Stacjonarny numer telefonu przez wielu ludzi traktowany jest wciąż niemal jak integralna część adresu zamieszkania. Przyzwyczajenie, to najsilniejszy czynnik sprawiający, że użytkownicy telefonii stacjonarnej utrzymują aktywną usługę – wskazuje na to 51 proc. ankietowanych w ramach badań przeprowadzonych na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

W przypadku klientów biznesowych sytuacja kształtuje się nieco inaczej – dla 50 proc. przedsiębiorców podstawowym argumentem przemawiającym za utrzymaniem numeru stacjonarnego jest przekonanie, że stanowi on element profesjonalnego wizerunku firmy. O przyzwyczajeniu do telefonii stacjonarnej mówi 44 proc. firm.

Tak czy inaczej, przyzwyczajenie to jest dosyć drogie. Statystycznego klienta indywidualnego kosztuje średnio 50 zł, natomiast biznesowego 165 zł miesięcznie. Niewielu użytkowników telefonu stacjonarnego wie, że alternatywą dla niego może być telefonia internetowa. Według wyników badań opublikowanych w ubiegłym roku przez Urząd Komunikacji Elektronicznej, zaledwie 5 proc. firm korzysta z tej technologii. Co dziesiąte przedsiębiorstwo nie ma nawet świadomości istnienia takiej usługi. W przypadku klientów indywidualnych nie słyszał o niej co czwarty ankietowany. Z telefonu internetowego korzysta zaledwie 6 proc. badanych.
Z kampanią, która ma nakłonić zarówno firmy, jak i klientów indywidualnych do korzystania z telefonii internetowej, rusza operator FreecoNet.

Chcemy upowszechniać wiedzę na temat tej nowoczesnej technologii, pokazując jednocześnie jej niekwestionowane zalety. Dla osób prywatnych to przede wszystkim niższe rachunki. Dla firm – istotne ze względów wizerunkowych zachowanie numeru wykorzystywanego w telefonii stacjonarnej oraz bogaty wachlarz usług dodanych, np. Wirtualny Fax, Wirtualna Centralka, Infolinie, Numeracja wewnętrzna itp. Co ważne, we FreecoNet numer jest „stacjonarny” tylko z nazwy. Z usług platformy można korzystać poprzez aplikację mobilną na smartfonie, czy na laptopie. Natomiast w panelu użytkownika dostępnym online można ustawiać przekierowania połączeń na dowolny numer komórkowy – wyjaśnia Dominik Zimakowski, Business Line Manager FreecoNet.

Koszt minuty połączenia na cały świat we FreecoNet zaczyna się od 3 groszy, a rozmowy w ramach sieci są darmowe.

Nasza telefonia to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich użytkowników, którzy chcą utrzymać swój dotychczasowy numer stacjonarny za niewielkie pieniądze. Wystarczy przenieść numer do FreecoNet – wszystkimi formalnościami z tym związanymi bezpłatnie zajmuje się nasze Biuro Obsługi Klienta, a miesięczna opłata za utrzymanie numeru to tylko kilka złotych” – dodaje Dominik Zimakowski.


źródło: FreecoNet

Kan