Allegro wprowadza abonament – pod nazwą Allegro Smart – w wysokości 49 zł rocznie na dostawy przesyłek. Co na to konkurencja i eksperci z branży ecommerce?

Allegro wprowadza abonament – pod nazwą Allegro Smart – w wysokości 49 zł rocznie na dostawy przesyłek. Co na to konkurencja i eksperci z branży ecommerce?

Łukasz Kozłowski, specjalista ds. rozwoju klientów, platforma Shoper:

Allegro wprowadza plan premium, chce być jak Amazon – już słyszymy takie głosy. Porównanie Allegro Smart do Amazon Prime to raczej żart. W usłudze Prime mamy zdecydowanie więcej korzyści dla klienta – jak na prawdziwą usługę premium przystało. Allegro Smart to raczej premium na miarę naszych możliwości.
Trudno określić, jak się przyjmie w Polsce. Nowej usłudze Allegro bliżej do eBay Plus, który akurat nie miał zbyt dobrego przyjęcia. Główną korzyścią Allegro Smart jest oczywiście wysyłka i zwrot w cenie 49 zł rocznie. Łatwo wyliczyć, że już po około 7 dostawach kwota abonamentu może się zwrócić. Allegro Smart ma przede wszystkim potencjał lojalizujący. A to już dużo na rynku, na którym koszt dostawy bywa zaporowy dla wielu kupujących.
Allegro Smart może okazać się strzałem w dziesiątkę. Jeśli tak będzie to jest to zła wiadomość dla polskiego rynku ecommerce i mniejszych sklepów. Lojalizacja do marketplace’u jest jak punkty zbierane na stacji benzynowej. Niby wszyscy wiedzą, że są bez sensu, ale dużo ludzi i tak z nich korzysta.

Krystian Wesołowski, ekspert od e-handlu w Blue Media:

Patrząc na średnie cenniki Allegro za 49 zł mielibyśmy w ramach standardowych cenników: 8 przesyłek listem poleconym albo 6 przesyłek do paczkomatów albo 3 przesyłki kurierskie. Z pewnością taki pakiet będzie atrakcyjny dla stałych zakupowiczów, którzy od razu policzą rachunek ekonomiczny. Jeśli robimy zakupy na Allegro minimum raz na dwa miesiące to moim zdaniem nie ma się nad czym zastanawiać i zakupić pakiet – póki kosztuje on tylko 49 zł.
Pewnym ograniczeniem, przynajmniej na początku rozwoju tej usługi, jest fakt, że dostawy w ramach Allegro Smart dotyczą jedynie odbioru osobistego. Na podstawie naszego tegorocznego badania “Jak kupujemy w internecie”*, wynika, że odbiór osobisty raczej nie należy do naszej ulubionej formy dostawy. Z roku na rok coraz ważniejsza dla kupujących online jest wygoda – transakcji, płatności, zwrotów, dostawy.

Czytaj też: Allegro Smart! – jak Amazon za 49 zł roczna „darmowa” wysyłka

*https://bluemedia.pl/pressroom/informacje-prasowe/w-e-handlu-coraz-wazniejsza-wygoda