Jesteś tutaj:-, Inne, Newsy, Raporty i prezentacje, Rozrywka-ROCCAT odkrywa prawdziwe oblicze graczy

ROCCAT odkrywa prawdziwe oblicze graczy

Na świecie żyje prawie 7,5 miliarda ludzi, a 2 miliardy z nich to zadeklarowani gracze. ROCCAT, czołowy producent peryferii komputerowych i gier, postanowił przyjrzeć się tej grupie i w 2016 roku stworzył projekt bazujący na internetowych ankietach. Gracze ujawnili kim są, w co grają, dlaczego to robią i jak gry wpływają na ich codzienne życie. Wyniki analiz zostały opublikowane w „Gamingowym raporcie ROCCAT” i zawierają odpowiedzi ponad 3000 osób w zestawieniu z innymi, dotychczas przeprowadzonymi badaniami.


Na serio czy tylko dla zabawy?

Wyniki sondaży przybliżyły nam strukturę demograficzną graczy. Z raportu dowiadujemy się, że połowa z nich zamieszkuje tereny Azji, a 84% wszystkich fanów gamingu stanowią mężczyźni, głównie w wieku 15-25 lat. Co interesujące, 34% badanych traktuje gry przede wszystkim jako źródło rozrywki, z kolei dla 1/4 ankietowanych najbardziej liczy się możliwość rywalizacji. Tych pierwszych możemy określić mianem graczy casualowych, lubujących się w tytułach jednoosobowe. Osoby takie preferują wygodnie usiąść się na kanapie z klawiatura na kolonach lub padem w dłoni. Druga grupa częściej wybiera gry umożliwiające rozgrywkę wieloosobową. Wielu z nich traktuje czas spędzony przy ulubionej grze jako formę treningu i pracy na swoimi umiejętnościami. Ciekawym jest fakt, że 57% respondentów przygodę z grami rozpoczęło jeszcze przed swoimi 10 urodzinami. Gry są dla nich ważnym aspektem życia od najmłodszych lat. Gdy zapytano uczestników badań, w jakie gry grali w ciągu ostatnich 12 miesięcy, najczęściej deklarowaną odpowiedzią była gra League of Legends – 28%. Jeśli chodzi o najpopularniejsze gatunki gier to królują strzelaniny, które są wyborem prawie połowy badanych.


Krzywdzące stereotypy

W społeczeństwie żywy jest stereotyp gracza jako osoby aspołecznej, nie mającej znajomych. Nie potwierdzają tego wyniki sondaży. Aż 87% ankietowanych deklaruje, że dzięki gamingowi udało im się zawrzeć nowe znajomości. O prawdziwości tej tezy może świadczyć ogromna zainteresowanie wydarzeniami e-sportowych w Polsce i na świecie. Rzesze młodych ludzi spotykają się na takich imprezach jak np. Intel Extreme Masters, Poznań Game Arena czy GoodGame, aby poznawać nowych ludzi i dzielić się z nimi swoją pasją. Coraz popularniejsza staje się również idea wspólnego oglądania transmisji turniejów w pubach lub po prostu w domu ze znajomymi. Pokutuje przeświadczenie, że brutalne gry negatywnie wpływają na zachowanie. Ta teza również nie znalazła potwierdzenia .


Gry dobrze wpływają na pracę mózgu i koordynacje ruchową

Badania udowodniły pozytywny wpływ gier na ludzki mózg . Głównie na obszary odpowiadające za pamięć, strategiczne myślenie oraz funkcje motoryczne. Wykazano, że lekarze, które grają co najmniej trzy godziny tygodniowo wykonują zabiegi chirurgiczne o 27% szybciej oraz popełniają mniej błędów, niż ich koledzy po fachu, którzy z grami nie mają styczności. Granie w gry poprawia koordynację ręka-oko, która jest niezwykle istotna w czasie przeprowadzanie operacji .

Więcej informacji na stronie dedykowanej Gamingowemu raportowi ROCCAT:
http://www.roccat.org/pl-PL/Labs/Gaming-Report/

źródło: ROCCAT

Kan



Autor |2017-07-25T12:28:01+01:0025 lipca 2017 12:28|Kategorie: Gry, Inne, Newsy, Raporty i prezentacje, Rozrywka|Tagi: , , |0 komentarzy

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.