CPaaS to usługa, która poprzez scentralizowaną platformę pozwala firmom w spójny i efektywny sposób dotrzeć do klientów za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji, takich jak sms, email, push, komunikatory OTT.

Analitycy spodziewają się dynamicznego wzrostu rynku CPaaS w kolejnych latach. Według Juniper Research do 2025 r. ma on rosnąć w średniorocznym tempie 30%. Głównymi stymulantami wzrostu jest przede wszystkim dynamiczny rozwój e-commerce, coraz powszechniejsze wykorzystywanie rozwiązań MarTech’owych oraz szeroko pojęta cyfryzacja społeczeństwa.

Spółka Vercom, notowana na warszawskiej giełdzie, tworzy takie platformy w chmurze. Dzięki integracji wszystkich kanałów i usług w jednym miejscu (platforma CPaaS) komunikacja z klientem jest spójna, w większym stopniu zautomatyzowana, efektywniejsza i relatywnie tańsza.

 

– Na rynku dominują nadal rozwiązania jednokanałowe, które w porównaniu z rozwiązaniami wielokanałowymi są mniej efektywne, gorzej konwertują, z reguły są droższe, a także bardziej skomplikowane w zarządzaniu. W związku z tym przestrzeń dla rozwoju platform CPaaS jest bardzo duża – mówi w rozmowie z MarketNews24 Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom SA.

 

Po kupieniu w tym roku firmy w USA spółka Vercom działa już na rynkach w 180 krajach.

 

Źródło: marketnews24.pl