W trzecim kwartale 2017 roku Polski Standard Płatności odnotował kolejne rekordy transakcji BLIKIEM we wszystkich kanałach. W tym czasie Polacy zrealizowali prawie 8 mln transakcji. Najpopularniejszym kanałem pozostają płatności w internecie, których było aż 5,2 mln. BLIK zyskał w trzecim kwartale 700 tys. nowych użytkowników.


BLIK zamyka trzeci kwartał 2017 roku ze wzrostami i rekordami transakcji ogółem i we wszystkich kanałach. Z 8 mln transakcji najwięcej odnotowano płatności w internecie – 62 proc., czyli 5,2 mln. BLIK jest coraz częściej używany do wypłat w bankomatach, które stanowią 27 proc. wszystkich transakcji w kwartale. Polacy wypłacili w ten sposób gotówkę aż 2,2 mln razy. Płatności w terminalach było 490 tys. (6 proc.), a natychmiastowych przelewów na telefon 380 tys. (5 proc.).

– Dane transakcyjne BLIKA za każdy kolejny kwartał pokazują, jak dynamicznie rośnie popularność płatności mobilnych w Polsce. Jeśli spojrzymy na porównania rok do roku, to wzrosty transakcyjności BLIKA są wręcz rewolucyjne. W porównaniu do trzeciego kwartału 2016 roku łącznie liczba transakcji wzrosła aż o 258 proc., a w samym kanale internetowym aż o 448 proc. – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA.

Od początku 2017 roku Polacy zrealizowali 21 mln transakcji BLIKIEM, w tym ponad 13 mln płatności w internecie. Wzrost transakcji BLIKA łączy się z coraz większą popularnością wśród klientów bankowości mobilnej w Polsce. W trzecim kwartale BLIK zdobył 700 tys. nowych użytkowników, transakcyjność systemu wzrosła o 19 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2017 roku.

– 5,2 mln użytkowników w trzecim kwartale to dla nas znak, że idziemy w dobrym kierunku. Coraz więcej sklepów i banków wdraża kolejną innowację BLIKA, która jest jeszcze wygodniejsza. „Jedno kliknięcie”, czyli One Click BLIK jest naszą najszybszą płatnością internetową. Dzięki One Click BLIK możemy śmiało mówić, że BLIK przyspiesza polski e-commerce – mówi Dariusz Mazurkiewicz.

W trzecim kwartale Polacy wykonywali średnio 91 tys. transakcji BLIKIEM dziennie. Było to średnio 57 tys. płatności w internecie, 25 tys. transakcji w bankomatach, 5,4 tys. płatności w terminalach płatniczych i 4,2 tys. natychmiastowych przelewów na telefon. Dzienny rekord transakcji BLIKIEM łącznie wyniósł ponad 112 tys., a w samym internecie aż 77,8 tysięcy.

Podstawowe informacje o systemie płatności BLIK

Dzięki BLIKOWI miliony Polaków mogą bezpiecznie i wygodnie, korzystając ze smartfona, wypłacać gotówkę z bankomatów, płacić w tradycyjnych sklepach oraz przelewać natychmiastowo pieniądze innym użytkownikom na numer telefonu bez znajomości ich rachunku bankowego. BLIK to najszybsza metoda płatności w sklepach internetowych oraz aplikacjach mobilnych.

System stanowi ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Dostęp do BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma ok. 70 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Grupa ta stale się powiększa. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). BLIK przyczynia się do ograniczania obiegu gotówki w gospodarce. PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Udziałowcami spółki PSP jest sześć polskich banków: Alior Bank, Bank Millennium, Bank Zachodni WBK, ING Bank Śląski, mBank, PKO Bank Polski. Z BLIKA mogą korzystać również klienci Getin Banku, Inteligo, T-Mobile Usługi Finansowe, a wkrótce także BGŻ BNP Paribas, Credit Agricole oraz Raiffeisen Banku.

źródło: PSP

Kan