Decyzja na temat outsourcingu w e-logistyce może nieść za sobą daleko idące konsekwencje. Warto przeanalizować dogłębnie wszystkie możliwe aspekty takiej współpracy, ponieważ ma ona niezwykły wpływ na sprawność i efektywność procesów logistycznych sprzedawcy online.

Outsourcing realizacji zamówień staję się bardziej popularny wśród coraz to zwiększającej się liczby e-sklepów na polskim rynku. Przeanalizowanie zalet i wad pomoże rozwiać wątpliwości nurtujące niejednego właściciela biznesu internetowego.

  • Oszczędność czasu – gdy, profesjonaliści zajmują się twoim towarem, ty rozwijasz swój biznes.
  • Oszczędność pieniędzy – duże firmy outsourcingowe posiadają kontrakty z firmami kurierskimi, nieosiągalne dla małych/średnich sklepów online.
  • Zdalne zarządzanie towarem – bez wychodzenia z domu.
  • Logistyka transakcji zaplanowana – brak konieczności realizowania procesu realizacji zamówień (magazynowania towaru np. w domu, pakowania i zamawiania kuriera/chodzenia na pocztę).
  • Poszerzanie drogi handlu – firmy logistyczne oferują wchodzenie na zagraniczne rynki, przygotowując odpowiednią strategię zarządzania.

Należy jednak zwrócić uwagę, aby przy doborze firmy outosourcingowej odpowiednio przeanalizować, co ona ma do zaoferowania i czy nie posiada ukrytych kosztów, którymi obarczy właściciela sklepu po pewnym czasie współpracy. Dodatkowo bardzo ważna jest jasna komunikacja między stronami, aby nie powstały różnego rodzaju nieporozumienia, które finalnie odbiją się na kliencie e-sklepu.

Zlecając outsourcing otrzymujemy eksperta, który jest odpowiedzialny za zamówienia klientów, podczas, gdy internetowy sprzedawca może skupić się na dalszym rozwoju swojego biznesu.

źródło: XBS direct