Wprowadzimy do prawa telekomunikacyjnego daleko idące, przemyślane regulacje chroniące konsumentów przed naruszeniami z tytułu świadczenia usług Premium – powiedziała w środę minister cyfryzacji Anna Streżyńska.

Anna Streżyńska Minister cyfryzacji
Anna Streżyńska Minister cyfryzacji

Ten problem był już regulowany w 2011 r. w ramach tzw. stołu bez kantów. Z perspektywy czasu widzimy, że ta rynkowa samoregulacja została częściowo wycofana, a nowe podmioty jej nie przestrzegają. Wydaje się, że sytuacja dojrzała do rozwiązania na drodze ustawowej, ponieważ dobro konsumentów musi być wartością nadrzędną” – tłumaczyła Streżyńska.

Jak przypomniała, – „ten problem był już regulowany w 2011 r. w ramach tzw. stołu bez kantów. Z perspektywy czasu widzimy, że ta rynkowa samoregulacja została częściowo wycofana, a nowe podmioty jej nie przestrzegają. Wydaje się, że sytuacja dojrzała do rozwiązania na drodze ustawowej, ponieważ dobro konsumentów musi być wartością nadrzędną” – tłumaczyła Streżyńska.

Zaproponowane przez prezesa UKE działania mają przede wszystkim na celu wzrost bezpieczeństwa i ochrony użytkowników usług Premium Rate, a także dalszy rozwój rynku usług o podwyższonej opłacie w oparciu o uczciwe zasady.

Co proponuje UKE?

Między innymi: umożliwienie bezpłatnej blokady wszystkich numerów o podwyższonej płatności na żądanie abonenta; ustanowienie limitu kwotowego, jaki abonent chce przeznaczyć na tego typu usługi; wprowadzenie ujednoliconej komendy rezygnacji z tego typu praktyk.

„Stół bez kantów” to nazwa cyklu rozmów z przedstawicielami firm telekomunikacyjnych zorganizowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej w 2011 r. Ich celem było wyeliminowanie nieuczciwych praktyk na rynku usług Premium Rate (loterie i konkursy SMS).

źródło: PAP

Kan