Na początku przyszłego roku Poczta Polska wprowadzi usługę przesyłki hybrydowej dla klientów indywidualnych.
Oznacza to, że list będzie można wysłać emailem, a do odbiorcy dotrze w postaci wersji papierowej.
W przypadku takiej przesyłki Klient jedynie nadaje korespondencję w formie elektronicznej, natomiast Poczta drukuje, kopertuje, przekazuje do obrotu i dostarcza do adresata.

– Poczta hybrydowa to przyszłość rynku pocztowego. Zaczęliśmy to oferować w sierpniu, zarówno w formie przesyłek listowych nierejestrowanych, jak również poleconych. Z punktu widzenia Poczty Polskiej to produkt, który będzie miał istotne znaczenie w walce o rynek w dobie jego digitalizacji i liberalizacji – mówi członek zarządu ds. sprzedaży Poczty Polskiej Janusz Wojtas.

Usługa ta została już uruchomiona w sierpniu tego roku, na razie tylko dla klientów wysyłających duże ilości dokumentów. Wśród nich znalazły się banki, urzędy administracji państwowej, firmy telekomunikacyjne.

– Począwszy od I kwartału przyszłego roku, w ramach rozwoju sektora e-usługowego, chcemy oferować to każdemu obywatelowi – zapewnia Janusz Wojtas.

Jak podkreśla, taka usługa ma zachęcić klientów również ceną. W przypadku poczty hybrydowej znika wiele kosztów, które są wliczone również w koszty nadania listu.

– Odchodzi cała grupa kosztów po obu stronach tego procesu, zarówno po stronie Poczty Polskiej, kosztów logistycznych, transportowych, jak i po stronie dostawcy danej usługi, czyli np. znika konieczność zakupienia papieru czy koperty. Więc koszty będą niższe, a usługa tańsza – wyjaśnia członek zarządu Poczty Polskiej.

Takie zmiany zapewne związane są ze zbliżająca się liberalizacja rynku pocztowego. Od 1 stycznia 2013 roku Poczta straci monopol na dostarczanie najlżejszych przesyłek, do 50 gramów.

źródło:Wirtualne Media

Marcin Kusz