172 zł – tyle średnio płacą przedsiębiorcy za korzystanie z telefonu stacjonarnego. Mimo wysokich kosztów nie chcą jednak z niego rezygnować. Ich zdaniem telefon stacjonarny nadaje firmie większą wiarygodność, oferuje także wyższą jakość połączeń w porównaniu z telefonią komórkową.
Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej, 46% firm wciąż korzysta z telefonu stacjonarnego. Najczęściej są to przedsiębiorstwa zatrudniające powyżej 50 pracowników (98%) z sektora publicznego (74%), najrzadziej telefon stacjonarny wykorzystywany jest w firmach zatrudniających do 9 osób (44%).
Stacjonarny ceniony w biznesie
Ciekawe są opinie przedsiębiorców dotyczące znaczenia telefonu stacjonarnego. Aż 89% ankietowanych uważa to rozwiązanie za ważne dla działalności firmy. Znaczenie technologii stacjonarnej rośnie wraz z wielkością firm – w przypadku przedsiębiorstw zatrudniających 50 osób, aż 97% ankietowanych uznaje telefon stacjonarny za ważny lub bardzo ważny. Głównym powodem jest większa wiarygodność, którą zdaniem właścicieli firm daje numer z wojewódzkim prefiksem. Na ten aspekt zwraca uwagę aż 48% przedsiębiorców.
–Trzeba pamiętać o tym, że w dobie gospodarki elektronicznej, gdy relacje pomiędzy klientem a firmą stają się coraz bardziej anonimowe, telefon stacjonarny jest dla wielu konsumentów potwierdzeniem pozycji firmy, jasnym sygnałem, że przedsiębiorstwo ma swoją siedzibę i nie jest tworem wirtualnym. To jeden z powodów dla których telefonia stacjonarna nie tylko przetrwa, ale będzie się rozwijać, choć nie w takiej formie w jakiej znamy ją obecnie.– tłumaczy Michał Jakubowski, Prezes Zarządu easyCALL.pl, operatora telefonii stacjonarnej dla biznesu.
Rachunek? Nawet 912 zł
Przedsiębiorcy zwracają także uwagę na inne zalety telefonu stacjonarnego. Zdaniem 27% firm telefonia stacjonarna oferuje wyższą jakość połączeń i jest tańsza niż telefonia komórkowa. W przypadku firm zatrudniających powyżej 50 osób odsetek wskazań zwracający uwagę na te dwa aspekty jest znacznie wyższy i wynosi odpowiednio 39% i 36%.
Jak się okazuje, telefonia komórkowa nie jest z punktu widzenia klientów biznesowych zagrożeniem dla telefonii stacjonarnej a raczej jej uzupełnieniem. Aż 48% firm nie zrezygnowałoby z telefonii stacjonarnej na rzecz komórkowej. W przypadku firm zatrudniających powyżej 50 pracowników ten odsetek jest znacznie wyższy i wynosi 74%.
Dane są o tyle interesujące, że średnia kwota miesięcznych wydatków na telefonię stacjonarną nie jest niska i wynosi 172 zł. Wysokość miesięcznych rachunków waha się od 155 zł w mikroprzedsiębiorstwach, poprzez 235 zł w małych, do 912 zł w podmiotach zatrudniających ponad 50 pracowników.
W kierunku telefonii IP
– Z tego powodu przedsiębiorcy, którzy chcą korzystać z telefonii stacjonarnej, będą coraz częściej korzystać z telefonii IP. Wysokość rachunków można dzięki niej obniżyć nawet o 80%, jednocześnie zachowując wszystkie zalety telefonii stacjonarnej: numer w dowolnej strefie numeracyjnej, stabilność i jakość połączeń.- przekonuje Michał Jakubowski z easyCALL.pl. – Ze względu na funkcjonalność, niskie koszty, telefonia IP będzie koegzystować z telefonią komórkową, uzupełniając ją np. tam, gdzie zasięg operatora jest niewystarczający. – prognozuje.
Ten trend potwierdzają dane UKE. W 2012 r. liczba abonentów telefonii stacjonarnej zmniejszyła się o 6,3%. W tym samym czasie liczba użytkowników telefonii VOIP wzrosła o 32,4% a ruch w sieciach operatorów o 19,1%.
Badanie zrealizowano na ogólnopolskiej próbie 423 firm, reprezentatywnej dla populacji podmiotów gospodarczych w Polsce przez konsorcjum firm PBS i Centrum Badań Marketingowych INDICATOR.
