Poczta Polska realizuje strategię ekspansji na polskim rynku e-commerce. Jednym z jej elementów jest dwuletnia umowa ze sklepem Allegro, w ramach której dostarczy ok. 3 mln przesyłek. Zarząd pocztowej grupy oczekuje, że przyniesie to jej kilkanaście milionów złotych zysku rocznie oraz pozwoli na osiągnięcie pozycji rynkowego lidera w segmencie sprzedaży internetowej.
– Ekspansja na rynku logistyki e-commerce to jeden z trzech najważniejszych filarów naszej strategii. Jeśli chodzi o przesyłki kurierskie to już jesteśmy na tym rynku numerem dwa, a jeżeli chodzi o kwestie wyboru dostawcy, to w tej chwili Poczta Polska jest rynkowym wyborem numer jeden – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Grzegorz Kurdziel członek zarządu Poczty Polskiej SA.
Szans na zwiększenie udziałów w polskim rynku sprzedaży elektronicznej Poczta Polska upatruje m.in. w partnerstwie z największymi krajowymi platformami e-commerce. Przykładem takiej kooperacji jest podpisana w listopadzie 2016 roku umowa z Allegro. Dwuletni kontrakt zakłada, że pocztowa spółka co roku będzie obsługiwała około 1,5 mln przesyłek rocznie.
– Myślę, że wybór Allegro jako partnera jest oczywisty. Poczta Polska jest liderem na rynku e-commerce, jeśli chodzi o dostawę. Szukamy również największych partnerów na rynku i nasze partnerstwo strategiczne jest kolejnym elementem budowania portfela bardzo dużych, strategicznych klientów e-commerce’owych – uzasadnia Grzegorz Kurdziel.
Według oczekiwań Poczty Polskiej współpraca z Allegro przyniesie jej korzyści w wysokości kilkunastu milionów złotych rocznie. Pozwoli także na umocnienie dotychczasowej pozycji lidera rynku sprzedaży elektronicznej oraz sięgnięcie po miano największej firmy kurierskiej działającej w Polsce.
– Już w tej chwili Poczta Polska obsługuje około 60 proc. wszystkich przesyłek, ale jak na razie były to przesyłki wysyłane zarówno przez indywidualnych allegrowiczów, jak i sklepy internetowe ogłaszające się na Allegro. W tej chwili podpisaliśmy umowę z samym Allegro, chodzi o flagowy projekt Allegro ich własnego sklepu e-commerce’owego – tłumaczy Grzegorz Kurdziel.
Członek zarządu Poczty Polskiej SA wyjaśnia, że klientom kupującym w sklepie internetowym Allegro zostanie zaoferowany najszerszy dostępny wachlarz usług: przesyłki polecone e-commerce dla towarów o niewielkich gabarytach, usługę Pocztex Expres 24 z dostawą towaru na następny dzień roboczy i usługę Pocztex Kurier 48, gdzie przesyłka trafia do odbiorcy w ciągu dwóch dni od momentu nadania.
– Naszą dużą przewagą konkurencyjną jest także dostęp do prawie 7 tys. punktów odbioru na terenie całego kraju. Mamy ponad 4 tys. punktów własnych Poczty Polskiej i oferujemy odbiór w 1 tys. stacji benzynowych marki PKN Orlen oraz w prawie 2 tys. placówek Ruchu – dodaje.
Poczta Polska, która pod względem wielkości sieci już teraz jest zdecydowanym krajowym liderem, planuje, że do końca przyszłego roku przesyłki będzie można odbierać w 10 tys. punktów.
źródło: Agencja Informacyjna Newseria
Kan
Bardzo dobrze, trzymam kciuki za rozwój i ekspansję polskiej firmy na co wydaje się śmieszne, polskim rynku! Mam nadzieje, że wymiotą zagraniczne podmioty, których u Nas pełno!!!
Polska firma? Spoko … tylko, ze ta polska firma do niedawna miala MONOPOL na przesylki ponizej 50g, placi nizszy VAT, caly czas pompowano w nia pieniadze z podatkow. W gospodarce rynkowej to sie nazywa 'nieuczciwa konkurencja’. InPost wykazuje sie innowacyjnoscia, wprowadzili z sukcesem Paczkomaty, wciaz stawiaja kolejne. Nawiazali wspolprace z Allegro (Allegro Polecony InPost), bardz tanie drobne przesylki. Poczta Polska to komunistyczny beton, ktory przejadl ocean pieniedzy podatnikow traktujac ich jak smieci! Dopiero jak im konkurencja rynkowa zagrozila to beton skruszal. Przepraszam, ale ja wybieram uslugi firm prywatnych! Przez nieuczciwa konkurencje ze strony Poczty Polskiej uslugi firm prywatnych sa wciaz drogie – wysylacjac paczke DPD, Siodemka, UPS, InPostem place przy okazji drakonski podatek na rzecz Poczty – dlaczego?! Rowniez przez ta nieuczciwa konkurencje polskie firmy kurierskie nie daly rady i zostaly zlicytowane zachodnim koncernom – prosze mi podac nazwy polskich firm kurierskich.
Nie korzystam z poczty bo nie mam zamiaru stać wkolejkach zamawiam kurier i on do mnie przyjeżdza.
Też nie cierpię stać w kolejkach na poczcie i czekać, aż Pani wklepie wszystkie dane, ale można przecież zamówić kuriera np telefonicznie.
Bzdura do kwadratu. nie potrafią zapewnić obsługi chociaż na minimalnym poziomie dla obecnych Klientów, a chcą nowych. Będą kolejki po 2 godziny.
Paczkomat wymiata !!!!!!!
dobrze by to xxx inpost wytepili takiego xxx serwisu nikt nie widział!!! szok to jest dopiero amatorka.
A najwiecej krytyki pisza pały kótre na poczcie wysyłają mamusie bo z nią jeszcze mieszkają, a lanują , zeniby kurierem zamawia jeden z drugim-list polecony z urzędu tez macie kurierem?
Co za lamusy! 10minut na poczcie lub 1h w fajsebookowych szambie …
(Moderator – proszę o kulturę w komentarzach).
A ja tam nie narzekam na pocztę, wręcz przeciwnie. Ostatnio naprawdę jakość usług się poprawiła. Za to zaczynam narzekać na inpost.