Nowy rok szkolny to nowe wyzwania nie tylko dla uczniów, a za chwilę również i studentów, ale także dla wszystkich placówek oświatowych. Poza aspektami edukacyjnymi sprowadzają się one również do kwestii komunikacyjnych oraz organizacyjnych, mając wpływ na całokształt funkcjonowania oraz wizerunku instytucji. O ile czynniki merytoryczne pozostają w gestii programu nauczania i kadry pedagogicznej, o tyle pozostałe procesy można wewnętrznie łatwo usprawnić. W jaki sposób?

Wszystkie placówki oświatowe, bez względu na szczebel, potrzebują szybkiego i skutecznego narzędzia usprawniającego kontakt, które pozwoli natychmiast dotrzeć do odbiorców. Doskonałym sposobem realizacji tego celu może być SMS, który dla Polaków wciąż jest jednym z bardziej popularnych sposobów komunikowania. Według danych UKE z 2016 r., w ubiegłym roku Polacy wysłali 50,2 mld krótkich wiadomości tekstowych (9. miejsce w Europie, liczba ta od siedmiu lat oscyluje w granicach 50 mld). Co więcej, jak wynika z aktualnego raportu Komunikacja SMS w Polsce przygotowanego dorocznie przez Platformę SerwerSMS.pl, placówki edukacyjne należą do tych instytucji publicznych, które chętnie informują o ważnych sprawach SMS-ami (22% badanych zadeklarowało, że otrzymało takie powiadomienia, częściej tą drogą komunikowały się tylko urzędy państwowe – 55% oraz szpitale i przychodnie – wskazanie 42% ankietowanych).


SMS w przedszkolu – zadowolenie rodziców i sprawna współpraca z dostawcami

Wysyłając dziecko do przedszkola rodzice chcą mieć pewność, że będzie się ono tam dobrze czuło i właściwie rozwijało. Jednocześnie zależy im jednak również na własnym komforcie, poczuciu bezpieczeństwa i kontroli, dlatego w ich opinii istotnym kryterium przy wyborze placówki jest możliwość efektywnej komunikacji z kadrą kierowniczą i administracyjną.

Awaria ogrzewania, nagła zmiana w grafiku zajęć czy epidemia chorobowa to sytuacje, których nie sposób przewidzieć, a o których natychmiast trzeba powiadomić zarówno rodziców dzieci, jak i pracowników przedszkola. Narzędziem, które zapewnia niezawodność jest wspomniany już SMS, docierający szybko i bezpośrednio na telefon odbiorcy. Równie bezproblemowo można go nadać, także jako wiadomość do większej grupy odbiorców, a wystarczy w tym celu jedynie dostęp do intuicyjnej platformy SMS lub własnego telefonu komórkowego. – Wysyłka masowa może być realizowana jednocześnie do wszystkich rodziców, jak również z podziałem na grupy przedszkolne oraz roczniki – mówi Daniel Zawiliński, Managing Director COO Platformy SerwerSMS.pl. Możliwa jest również wysyłka cykliczna przypominająca o terminach płatności, którą można zaplanować na określony moment już wcześniej lub jeśli tylko jest taka potrzeba, wysłać natychmiast – dodaje Zawiliński.

Krótkie wiadomości tekstowe są także przydatne w przeprowadzaniu procesu naboru maluchów. Informacja (np. o konieczności uzupełnia dokumentacji rekrutacyjnej) przekazana drogą SMS-ową do rodziców jest prostsza, tańsza, szybsza i mniej angażująca niż bezpośrednie spotkanie czy wykonywanie dziesiątek połączeń telefonicznych.

Dla właściwego funkcjonowania placówki istotne jest też zapewnienie terminowych dostaw artykułów biurowych, higienicznych czy spożywczych. Tutaj także SMS-y mogą okazać się pomocne, szczególnie kiedy pilnie trzeba coś domówić, odmówić lub zmienić okres dostawy. Zaoszczędzi to czasu, kłopotu i często zbędnych wydatków.

Studenci kochają komunikację mobile

Kadra naukowa, zespół administracyjno-biurowy oraz setki, a czasem i tysiące studentów czy kandydatów na studia – kontakt z tak szeroką grupą i zarządzanie bez wykorzystania profesjonalnych narzędzi byłby bardzo trudny. Tymczasem dobrze stworzona baza numerów pozwoli na komunikację mobilną i przekazanie ważnych informacji do zdefiniowanych grup, np. do studentów danego roku, danej specjalizacji czy danego trybu nauczania. Mało tego, komunikacja ta może być dwukierunkowa, gdyż te grupy mogą odpowiadać na przekazywane komunikaty. SMS w tej grupie to bardzo naturalny sposób komunikacji, co dodatkowo, oprócz aspektu czasowego i ekonomicznego, wpływa na jego efektywność. – Platforma do masowej wysyłki SMS sprawdzi się zarówno w przypadku pojedynczych akcji, takich jak rekrutacja i informowanie o wynikach oraz kolejnych naborach, jak i w cyklicznej pracy na linii uczelnia wyższa – student. Dzięki niej informacja o godzinach rektorskich czy dziekańskich, przesuniętym terminie egzaminu lub dacie składania wniosków stypendialnych już nie powinna studentom umknąć – dodaje Daniel Zawiliński.

Komfortowe zarządzanie uczelnią wyższą opierać się powinno jednak nie tylko na skutecznym przekazywaniu informacji studentom i kandydatom na studia, lecz także pracownikom naukowym i administracyjnym. Zmiany w grafikach, dostępnościach sal, awarie sprzętu – o tego typu zdarzeniach pracownicy uczelni powinni być niezwłocznie zawiadomieni. Tu również najkrótszą i najprostszą drogą jest SMS.

160 znaków na tak!

Zalet komunikacji SMS jest bardzo wiele – począwszy od niskich nakładów finansowych w celu jej prowadzenia i obniżeniu kosztów np. połączeń telefonicznych, przez szybkość generowania i dostarczania komunikatów, po zwiększenie komfortu pracy zarządzających i satysfakcji z przystępnie przekazanej wiadomości ze strony odbiorcy. Możliwości jej wykorzystania także jest sporo – sprawdzi się w komunikacji kryzysowej, windykacyjnej, okolicznościowej i bieżącej, a wysyłający mogą liczyć dodatkowo na udokumentowanie wszystkich powiadomień. Dzięki temu narzędziu placówka nie tylko usprawnia swoją pracę, ale i zwiększa konkurencyjność, budując nowoczesny, przyjazny wizerunek.

źródło: SerwerSMS.pl

Kan