Tabela 1. Porównanie kosztów
Usługa |
TP Plan Firmowy |
easyCALL.pl |
abonament 3x 45 zł. |
135 |
69 |
200 |
22 |
0 |
400 |
64 |
19 |
50 |
17,5 |
3,5 |
wirtualna centrala (podstawowa funkcjonalność) |
49 |
0 |
SUMA |
287,5 |
91,5 |
Różnica (w procentach) 68% |
Porównanie kosztów telefonii stacjonarnej dla małej firmy (2 linie telefoniczne + dodatkowa na faks), przy założeniu, że każda z nich realizuje 100 minut na telefony stacjonarne, 200 na komórki oraz 25 minut na telefony w UKE. Dodatkowo klient korzysta z usługi wirtualnej centrali w podstawowej funkcjonalności.
Tabela 2. Wybrane funkcje telefonii IP
Wybrane funkcje telefonii VoIP:
– możliwość konfiguracji numerów wewnętrznych online
– dostęp do systemu zapowiedzi głosowych za pośrednictwem przeglądarki internetowej.
– nagrywanie, przekierowywanie, kolejkowanie połączeń
– wirtualny fax
– możliwość realizowania połączeń z telefonu stacjonarnego, telefonu komórkowego oraz aplikacji komputerowej
źródło: easyCALL.pl
Kan
Wiarygodność dzięki tel stacjonarn? Bywa złudna. Numer stacjonar można dostać wirtualnie na SIM-kartę za max 5 zł/mies do faktury za tel komórkowy. A numer pod faks? T-Mobile.pl ma ofertę z numerem stacjonarnym i tzw. 'maszyną faksową’ na kartę SIM albo na tzw. 'bramkę GSM’, do której się wkłada SIM-kartę i podłącza swój posiadany, tradycyjny 'fakso-telefon’. W ten sposób firma posiada numery stacjonarne a nie jest uwiązana kablem i może zmienić siedzibę niemal z godziny na godzinę bez zgłaszania zmiany adresu firmy. Będzie nadal i wciąż pod tymi samymi numerami stacjonarnymi, ale nic nie wiedzący o przeniesieniu siedziby klienci pocałują klamkę drzwi opuszczonego lokalu. Niewiele się też zda umiejętność rozpoznania na podstawie pierwszych trzech cyfr numeru stacjonarnego danego rejonu, czy to łącze numeracji prawdziwie ztacjonarnej, kablowej, czy tylko fikcyjnie, nadane przez operatora GSM. Dlaczego niewiele? Ponieważ istnieje możliwość przeniesienia swego prawdziwego numeru stacjonarnego do takiego łącza bezprzewodowego w sieci komórkowej.
W tabelce porównano ceny ’50min na połącz międzynarodowe, ale jakie? Stacjonarne czy komórki? To istotna różnica. Przypuszczam, że chodzi tu tylko o rozmowy na numery stacjonarne, ale mogę się mylić.
Każdy kto miał tel stacjonarny wie ze nie tylko musiał płacić za abonament ale także tak zwaną opłatę za utrzymanie linii tel wiec jak dla mnie wywalenie pieniędzy w błoto ja korzystam z easyCall z tego operatora jak na razie bez problemu doładowuje sobie konto. I dzwonie 🙂
Żadnych więcej nie ma opłat szybko księgują kasę wiec już po 2-3 minutach mogę dzwonić.
Jakość połączenia dobra nie ma abonament i ceny po zagranice(eu) bardzo dobre.
Stacjonarne telefony to już prehistoria teraz wszystko działa na aplikacjach 🙂
Ja używam Easycall najlepszy na tą chwile operator oraz jakościowo jest dobry.
Stacjonary telefon jest dobry lecz juz coraz zadziej uzywany ja juz nie uzywałem stacjonarki okolo2 lat :I
Teraz jak chce zadzwonić na stacjonaryny dzwonie z easyCall 🙂
Mam niestety tp bo mam internet w domu ale ogolnie gdyby nie to to poprostu jest zal… opłaty za wszystko no poprostu tragedia za utrzymanie łącza itp
Easycall ma tanie rozmowy łatwa aplikacja itp.
Stacjonarne telefony to juz przezytek a jesli masz to w miesiacu milion telefonow dostaniesz bo wlasciciel tel stacjonarnej przetwarza dane. Osobiscie jesli miał bym dzwonic to z easycall to operator warty uwagi jesli chodzi o dzwonienie całkiem dobrą jakość połączenia.
