Wraz z postępem technologicznym, odgrywającym coraz większą rolę w procesie twórczym, granice kreowania poszerzają się. Artyści i projektanci korzystają z wielu mediów jednocześnie, sięgając po cyfrową ilustrację czy animacje. Łącząc możliwości technologii z pięknem i różnorodnością sztuki, profesjonaliści są w stanie uczynić swoje dzieła bardziej realistycznymi niż kiedykolwiek wcześniej. Samsung ViewFinity S9, monitor 5K dla twórców, ustanowił standard dla ekranów o wysokiej rozdzielczości, ułatwiając kreatywnym umysłom wykorzystanie ich pełnego potencjału.

Samsung Newsroom spotkał się z dwiema projektantkami 3D z DEVSISTERS, by dowiedzieć się, w jaki sposób ViewFinity S9 pomaga im ożywić statyczne postacie.

 

ViewFinity Interview 1 Main2

▲ Projektantka zajmująca się oświetleniem i kompozycją 3D, Sangyi Kim (po lewej) i Projektantka grafiki ruchomej 3D, Sena Yoo z DEVSISTERS

 

DEVSISTERS powstało w 2007 roku i od tego momentu dostarcza popularne gry i usługi oparte na serii Cookie Run – w tym mobilne gry „Cookie Run: OvenBreak” i RPG „Cookie Run: Kingdom”. Produkcje te posiadają łącznie 200 milionów graczy na całym świecie. DEVSISTERS w przyszłości planują rozszerzyć swoją działalność z gier mobilnych na gry na PC, konsole i VR, a także TCG, animacje i licencje.

 

ViewFinity Interview 1 Main3

 

Czy możecie się krótko przedstawić i opowiedzieć nam o swoich rolach w projektowaniu 3D?

Sangyi Kim: Jestem odpowiedzialna za oświetlenie postaci i obiektów 3D. Zajmuję się także compositingiem – łączeniem elementów 3D i efektów z różnych źródeł w jeden spójny obraz. Podczas procesu oświetlenia skupiam się na ekspresji kolorów, aby podkreślić osobowość i urok każdej postaci.

Sena Yoo: Ja z kolei odpowiadam za planowanie treści marketingowych 3D dla Cookie Run, ogólny projekt graficzny 3D i oświetlenie. Skupiam się głównie na tym, by postacie 3D przekonwertowane z 2D były bardziej dynamiczne dzięki przekazywanym historiom i ruchomej grafice.

 

ViewFinity Interview 1 Main4

 

Jaki był Wasz ostatni projekt 3D stworzony przy użyciu ViewFinity S9? Jakie to było doświadczenie?

SK: Ostatnio, w ramach współpracy z operatorem międzynarodowego lotniska w Inczhon w Korei Płd., miałyśmy okazję opracować grafiki dla Media Tower na Terminalu 1. Projekty te były emitowane do końca sierpnia. Przedsięwzięcie wymagało od nas skrupulatności, ponieważ zaproponowane treści wyświetlane były na 27-metrowym ekranie. Oznaczało to, że nawet najmniejsze niedoskonałości mogły rzucać się w oczy. Na szczęście ViewFinity S9 umożliwił nam przejrzenie projektów i wizualizację tego, jaki będzie efekt końcowy, by zidentyfikować aspekty wymagające poprawy.

SY: Muszę też dodać, że w trakcie edycji pionowych filmów niezbędna okazała się funkcja Pivot – wystarczyło jedynie obrócić monitor. Prawdę mówiąc, martwiłam się, że podczas wyświetlania treści w wysokiej rozdzielczości w Media Tower, pojawią się migotania i szumy wizualne. ViewFinity S9 pozwolił mi jednak sprawdzić te kwestie z wyprzedzeniem.

Co więcej, ważne było, aby postacie z Cookie Run miały płynne i szczegółowe ruchy, przekazując przechodniom radość i podekscytowanie. Znajdowały się przecież na lotnisku – miejscu, którego esencją jest podróż. Właśnie dlatego ViewFinity S9 był idealnym monitorem do tego projektu.

 

ViewFinity Interview 1 Main5

 

 

Jakie są różnice między ViewFinity S9, a innymi monitorami, z których korzystałyście w przeszłości?

