Jesteś tutaj:-, Internet, Newsy, Praca, Raporty i prezentacje, Rynek, Wydarzenia-Już blisko 70 proc. z nas ma w domu wydzieloną odpowiednią przestrzeń do spotkań online – Badanie ClickMeeting

Już blisko 70 proc. z nas ma w domu wydzieloną odpowiednią przestrzeń do spotkań online – Badanie ClickMeeting

Praca zdalna, a co za tym idzie wirtualne spotkania, na dobre zagościły w naszej rzeczywistości. Jak wynika z badania firmy ClickMeeting, polskiej platformy do spotkań online, ⅓ ankietowanych deklaruje, że w ich firmach wprowadzono oficjalną etykietę dla przestrzeni wirtualnej. Jednocześnie ponad połowa badanych widzi poprawę w zachowaniu uczestników zdalnych spotkań. Pod tym kątem zmieniła się również nasza prywatna przestrzeń, już 69 proc. przebadanych osób zorganizowało sobie w domu odpowiednie miejsce do połączeń online.

Już 69 proc. ankietowanych zadeklarowało, że ma w domu wydzielony gabinet lub specjalnie zaaranżowaną przestrzeń do spotkań online. Natomiast z funkcji tła korzysta w sumie 50 proc. badanych, z czego połowa regularnie, a połowa – czasami.

 

– Spotkania online stały się czymś zupełnie naturalnym. Niemal każdy z nas uczestniczy w nich, realizując swoje obowiązki zawodowe. Nic więc dziwnego, że aranżujemy swoją przestrzeń i otoczenie w taki sposób, by móc korzystać z nich komfortowo. Dziś blisko 70 proc. ankietowanych ma w domu przestrzeń do pracy zdalnej, przy tym 31 proc. elegancko się ubiera na takie połączenia, a 39 proc. wybiera strój typu casual. Dane te pokazują, że przestrzeń spotkań online profesjonalizuje się, a jej uczestnicy traktują je równie poważnie, jak te z szefem w sali konferencyjnej w biurze – komentuje Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca i Członek Zarządu ClickMeeting.

 

clickmeeting

 

60 proc. badanych sprawdza sprzęt, 70 proc. szykuje notatki

Ponad połowa ankietowanych uważa, że zachowanie uczestników spotkań zdalnych uległo poprawie w ciągu ostatniego roku. I rzeczywiście, jak wynika z badań ClickMeeting: 60 proc. z nas przed rozpoczęciem rozmowy online sprawdza, czy sprzęt działa poprawnie; 70 proc. przygotowuje notatki; 69 proc. wycisza telefon, a 85 proc. uważa, że punktualność i pozostanie na spotkaniu do końca, są ważne.

Zaledwie 2 proc. ankietowanych powiedziało, że najczęściej w czasie połączenia ma na sobie piżamę. Jednocześnie 21 proc. ankietowanych przyznało, że zdarzyło im się zakłócić przebieg spotkania, ponieważ zapomnieli o potrzebnym pliku lub dokumencie.

 

Już ⅓ firm wprowadziła odgórne zasady etykiety online

Polski ClickMeeting w zeszłym roku przeprowadził pierwsze badanie odnośnie etykiety online. Ponad połowa ankietowanych deklarowała wtedy, że oczekuje wprowadzenia zasad co do spotkań zdalnych w pracy. Tegoroczna edycja badania pokazuje, że właściciele firm dostrzegli tę potrzebę i jak się okazuje, już ⅓ z nich wprowadziła takie zasady.

Wśród zasad, jakie wprowadzono, znalazły się: doprecyzowanie sposobu chęci zabrania głosu (17 proc.); zakaz korzystania z telefonów i innych urządzeń w tle (16 proc.); określenie ubioru (12 proc.) oraz forma powitania i pożegnania (13 proc.).



Autor |2022-08-11T14:52:41+02:0011 sierpnia 2022 16:30|Kategorie: Inne, Internet, Newsy, Praca, Raporty i prezentacje, Rynek, Wydarzenia|Tagi: , , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.