Co miesiąc polscy konsumenci otrzymują blisko 65 mln wiadomości SMS wysyłanych przez firmy. Informacje o ofercie i promocjach, konkursy czy loterie to jednak nie jedyne typy wiadomości. SMS-y to także bardzo popularna forma wykorzystywana w obsłudze klienta.

SMS-y przestały być postrzegane przez firmy jako narzędzie wykorzystywane jedynie do celów marketingowo-reklamowych. Coraz więcej przedsiębiorstw i branż traktuje wiadomości SMS jako ważny element w obsłudze klienta, który ma wpływ nie tylko na jego zadowolenie, ale i automatyzację procesów, która z kolei przekłada się na redukcję kosztów firmy.

Jednym z przykładów użycia wiadomości SMS jako efektywnego narzędzie dla działu administracji są prywatne placówki medyczne. Pacjenci przychodni po uprzednim zapisaniu się na wizytę lub badanie, otrzymują wiadomość potwierdzającą rejestrację oraz przypomnienie na dzień przed wizytą. Jak pokazują dane firmy Infobip, dzięki wykorzystaniu wiadomości SMS, liczba nieodbytych wizyt zmalała o 27%, a jedynie 6% przypomnień nie przyniosło skutku. Pozwala to na dużą redukcję kosztów związanych z pustymi terminami, ale też wpływa na skrócenie czasu oczekiwania na wizytę do lekarza czy na badanie.

Zastosowań dla wiadomości SMS w służbie zdrowia może być jeszcze więcej. W niektórych krajach poprzez SMS-y przesyłane są wyniki badań lub np. krótkie porady dotyczące leczenia. Pacjent wysyła dzienne raporty odnośnie poprawy stanu zdrowia do swojej placówki medycznej, otrzymując w odpowiedzi porady lekarskie czy przypomnienia o wzięciu lekarstwa.

Wiadomości SMS mogą być zastosowane jako narzędzie niemal w każdej dziedzinie biznesu czy to w sektorze prywatnym czy państwowym. Już teraz urzędy, uczelnie czy banki stosują SMS-y jako forma przekazywania powiadomień o statusie naszej sprawy. Im większy jest biznes, im więcej odbiorców komunikatów, tym większe będą korzyści do firmy. Dużą siłą SMS-ów jest powszechność telefonów komórkowych – obecnie mamy w Polsce ok. 56 milionów aktywnych kart sim, co sprawia że komórki to najpewniejsza forma komunikacji. – powiedział Marcin Papiński, Business Developement Director w firmie Infobip.

źródło: Infobip

Kan