Aż 56 proc uczestników badania potwierdza, że ich firma będzie częściej niż do tej pory wykorzystywała e‑mail marketing.

Ankietowani marketerzy są świadomi korzyści wynikających ze stosowania e‑mail marketingu w realizacji przedsięwzięć marketingowych. W tym roku potwierdziło to 91 proc. badanych.

Powyższe wnioski wynikają z ósmego badania wykorzystania poczty elektronicznej w Polsce przeprowadzonego przez SARE.

W ankiecie internetowej dostępnej w Internecie od 29 sierpnia br. do 18 września br. udział wzięło 1200 respondentów. Grupą docelową badania byli wszyscy użytkownicy poczty elektronicznej oraz osoby pracujące na różnych stanowiskach w działach marketingu, PR, właścicieli firm i menedżerowie wyższego szczebla.

Lektura newsletterów jest bardzo popularna, subskrypcję tego typu wiadomości deklaruje 86 proc. odbiorców. Internauci najczęściej wybierają newslettery branżowe, reklamowe i programów lojalnościowych. Te ostatnie docierają już prawie do 40 proc. ankietowanych i są potwierdzeniem rosnącej roli tworzenia długotrwałych relacji z odbiorcami.

Kierowanie treści do specjalnie wysegmentowanej grupy subskrybentów przygotowanej w oparciu o wcześniej odnotowane w statystykach zachowania wpływa znacząco na zwiększenie efektywności e‑mailingu. W związku z tym firmy coraz częściej stosują personalizację i targetowanie behawioralne w realizowanych kampaniach e‑mailingowych.

Zdecydowanie zwiększyła się liczba osób korzystających z maila w telefonach komórkowych. Widoczny jest także wyraźny wzrost zainteresowania mediami społecznościowymi, co znajduje odzwierciedlenie w działaniach firm wysyłających newslettery i mailingi reklamowe. Prawie co drugi respondent (45 proc.) dołącza ikony serwisów społecznościowych do wysyłanych maili.

Projekt realizowany przez SARE to jedyne w Polsce cykliczne badanie wykorzystania poczty elektronicznej. Ma ono na celu poznanie preferencji użytkowników poczty elektronicznej oraz ukazanie zmian, które wpływają na tworzenie nowych zastosowań e-komunikacji w życiu prywatnym i biznesie na przestrzeni kilku lat.

Raport z VIII badania wykorzystania poczty elektronicznej SARE: Tutaj

Kan