Jesteś tutaj:-, Rynek-Poczta Polska: Wyślij list emailem, zostanie on dostarczony do skrzynki

Poczta Polska: Wyślij list emailem, zostanie on dostarczony do skrzynki

Na początku przyszłego roku Poczta Polska wprowadzi usługę przesyłki hybrydowej dla klientów indywidualnych.
Oznacza to, że list będzie można wysłać emailem, a do odbiorcy dotrze w postaci wersji papierowej.
W przypadku takiej przesyłki Klient jedynie nadaje korespondencję w formie elektronicznej, natomiast Poczta drukuje, kopertuje, przekazuje do obrotu i dostarcza do adresata.

– Poczta hybrydowa to przyszłość rynku pocztowego. Zaczęliśmy to oferować w sierpniu, zarówno w formie przesyłek listowych nierejestrowanych, jak również poleconych. Z punktu widzenia Poczty Polskiej to produkt, który będzie miał istotne znaczenie w walce o rynek w dobie jego digitalizacji i liberalizacji – mówi członek zarządu ds. sprzedaży Poczty Polskiej Janusz Wojtas.

Usługa ta została już uruchomiona w sierpniu tego roku, na razie tylko dla klientów wysyłających duże ilości dokumentów. Wśród nich znalazły się banki, urzędy administracji państwowej, firmy telekomunikacyjne.

– Począwszy od I kwartału przyszłego roku, w ramach rozwoju sektora e-usługowego, chcemy oferować to każdemu obywatelowi – zapewnia Janusz Wojtas.

Jak podkreśla, taka usługa ma zachęcić klientów również ceną. W przypadku poczty hybrydowej znika wiele kosztów, które są wliczone również w koszty nadania listu.

– Odchodzi cała grupa kosztów po obu stronach tego procesu, zarówno po stronie Poczty Polskiej, kosztów logistycznych, transportowych, jak i po stronie dostawcy danej usługi, czyli np. znika konieczność zakupienia papieru czy koperty. Więc koszty będą niższe, a usługa tańsza – wyjaśnia członek zarządu Poczty Polskiej.

Takie zmiany zapewne związane są ze zbliżająca się liberalizacja rynku pocztowego. Od 1 stycznia 2013 roku Poczta straci monopol na dostarczanie najlżejszych przesyłek, do 50 gramów.

źródło:Wirtualne Media

Marcin Kusz



Autor |2012-09-20T16:47:37+01:0020 września 2012 16:47|Kategorie: Newsy, Rynek|Tagi: , , , |5 komentarzy

5 komentarzy

  1. andreas 20 września 2012 w 15:09 - Odpowiedz

    Zero prywatności, bo łatwy dostęp do treści dla zwykłych pracowników. Ja tam wolę e-mail albo tradycyjna poczta. Żadnej hybrydy…

  2. jonder 20 września 2012 w 15:09 - Odpowiedz

    Ogólnie na plus. Choć są małe mankamenty. Chociaż telefon potrzebny mi do dzwonienia (ten pełni tą role dobrze), to przydałoby sie pare takich rzeczy jak ingerencja w wygląd (menu, motywy) jak i funkcjonalność (aplikacje takie jak odtwarzacz muzyczny, bo ten to padaka) no i GPS by sie przydał. Wtedy byłbym w pełni zadowolony. Obudowa i klawiatura jak najbardziej na plus; nawet w rękawiczkach da sie bez problemu zadzwonić tonąc po jaja w bagnie do szefa, żeby przysłał helikopter.. heh. Latarka troche dziwna, ale da sie zobaczyć, że koło odpadło w traktorze.
    Ogólnie sobie chwale ten badziew i jestem zadowolony. Tylko jedna rzecz mi nie trybi: wibracja. zorientowałem sie dopiero po jakimś czasie, bo dzwonek głośny i jakoś nie zwracałem uwagi na to. To jest jakaś bolączka tego modelu? Znajomy też miał taki problem, ale zaczęło działać. Miał ktoś coś podobnego i o co tu chodzi, bo nie chce mi sie odsyłać na gwarancje. W edycji profilu ustawiane różne opcje, nie chce działać i tyle..

  3. zbyszekswce 20 września 2012 w 22:27 - Odpowiedz

    Poczta drukuje, kopertuje, przekazuje do odbioru… i już po miesiącu adresat może się cieszyć, że czeka na niego awizo w skrzynce 🙂

    • obiektywny 21 września 2012 w 06:04 - Odpowiedz

      Kolego albo jesteś dzieciakiem-cwaniaczkiem jeszcze albo gościem zupełnie bez pojęcia jeśli chodzi o sprawy pocztowe.
      Może zmień temat i forum bo tutaj się ośmieszasz totalnie

  4. divhashmorex 21 września 2012 w 06:35 - Odpowiedz

    obiektywny, albo jesteś idiotą, albo takiego udajesz i to ty się ośmieszasz. Poczta Polska to jedna z najgorzej funkcjonujących „firm” w Polsce. Przesyłki co prawda już nie giną tak często jak dawniej, ale opóźnienia i zawyżone ceny są na porządku dziennym. Przykładem jest paczka pocztowa priorytetowa, którą wysłałem trzy miesiące temu (doręczona po 4 dniach). Zwrotne potwierdzenie odbioru dotarło do mnie dopiero tydzień temu. Ich system informatyczny także jest w stanie kompletnej nieużyteczności.
    Gdy tylko mam możliwość, korzystam z usług operatorów alternatywnych, bo dzięki temu mam pewność, że przesyłka po drodze nie będzie zwiedzać wszystkich możliwych magazynów, a ja nie będę czekać 10 godzin w kolejce na nadanie przesyłki…

Zostaw komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.