SK: Istotne jest dodanie do projektu elementów świetlnych, takich jak kontrast i głębia. Dzięki temu postacie stają się bardziej realistyczne. ViewFinity S9 precyzyjnie odzwierciedla kolory i światło w sposób, w jaki powinny być one widziane. Zapewnia też płynną gradację barw, unikając typowego dla innych monitorów zlewania się odcieni.

Kolejną imponującą cechą jest wzorcowe wyświetlanie zarówno jasnych, jak i ciemnych części obrazu – bez zniekształcania kolorów. Trzeba przyznać, że różnica jest widoczna. Ekspresja barw i szczegółowość na ViewFinity S9 jest po prostu doskonała, dzięki czemu znacznie zwiększa naszą produktywność.

SY: Mam podobne wrażenia. Największą różnicą, jaka rzuciła mi się w oczy, jest fakt, że ViewFinity jest w stanie pokazać pełne spektrum kolorów nawet w jasnych światłach lub cieniach. Kiedy nanosimy ostatnie poprawki na wideo, przed eksportem, możemy łatwo sprawdzić, czy na obrazach nie ma efektu whiteout1 – zbyt wybielonych obszarów lub w drugą stronę – miejsc zbyt przyciemnionych. Tak samo było przed odtworzeniem naszej animacji w Media Tower – mogłyśmy zobaczyć klip w takiej formie, jaka później została wyświetlona. To bardzo nam pomogło.

 

ViewFinity Interview 1 Main6

 

 

Jaka jest najbardziej satysfakcjonująca funkcja ViewFinity S9?

SY: Zdecydowanie rozdzielczość 5K. Jestem z niej bardzo zadowolona, ponieważ słaba rozdzielczość może zmniejszyć szczegółowość obrazu. Ponadto, jak już wspominałyśmy, monitor wyraźnie definiuje światła i cienie, zwiększając wyrazistość treści.

SK: Uwielbiam elastyczność ViewFinity S9. Mogę przesuwać interfejs w dowolne miejsce na ekranie, co oznacza, że mam znacznie więcej miejsca do pracy. Co więcej, matowy wyświetlacz monitora skutecznie redukuje odbicia i odblaski światła. Mogę skupić się na swojej pracy, która stała się teraz bardziej komfortowa – nie muszę już używać kaptura ani żadnej innej osłony na monitor.

 

ViewFinity Interview 1 Main7

 

Czy są jakieś inne funkcje, które chciałabyś podkreślić?

SK: ViewFinity S9 to idealny wybór dla projektantów 3D, którzy szukają kompatybilności z Windows. Zauważyłam, że istnieje niewiele urządzeń, które obsługują zarówno rozdzielczość 5K, jak i ten system operacyjny. Natomiast spora część projektantów 3D preferuje renderowanie CPU zamiast GPU, ponieważ jest to bardziej produktywne. W związku z tym wolą używać monitorów opartych o Windows.

SY: Podczas naszych spotkań często udostępniamy na ekranie materiały, które są niezbędne w dyskusji. Wcześniej było to dość kłopotliwe. Dzięki ViewFinity S9 możemy wygodnie i bezprzewodowo prezentować naszą pracę na dowolnym monitorze. Ponadto ten sprzęt jest produktem typu “wszystko w jednym”, który zapewnia szereg funkcji wspomagających proces twórczy.

 

ViewFinity Interview 1 Main8

 

 

Czy jest coś jeszcze, czym chciałybyście się podzielić z projektantami na temat ViewFinity S9?

SY: Dla projektantów monitor jest zarówno szkicownikiem, jak i pędzlem. Twórcy muszą wyrazić siebie na tym urządzeniu tak, jakby to była kartka papieru. Dlatego monitor i jego rozdzielczość są krytycznymi czynnikami, które należy wziąć pod uwagę podczas pracy w branży sztuki 3D. Uważam, że ViewFinity S9 jest idealnym towarzyszem dla projektantów 3D, ponieważ obsługuje ultrawysoką rozdzielczość 5K i zwiększa wydajność pracy.

SK: Naprawdę uważam, że ViewFinity S9 został stworzony z myślą o projektantach i kreatywnych profesjonalistach. Kolory są precyzyjne, a monitor elegancki i piękny. Sam w sobie błyszczy. Zapewnia prawdziwy wzrost produktywności. Brak mi słów, aby wystarczająco go polecić – to sprzęt, który po prostu trzeba przetestować samemu.