Już dziś Black Friday, amerykańskie święto konsumpcji. Dane pokazują, że Polacy coraz chętniej decydują się na zakupy w tym dniu, korzystając ze specjalnych okazji przygotowanych przez sklepy internetowe i stacjonarne. Jak wynika z raportu agencji badawczej Megapanel PBI/Gemius, w roku 2015, w okolicach „Czarnego piątku” ruch w e-sklepach wzrósł z 13,7 mln (początek listopada) do 14,7 mln (początek grudnia). Jest to również związane z początkiem przedświątecznego szczytu zakupowego. Ruch w polskich sklepach online tradycyjnie już rośnie w IV kwartale roku. Zgodnie z szacunkami firmy Criteo, zajmującej się opracowywaniem kampanii efektywnościowych, w szczycie zakupowym internauci dokonują nawet o 90% więcej transakcji niż zwykle.

Wykorzystanie globalnych trendów marketingowych pozwala na dodatkową sprzedaż własnych produktów. Część klientów czeka z zakupami właśnie na dni typu Black Friday, aby stać się właścicielem wymarzonej rzeczy. Choć jest to wydarzenie jednodniowe, to przygotowania wielu e-sklepów trwały już od dawna. Obsłużenie tak dużego ruchu w krótkim okresie czasu wymaga odpowiedniej infrastruktury IT. Najlepiej skalowalnej i rozliczanej w modelu godzinowym lub miesięcznym, aby ponoszone koszty dotyczyły tylko faktycznego zużycia.

Odpowiedzią na potrzeby sklepów internetowych są usługi cloud computing, dające nieograniczone możliwości w zakresie mocy obliczeniowej, a tym samym niezawodnej obsługi klientów. Technologia działająca w oparciu o chmurę oferuje możliwość dzierżawy i konfiguracji odpowiedniego rozwiązania pod konkretne wyzwania i potrzeby. Oznacza to, że w ciągu zaledwie kilku minut możemy uruchomić dodatkowe zasoby, które pozwolą na sprawną obsługę zapytań wysyłanych przez komputery kupujących.

Komentarz Roberta Paszkiewicza, Dyrektora Sprzedaży i Marketingu, OVH.