UPC Polska, lider rynku innowacyjnych usług cyfrowych, w pierwszym kwartale 2014 roku konsekwentnie zwiększał sprzedaż cyfrowej telewizji, internetu i telefonii. Na koniec marca 1 431 000 klientów korzystało z 2 682 000 usług.

Kluczowe wydarzenia:

  • Wzrosła liczba sprzedanych usług RGU* w telewizji cyfrowej, internecie i telefonii zarówno w porównaniu do IV kwartału 2013 r. jak i rok do roku
  • UPC poszerzyło ofertę telewizyjną o kolejne kanały HD, rozwinęło usługi wideo na życzenie oraz uruchomiło nową wersję serwisu dla klientów – Moje UPC
  • Do blisko 80 proc. wzrósł odsetek klientów korzystających z internetu o szybkości 30 Mb/s i wyższej
  • Dla klientów biznesowych wprowadzona została usługa internetu o szybkości pobierania danych 300 Mb/s i wysyłania 30 Mb/s
  • UKE uznał ofertę internetu za najkorzystniejszą na rynku w prędkości 60 Mb/s i ponad 100 Mb/s

Klienci kupują coraz więcej cyfrowych usług

W pierwszym kwartale liczba RGU w telewizji cyfrowej wzrosła do 868 200, czyli o 19 900 w porównaniu do stanu na koniec IV kwartału 2013 r. Liczba klientów internetu szerokopasmowego zwiększyła się w tym czasie o 17 600, do poziomu 933 500, a telefonii – o 5 200 i wyniosła 527 000. Na koniec pierwszego kwartału liczba sprzedanych usług RGU wzrosła w sumie do 2 682 000. Rośnie też odsetek klientów, wybierających potrójną usługę i wynosi już 32,8 proc.

Dzięki stałym inwestycjom w rozwój cyfrowych usług, w pierwszym kwartale klienci coraz chętniej wybierali Telewizję Cyfrową UPC. W efekcie liczba klientów telewizji analogowej stale spada, a na koniec I kwartału wyniosła 353 300.

Za wyborem cyfrowych usług UPC przemawia nie tylko jakość, ale także stale rosnący wybór treści linearnych i na życzenie. W I kwartale UPC włączyło kolejne kanały, m.in. Polsat News HD, TVP Sport HD oraz TVP ABC i Stopklatka TV. Łącznie oferta liczy teraz ponad 190 kanałów cyfrowej jakości, w tym aż 47, czyli jedną czwartą, w HD. Klienci telewizji cyfrowej mają też dostęp pakietów dodatkowych, m.in. Canal+ i HBO, oraz do ponad 5000 programów na żądanie, w tym ponad połowy bezpłatnie.

Moje UPC – jeszcze lepsza obsługa i zarządzanie kontem

Ważne dla wyboru oferty cyfrowej są też nowe funkcje, które pozwalają na lepsze zarządzanie treściami, personalizację, dostęp i łatwy wybór. W marcu klienci otrzymali możliwość korzystania z nowego serwisu Moje UPC. Pozwala on na dostęp w jednym miejscu do wszystkich dotychczasowych funkcji Systemu Elektronicznej Faktury (ebok.upc.pl) oraz poprzedniej wersji Mojego UPC. Do najważniejszych z nich należą: możliwość przeglądania obecnych i poprzednich faktur, dostęp do zestawień połączeń telefonicznych, czy też informacja o zrealizowanych płatnościach. Nowe funkcje to m.in. możliwość realizacji płatności za usługi UPC z poziomu Mojego UPC oraz zarządzanie Pakietem Bezpieczeństwa UPC,  a także możliwość aktywacji usługi HBO GO. W obrębie platformy znajdą się także specjalnie przygotowane dla klientów oferty i komunikaty z informacjami o nowościach UPC.

UKE: Internet UPC najkorzystniejszą ofertą na rynku

UPC Polska jest dostawcą usługi dostępu do internetu najwyższej jakości, konkurencyjnego cenowo. Docenił to Urząd Komunikacji Elektronicznej, który w najnowszej analizie wskazał, że w przypadku dostępu o przepływności do 60 Mb/s najkorzystniejsza oferta – UPC – ze średnim kosztem 61,25 zł jest o 40 proc. tańsza niż oferta konkurenta, przy zobowiązaniu na 12 miesięcy. W kategorii powyżej 100 Mb/s usługi UPC (z rachunkiem 81,25 zł za 250 Mb/s) są najkorzystniejszą ofertą na rynku. Różnica cenowa do najdroższego konkurenta wynosi aż 78 proc. na korzyść UPC.

Klienci doceniają szybkość i jakość internetu w UPC – na koniec pierwszego kwartału 2014 r. z dostępu o prędkości 30 Mb/s i wyższej korzystało już blisko 80 proc. użytkowników.

Wsparcie dla biznesu, gospodarki i edukacji

Dla firm dostęp do sieci to nie wszystko – liczy się też szybkość pozyskania i wysłania informacji. Klientom biznesowym UPC zaproponowało w pierwszym kwartale usługę internetu o szybkości pobierania danych do 300 Mb/s i wysyłania do 30 Mb/s. Wsparciem dla małych firm, które dzięki innowacyjnym rozwiązaniom chcą osiągnąć globalny sukces, był konkurs Think Big, którego pierwsza edycja zakończyła się w styczniu. Także w styczniu, w Brukseli, UPC zaprezentowało raport „Cyfrowa przyszłość Polski” www.konkurencyjnapolska.pl, przygotowany przez Amarach Research i Deloitte. Zapisano w nim 10 rekomendacji działań w obszarze administracji i legislacji, które mogą przyspieszyć cyfryzację Polski.

UPC od wielu lat realizuje projekty zwiększające kompetencje cyfrowe Polaków. Cyklicznie, we współpracy z partnerami, spółka przygotowuje publikacje edukacyjne. W pierwszym kwartale ukazał się podręcznik „Web We Want. Internet, jakiego chcemy!”, poruszający kwestie związane z wyzwaniami stojącymi przed współczesnymi użytkownikami sieci.

źródło: UPC Polska

Kan