, to jednak ta ostatnia nie traktuje nas ulgowo. Innymi słowy nie czeka, aż „użytkownicy” rynku pracy zaadaptują się do zmian czy przekują teorię w praktykę w swoim tempie. Dlatego też po czasie pierwszych analiz i wniosków pora na spojrzenie na stopień zaawansowania transformacji HR-owych w różnych obszarach. W trakcie konferencji Wyzwania HR Online 2022 będziemy się zatem przyglądać między innymi kondycji marek pracodawców pod różnymi mniej oczywistymi kątami, a także obserwować różne dobre praktyki leżące u podstaw budowania pozytywnych doświadczeń pracowników i pracowniczek czy kandydatów i kandydatek – komentuje Iga Pazio, B2B Communications Manager w Grupie Pracuj i pomysłodawczyni wydarzenia.

 

Wizerunek pracodawców w realiach VUCA

Pozostając w będącym ciągle w ruchu branżowym anturażu, I dzień konferencji będzie upływał pod znakiem marki pracodawcy na ścieżkach zmian. Tego dnia na scenie wystąpią:

  • dr Monika Sońta, badaczka organizacji i adiunktka w Katerze Zarządzania w Społeczeństwie Sieciowym w Akademii Leona Koźmińskiego, która podejmie temat diversity & inclusion w kontekście budowania na tej kanwie przewagi firm na rynku pracy i wpływie obszaru D&I na postrzeganie marek pracodawców.
  • Paulina Mazur, konsultantka HR i propagatorka odpowiedzialnego EB, tym razem biorąca opowiadająca o internal branding poszuka odpowiedzi, czy kluczem do skutecznego employer brandingu nie jest w pierwszej kolejności prawdziwie angażujące środowisko i miejsce pracy.
  • Tina Sobocińska, założycielka HR4Future i HR Director z ponad 20-letnim doświadczeniem, która podzieli się wiedzą na temat wpływu hybrydowego modelu pracy na wizerunek pracodawców, w tym szczególny przypadek firm, które z różnych powodów nie mogą zaoferować pracownikom pracy hybrydowej.
  • dr Monika Górska, której prelekcja zamknie pierwszy dzień wydarzenia oraz pokaże, jak potężną moc w komunikacji pracodawców mają opowieści i przybliży, na czym polega employer story branding.

 

Praktyki HRM pod lupą

II dnia konferencji agenda zwróci się w stronę kilku stale obecnych tematów w HR-owym pejzażu, a podczas transmisji na żywo odbędzie się debata ekspercka, której skład zostanie podany niebawem, na temat jakości ofert pracy oraz tego, jak i czy odpowiadają te ostatnie na potrzeby kandydatek i kandydatów, jak zawartość ogłoszeń wypada na tle wyników badań branżowych przeprowadzanych z pracodawcami i pracownikami, czy język i przekaz budujący ogłoszenia zmieniają się razem z generacjami obecnymi na rynku pracy.

Tandem Zyta Machnicka (szefowa Lightness i autorka książki „Lepszy pracodawca”) i Grzegorz Bobrek (youtuber, twórca internetowy i współzałożyciel To Znowu Oni) porozmawia na scenie o tym, jak praktyki rekrutacyjne i te budujące pozytywne doświadczenia kandydatek i kandydatów w branży IT i gamingowej można zaszczepić we wszystkich innych branżach – i dlaczego warto to robić. Szymon Kudła, wykładowca biznesowy i autor czterech bestsellerowych książek z pogranicza biznesu i codziennego życia, weźmie pod lupę liderki i liderów, by sprawdzić, czy to przypadkiem nie jakość przywództwa w zespole i całej firmie może stać się najważniejszym benefitem i wyróżnikiem pracodawcy, który przyciągnie talenty i zadba o pozostanie ich na dłużej w strukturach firmy.

Wydarzenie poprowadzi ponownie Michał Zalewski, konferansjer znany z poprzednich edycji konferencji, gali konkursu HR Dream Team i Festiwali Pracy Jobicon.

Co jeszcze będzie czekać na uczestników i uczestniczki? W pigułce to: Ponad 300 minut wiedzy | 40 minut sesji Q&A z wybranymi prelegentami i prelegentkami | Konkurs z nagrodami | Sketchnotingowe wizualizacje wszystkich prelekcji autorstwa Katarzyny Krogulec | warsztat-niespodzianka! | Certyfikat uczestnictwa | dostęp do prezentacji prelegentów po wydarzeniu w pakietach Standard | dostęp do nagrań z konferencji, welcome pack z premierowym Kompendium HR 2022 oraz zaproszenie na bonusową prelekcję w pakietach Gold.

Konferencja Wyzwania HR odbędzie się w dniach 20-21 września 2022 r. w formule 100% online i będzie transmitowana na żywo. Szczegółowy program wydarzenia oraz zapisy na stronie wydarzenia. Zapraszamy do kontaktu pod adresem wyzwaniahr@pracuj.pl.