Sotrender opublikował kolejne wydanie cyklicznego raportu Fanpage Trends, a w nim wyniki działań prowadzonych przez strony na Facebooku pogrupowane w 4 kategorie główne i 40 kategorii szczegółowych. Co jesienią piszczy na Facebooku?

Telekomunikacja Podsumowanie:

  • Największymi fanpage’ami w branży były Serce i Rozum, Play oraz Orange Polska
  • Pod względem największego procentowego przyrostu liczby fanów wyróżniały się strony: nju mobile, UPC Polska oraz Cyfrowy Polsat
  • W największym stopniu bazę fanów powiększyły fanpage nju mobile, Serce i Rozum oraz Play
  • Pod względem liczby zaangażowanych fanów najlepiej wypadają fanpage Plus, Play oraz Serce i Rozum
  • Największy odsetek zaangażowanych fanów obserwowaliśmy na stronach Orange Film, INEA − Życie nabiera tempa oraz heyah
  • Pod względem Interactivity Index najwyżej uplasowały się strony Plus, Play oraz Serce i Rozum
  • Wysokie Relative Interactivity każe zwrócić uwagę na strony Play4U, UPC Polska oraz VECTRA
  • Średnio najwięcej osób mówiło o stronach Play, Serce i Rozum i nju mobile

Od miesięcy na czele stawki są Serce i Rozum, co nie może nikogo dziwić, wszak kampania z brand heroes marki Orange zdobyła kolejną nagrodę – prestiżową Effie. Ale do grona posiadaczy ponad 2 milionów fanów dołączy zapewne już w listopadzie Play. Mocny skok notuje także submarka Orange – nju mobile, która powiększyła grono swoich fanów o niemal połowę w porównaniu do poprzedniego miesiąca. Najwidoczniej, absurdalne treści na tym fanpage’u się sprawdzają.

Absurd sprawia też, że to właśnie nju mobile, a także Heyah wybijają się pod względem procentu zaangażowanych użytkowników. Tutaj Serce i Rozum notują minimalny spadek. Czyżby bohaterowie znudzili się internautom? Może oni też powinni angażować za pomocą nieszablonowego dowcipu? Nie wydaje mi się.

Bez kontrowersji i absurdu radzi sobie świetnie profil Plusa, który może nie powala humorem, ale wie jak zaangażować swoich odbiorców. Dowodem na to jest najpopularniejszy wpis miesiąca w naszej kategorii: pochodzi właśnie z Plusa i nie jest wysokich lotów, ale ludzie haczyk połknęli i Interactivity Index mocno się zgadza. I to przy znacznie mniejszej liczbie fanów niż mają bohaterowie Orange czy Play.

Branża komunikacyjna nie ma lekko, musi pogodzić treści wizerunkowe, sprzedażowe i lolcontent by utrzymać wysoki EdgeRank, a odpowiednie zbalansowanie poszczególnych treści wydaje się być kluczem do sukcesu. A ten to na razie synonim Serca i Rozumu. Choć Play mocno mu depcze po piętach… – skomentował wyniki Maciej Trojanowicz, bloger Troyann.pl

Sotrender – Fanpage Trends – Październik 2013: Tutaj

źródło: Sotrender

Kan