Każdego roku nowe iPhone’y zapewniają nam dwie rzeczy – wysokie ceny oraz rekordy sprzedaży. Pomimo że jedno z drugim powinno się wykluczać, Apple po raz kolejny udowadnia, w jaki sposób zatrząść branżą technologiczną, nawet gdy się nie ma żadnych asów w rękawie. Według danych Allegro, każdego roku sprzedaje się o 20% więcej iPhone’ów niż w roku poprzednim, a ich łączna wartość wzrasta o 30%. Pomimo coraz wyższych cen użytkownicy nie rezygnują z zakupów, co pokazuje przywiązanie i zaufanie do marki. Co ciekawe, spośród wszystkich sprzedanych urządzeń tej firmy tylko 35% stanowią aparaty używane. Pozostali użytkownicy sięgają po nowe urządzenia, nawet jeżeli ich ceny wydają się być zaporowe.

Apple iPhone 7

Średnia cena dla smartfona Apple na Allegro to 1928 zł, co niemal dwukrotnie przebija cenę Samsunga kosztującego średnio 980 zł. Tak ogromna różnica wynika nie tylko z faktu, że Samsung wypuszcza także tańsze modele, które celują w inną grupę odbiorców, niewymagających specyfikacji i budowy urządzenia z najwyższej półki. Równie ważnym powodem jest niewielki spadek cen iPhone’ów, podczas gdy pozostałe smartfony tanieją w zastraszającym tempie. Nawet jeżeli wydamy więcej na produkt Apple’a, w ostatecznym rozrachunku stracimy mniej, sprzedając go po roku lub dwóch latach. Mamy dodatkowo pewność, że po tym czasie nasz model nadal będzie wspierany przez firmę i będzie otrzymywał najnowsze oprogramowanie, co w przypadku androidowych smartfonów wcale nie jest takie oczywiste.

Apple ma wartościowo aż 23% udziałów w rynku smartfonowym na Allegro, depcząc po piętach swojemu największemu konkurentowi – Samsungowi – którego łączna wartość wynosi o 4% więcej. Ilościowo iPhone’y stanowią 9% sprzedaży.

Zdaniem Piotra Głowiaka, menedżera kategorii Elektronika w Allegro, wartościowo Apple jest mocnym numerem 2. – Samsung wygrywa dużo większym portfolio, liczbą modeli zróżnicowanych cenowo, które pokrywają większą część rynku, to też widać w cenach średnich. W produktach powyżej 1500 zł Apple jest zdecydowanym numerem 1. Wartościowo powyżej 48,2%, Samsung – 34%, a ilościowo powyżej 43,4%, Samsung – 35,5% – komentuje.

W 2016 roku na Allegro sprzedało się 107 tysięcy sztuk iPhone’ów. Najpopularniejszym modelem okazał się 5S (27 tys. sprzedanych), który idealnie wpasował się w rynek, gdy konsumenci zatęsknili za telefonami z małym wyświetlaczem, możliwym do obsłużenia jedną ręką, a jednocześnie chcieli zachować nowoczesną specyfikację. Tuż za nim znalazł się iPhone 6S, którego kupiło 21 tys. klientów Allegro. Na trzecim miejscu mamy, co zaskakujące, model 4S z 2011 roku, ale niska cena i poręczny rozmiar się obronił.

Oprócz samej chęci posiadania iPhone’a liczy się jeszcze jego cena. Zawsze, gdy wchodzi nowy model, to poprzedni tanieje i staje się bardziej dostępny. Za modelem „5” i po części „4” przemawiają także jego kompaktowe rozmiary, wydaje się, że lepiej leży w ręce od „6”, stąd też pewnie wzięła się koncepcja iPhone’a SE, czyli z zewnątrz „5”, a w środku „6” – stwierdza Piotr Głowiak.

źródło: Allegro

Kan