Podoba mi sie easycall ma ładny wyglad i ma przyjemny kolor, czesto jakies ciekawe promocje.
telefony stacjonarne raczej przyszłosci nie maja terez telefonia internetowa oraz komorkowa ma przyszłość komorki coraz juz mniej maja znaczenie
ja wybrałem easycall ze wzgledu na szybkie działanie tej aplikacji oraz łatwej obłsugi jesli chodzi o ceny to maja dosc dobre ceny lecz czasem naprawde ciekawe promocje maja 🙂
ze stacjonarnej telefoni juz prawie nikt nie uzywa poniewaz koszty sa bardzo duze nie tylko cenow ale takze dochodza inne koszty dodatkowe wiec tel umier powoli dlatego ja juz sie przeniosłem na tel voip easycall wybrałem nie tylko na dobre ceny ale takze na łatwosc odbłsugi tej aplikacji,
Juz jakis rok uzywam i swietnie mi zastepuje stara stacjonarke no i mam internetowy fax 🙂
jesli chodzi o easycall i sposob działania tej aplikacji to jest banalny i jakosciowo jest bardzo dobra. maja dobre promocje i aplikacja mi sie podoba .
Telefonia stacjonarna używana jest obecnie przede wszystkim prywatnie do utrzymania linii do neta. Coraz więcej ludzi przekonuje się do VOIP.
Co racja to racja. Tak naprawdę w firmach to już mało kto korzysta, chyba że jest przyzwyczajony do swojego numeru.
Ale w firmie to bierzesz wirtualną centralkę i Pani z sekretariatu nie musi przełączać rozmów. 🙂
No generalnie tak, ale czy to nie wychodzi drożej?
Oczywiście, że nie. Można zaoszczędzić i czas i pieniądze.
[quote]Witam. Chciałbym kupić w najbliższym czasie nowe mieszkanie w Warszawie. Nie wiem za bardzo jak się za to zabrać. Gdzie mogę znaleźć jakieś oferty mieszkań na sprzedaż? [/quote]
Wpisz sobie w google hasło : mieszkania Warszawa, nowe mieszkania Warszawa czy deweloper Warszawa. Co tam chcesz, co Cię interesuje i od razu powinna wyskoczyć Ci duża lista mieszkań na sprzedaż. Naprawdę, szukanie nie boli ;p
Sam ewentualnie mogę Ci polecić ihouse:
[url]http://www.ihouse.pl/poznan/sprzedaz/mieszkanie[/url] – portal ma tę przewagę,że znajduje się tam mapa. Możesz od razu rozejrzeć się gdzie dane mieszkanie się znajduje a nie wiem jak dla Ciebie dla mnie lokalizacja ma największe znaczenie ( poza tym często ludzie zupełnie inaczej je rozumieją. W ogłoszeniu może pisać ,że jest to centrum a tak naprawdę jest to jakiś wygwizdów).
A jakiego najlepiej operatora wybrać?
Myślę, że większość operatorów VOIP dogoniło Easy Call, (które było pierwsze w tej dziedzinie) i wprowadziło do swojej oferty. Ale nie wiem, dawno się tym nie interesowałem.
Nie wiesz? Operatorzy telefonii komórkowej od początku swojego istnienia konkurują ze sobą w temacie cen i usług dodatkowych.
Z tego wynika, że o centralkę nietrudno w ofercie.
No pewnie tak, ale pomimo to EasyCall znajduje inne sposoby pozyskiwania klientów.
Dokładnie. Widziałam, że dostępny jest raport okresowy za IV kwartał.
I Co?
Jeszcze nie wiem, nie zagłębiałam się. Ale na pewno jest ok.
Rozwijająca się firma. Wystarczy sprawdzić wyniki.
Po ostatnim wygranym przetargu przez Easy Calla warto skusić się na bycie ich klientem.
Ja jestem i jestem zadowolony
Jest tyle różnorakich ofert prześcigających się sieci komórkowych, że z kazdej trzeba by zabrac cos dla siebie i wtedy byłoby idealnie. Korzystam z wszelkich nowinek i nie wyobrażam sobie życia bez telefonu czy smartfonu. Dobrze że jest duza konkurencja na rynku, bo korzystamy my, użytkownicy.
Voip zaczyna wypierać telefonię komórkową i stacjonarną
[quote]Voip zaczyna wypierać telefonię komórkową i stacjonarną
[/quote]
mysle że nie tylko koszta, ale też nowe możliwości voipa np. rozbudowane centrale IP
easycall to aktualnie najlepsze rozwiazanie voip duzo gadam przez ta aplikacje i jest spoko 🙂
Na co komu teraz telefonia stacjnonarna? Chyba tylko po to, żeby mogli z reklamami dzwonić.